OK - "interessant" traject geweest. De paal staat er en werkt deftig.
Alleen is mobilityplus een beetje EV service van den Aldi, maar bon.
1) Via de ethernet kabel meten ze verbruik op de teller en kun je een max peak instellen. So far, so good. De paal "moet minimum op 6.9kW staan als er 3 fasen zijn". Volgens mij kan die paal op 6A en 230V * 3 fasen is ~4kW. Ik vraag om 5.5kW in te stellen zodat we 's nachts of in de winter nog deftig kunnen laden (dat moeten ze dus remote instellen op je paal...). Dat kan plots - verrassend. "Maar weet dat het beter is om hoger te gaan". Ik steek die gewoon in die laadt propertjes op. Wasmachine aan = stop charging. Kookplaat aan = stop charging. Die batterij was toch vol (65kwh) op 1 dagje met een max peak van 5Kw.

2) Die app van hen trekt op de hond zijn kloten. Je kunt dus niks zien van je eigen paal. En je kunt niks configureren. En je kunt nergens verbruik of diagnostics of whatever zien. En daar betaal je dan 2500 voor...
3) We hebben geprobeerd om die 2500 naar beneden te krijgen, maar daar was niks aan te doen. De werkgever betaalt die 2500 wel, maar wordt op 5y afgeschreven. Als je uit dienst gaat moet je de restwaarde betalen. Ze hebben dus letterlijk niks moeten doen want alles lag al in de oprit klaar. We hebben zelf de sokkel op een betonvoet gezet (sokkel zelf mogen betalen en betonvoet zelf gegoten). Zelf de bedrading gelegd (want die lag er al). Zelf de p1 splitter mogen kopen en alle aansluitingen in de sokkel klaarleggen. Enige dat zij moesten doen was de charging station op de paal veizen (die alfen kost 1000 euro of zo), de draadjes aansluiten. Aan de andere kant een apart zekeringskastje aan de muur hangen en de draad versteken en een verbinding van 50cm tussen het nieuwe kastje en de bestaande grote kast. 2500, lots of marge. Alleen jammer dat sinds de installatie al de elektriciteit er hier uitvliegt om de 2d met zowel hoofdschakelaar als schakelaar van de paal die eruit ligt... We hebben nu onze eigen elektricer gevraagd om er eens naar te kijken, want is wel zeer verdacht...
Ivm de aanrijdbeveiliging. Er staat een pakketbrievenbus een meter ervoor (op betonvoetje). Vermoed dat dat wel OK zal zijn ?
Btw, de auto is een Volvo EX30. Qua soberheid in het interieur kan dat wel tellen. Daar is nu eens geen halve euro gespendeerd aan de binnenkant van die auto

Voor de rest rijdt de auto wel goed. Alleen vind ik 20-25kwh/100km wel veel voor zo'n klein autootje. Zowel op de provinciale banen (70-90 per uur) met cruise control of gewoon dagdagelijks stadsverkeer zit die boven de 20kwh/100km. Autostrade aan 120 zelfs 23-25kwh/100km.