Heb je dan een dats24 kaart gebruikt of een andere ?
Geen dats kaart gebruikt noch een andere laadpas deze keer, vorige keer had ik de freshmile kaart daar gebruikt om te laden waardoor ik er aan 0.52€/kwh kon laden (waarom ik dacht om die banccontact optie even te proberen, al dacht ik dat je gewoon via NFC kon pinnen zoals aan een tankstation, maar zo werkte het dus niet). Die laadpas van dats is enkel nuttig, denk ik, als je de intentie hebt om die daar overnacht neer te zetten. Aangezien je dan voor 1.99€ per maand kan laden aan 0,4€ per kwh. Dus als je geen optie hebt om thuis te laden. Anders is thuis laden nog altijd goedkoper in mijn ogen, ook al laad je uw wagen niet op met zonnenergie.
Op die paal staat een QR code op dat scherm. Dat open je gewoon via uw gsm zijn qr codelezer. En dan kom je terecht bij een weblink waar je uw kredietkaartgegevens ingeeft. En dan kan je laden aan 0,45€/kwh. Maar dat geldt enkel voor de AC palen.
Soit , volgens de computer heb ik nu mal in totaal 50,672 kWh moeten laden voor 279 km en gaat mij dat €28,04 kosten …2 keer hier geladen op zo een Total paal in Antwerpen .
Je kan eens checken in de chargeprice app welke kaarten er actief zijn op die paal. Sowieso is DATS niet beter op die paal, aangezien hun tarief met het abonnement 0.6€ is. En je daaronder uitkomt met uw total paal (je zit op +/- 0.55€/kwh). Allez ik ga er vanuit dat je hebt zitten laden aan een snellaadpaal (dus DC charging)
Ik heb even gecheckt wat dit zou geven volgens de chargeprice app voor de Q8 paal die freshmile accepteert in mijn geburen
https://www.beyondgaming.be/threads/elektrische-wagens.1047/post-1437943 waar ik met mijn EV6 aan 0.39€ zou laden per kwh (op voorwaarde dat die zijn snelheid haalt en dus deftig voorgewarmd is) vermelde die 0.49€ met de freshmile kaart voor een EV3. Al had ik het voorlopig ingesteld op de EV3 80+kwh wagen van 2025. Geen idee of je die hebt of de 60kwh versie. (en opladen 10 -> 80% niet tot 100%)
Wat zou Q8 vragen voor zijn snelladers ?
Heb gezien dat er hier aan de Q8 op de boomsesteenweg 2 laders staan voor Ev aan dat tankstation naast de gamma ..
Q8 zelf, via hun eigen laadkaart, leek pokkeduur. Er waren maar weinig kaarten die meevielen qua prijs om eerlijk te zijn. Maar de freshmile laadkaart werkt op die Q8 bij mijn in de geburen. Dus check het eens voor die locatie op chargeprice. Ik heb geen idee over welke locatie je het hebt, dus ik kan dat niet voor u checken.
Maar echt veel moeite is het niet om gewoon eens op die chargeprice app (op pc kun je er 8 of zo per dag gratis bekijken, op de app op de gsm is dat onbeperkt) een paar af te gaan en eens te zien bij welke prijs je zou uitkomen. Zolang als er aan de laadpas geen abonnementskost gekoppeld is boeit dat niets om een paar van die kaarten in bezit te hebben liggen in de auto

.
Had ik in Brussel gezeten dan was deze
https://www.energyvision.be/nl-be/elektrisch-rijden iets wat ik even zou bekijken. Al heeft die buiten Brussel voorlopig geen enkele eigen laadpaal waar die kostprijs van 0.25€ of 0.35€ geldt (en binnen brussel geldt die ook niet, zoals ze op hun disclaimer hebben staan). En bij hun affiliates hangt het er een beetje vanaf, maar is het ook niet echt supergoedkoop. Maar je kan opnieuw even checken hoe dat zou zitten voor degene in uw geburen waar je potentieel zou denken om die in te steken. Sowieso zat ik voor diezelfde Q8 paal van hierboven dan aan 0.73€/kwh met een startprijs van 0,8€ of zo. Waardoor die freshmile kaart voorlopig voor snelladers waar deze compatibel is voor mijn geval het beste lijkt.
EDIT : tejuist even zitten klikken op die chargrprice app voor de boomsesteenweg de Q8 tegengekomen langs dat volvo laadpunt, en daar was dat 0.49€/kwh voor de EV3 en 0.39€/kwh voor de EV6. Die Volvo laadpaal van 425kw werkte die freshmile kaart voorlopig niet, en betaalde je 72cent /kwh.