Elektrische wagens

Voor de EV3 zou het bij mij de omnium maandelijks € 82 zijn met vrijstelling van € 500 en iets van een 80 met vrijstelling van € 750 via de simulatie van de verzekering waar nu den diesel ook verzekerd is .
Maar moet wel nog eens een nieuwe simulatie doen omdat de warmtepomp erbij is gekomen dus bedrag gaat iets omhoog .

Heb net nog eens de simulatie doorlopen en ik zou iets meer dan € 80 moeten betalen /maand met bijstand voor bestuurder en inzittenden en met een franchise van €500 .
Ga nog wel eens langs om alles nog eens te bespreken wanneer ik hem wil laten inschrijven want moet ook nieuwe platen krijgen .

Laatst bewerkt:
Paar verzekeringsvoorstellen gekregen (volle omnium).

Mijn verzekering voor de KIA EV6 RWD was ofwel 1900€ per jaar (wel nog 3 jaar volle prijs garantie) of 1250€ (1 jaar volle prijs garantie, waarna 1% verlies van verzekerde waarde per maand).

Had er nog een paar aan 1600€ gekregen maar dat was aan dezelfde voorwaarde als die van 1250€.
Had met een klein omnium+ nog kunnen gaan richting 1050€. Maar als ik zo goed als 40k spendeer ga ik geen 200€ besparen op een omnium...

Lichte voorkeur van die van 1250... maar twijfel.
Die 1900€ is wel heel veel.
Dat is meer dan de verzekering voor een Porsche bvb.

Die 1900€ is wel heel veel.
Dat is meer dan de verzekering voor een Porsche bvb.
Ja, was de verzekering vanuit de dealership. Dus eigenlijk een niet competitief voorstel.

En ik heb nooit een eigen wagen gehad waardoor de bonus malus niet echt om naar huis te spreken is... (allez stond op 0, ik ga er toch vanuit dat dit niet ideaal is). Die 1250 was enkel indien ik mijn verzekeringen samenvoegde bij mijn bank.

Ja, was de verzekering vanuit de dealership. Dus eigenlijk een niet competitief voorstel.

En ik heb nooit een eigen wagen gehad waardoor de bonus malus niet echt om naar huis te spreken is... (allez stond op 0, ik ga er toch vanuit dat dit niet ideaal is). Die 1250 was enkel indien ik mijn verzekeringen samenvoegde bij mijn bank.
Ik moest een attest opvragen bij de leasemaatschappij dat ik X aantal jaar schadevrij reed. Met dat attest kwam ik automatisch in de laagste schijf.
Betaal iets van een 1350euro geloof ik voor mijn Model 3 verzekerd tegen nieuwwaarde.

Ik moest een attest opvragen bij de leasemaatschappij dat ik X aantal jaar schadevrij reed. Met dat attest kwam ik automatisch in de laagste schijf.
Betaal iets van een 1350euro geloof ik voor mijn Model 3 verzekerd tegen nieuwwaarde.
Ja ik heb dat attest. Maar omdat het van de motor is en niet de wagen en ik ervoor geen wagen had gold dat niet (men ging het moeten bespreken - en mogelijks hoger in de schaal). En van de verzekering waar ik mijn motor had bood men mij 1600€ aan als verzekering... en lager ging niet. Dus ja weinig munitie om partijen tegen elkaar uit te spelen.

Merci, kwam bij mij uit op 1350€ dan. Onder voorbehoud van aanvaarding natuurlijk. Wel met de 30 maand behoud en vrijstelling vanaf 450€. Maar om 1 of andere reden werd er rekening gehouden met de nieuwprijs van de wagen (53k+opties excl BTW) en niet met de prijs die ik ervoor betaald heb...

Al is dit wel enkel in het eerste contractjaar. Daarna gaat het 20 of 30% omhoog (had daar 10% extra korting tgv benefits at work). Dus moet nog even kijken hoe dat exact in mekaar zit en wat het exacte verhogingsbedrag is.
Voor die ethias verzekering :

1) de verzekerde waarde wordt genomen effectief op de nieuwwaarde. Niet aankoopprijs wagen.
2) De depreciatie na de 30 maanden ging men mij nog doorgeven. Kon men mij niet direct op antwoorden. Maar men sprak over 2.5% elke maand. Bij de andere verzekering was dit 1%. Moet het dan even in een excel gooien om te vergelijken.
3) De nationale korting van 20% voor het eerste contractjaar in de aanbieding geldt niet, want bij een elektrische wagen krijg je al een recurrente ecokorting. De benefits at work korting ging men nakijken of het zoals ik interpreteerde een terugkerende korting was ipv een eenmalige korting.
4) mijn brandverzekering zit in principe vast bij mijn bank. Dus die overnemen was niet echt een optie. Zeker niet aangezien het enkel over een inboedelverzekering gaat. Wegens blokpolis.
5) bestuurdersverzekering schrappen was een voordeel van 45€.
6) Wegens te beperkt aantal verzekeringen was er ook geen mogelijkheid om nog extra bundelkortingen te voorzien.
7) geen Engelse vrijstelling als mogelijkheid. Dus ofwel een 105€ bijbetalen om de vrijstelling op 0 te zetten. Ofwel altijd (exclusief brand, diefstal,...), ongeacht de grootteorde van het incident, uit eigen zak 450€ betalen.
8) enkel schadevrij zijn met motorattest was geen probleem.

Voor die ethias verzekering :

1) de verzekerde waarde wordt genomen effectief op de nieuwwaarde. Niet aankoopprijs wagen.
2) De depreciatie na de 30 maanden ging men mij nog doorgeven. Kon men mij niet direct op antwoorden. Maar men sprak over 2.5% elke maand. Bij de andere verzekering was dit 1%. Moet het dan even in een excel gooien om te vergelijken.
3) De nationale korting van 20% voor het eerste contractjaar in de aanbieding geldt niet, want bij een elektrische wagen krijg je al een recurrente ecokorting. De benefits at work korting ging men nakijken of het zoals ik interpreteerde een terugkerende korting was ipv een eenmalige korting.
4) mijn brandverzekering zit in principe vast bij mijn bank. Dus die overnemen was niet echt een optie. Zeker niet aangezien het enkel over een inboedelverzekering gaat. Wegens blokpolis.
5) bestuurdersverzekering schrappen was een voordeel van 45€.
6) Wegens te beperkt aantal verzekeringen was er ook geen mogelijkheid om nog extra bundelkortingen te voorzien.
7) geen Engelse vrijstelling als mogelijkheid. Dus ofwel een 105€ bijbetalen om de vrijstelling op 0 te zetten. Ofwel altijd (exclusief brand, diefstal,...), ongeacht de grootteorde van het incident, uit eigen zak 450€ betalen.
8) enkel schadevrij zijn met motorattest was geen probleem.
Bij omnium plus is het inderdaad 2,5%.
Mijn wagen was 42 maanden bij ongeval, heb 70% van nieuwwaarde gehad (12*2,5%).

Nog een nadeel van een EV wat ik nog niet voorbij heb zien komen. Mijn chauffage is kapot, en er komt dus ook niks van warme lucht meer in de auto. De blazer moet ik wel opzetten, anders wasemt de ruit meteen aan. Die blaast dus constant lucht van rond het vriespunt robd mijn handen en mijn hoofd (de ventilatie bij de voeten heb ik afgezet). Dat was dus daarnet een rit van 60km naar huis met de winterjas tot boven dicht, een warm gat en warme rug van de zetelverwarming op max, en intussen mijn oren die van mijne kop vriezen.

De ijskrabber had ik een maand geleden nog zien liggen in de garage, maar niet in de auto gelegd omdat ik die al 5 jaar niet meer gebruikt had (wegens voorverwarmen op afstand). Ik mocht dus eerst nog mijn voorruit vrij krabben met een bankkaart.

Heb je met een brandstof auto toch ook als de verwarming kapot is .
Oké als je rijd dat je dan een beetje (nadruk op beetje ) warme lucht kan binnen krijgen maar dat gaat echt niet voldoende zijn om de auto op te warmen .

IONIQ 9 is voorgesteld.

Langs voor wel een knappe kar, in profiel en achteraan, meh... toch liever de EV9

Hyundai_IONIQ_9_2024_exterior_Front-Quarter:21x9

Hyundai_IONIQ_9_2024_exterior_Full-Front:16x9

Hyundai_IONIQ_9_2024_exterior_Rear_Quarter_2:16x9

Ziet er wel tof uit, maar zijprofiel is idd wat anders, maar was ook zo bij de ioniq 6. Kijk, mensen zitten te neuten over een BMW XM, maar een Ioniq 6 vind ik dan bv. lelijker.

Nog een nadeel van een EV wat ik nog niet voorbij heb zien komen. Mijn chauffage is kapot, en er komt dus ook niks van warme lucht meer in de auto. De blazer moet ik wel opzetten, anders wasemt de ruit meteen aan. Die blaast dus constant lucht van rond het vriespunt robd mijn handen en mijn hoofd (de ventilatie bij de voeten heb ik afgezet). Dat was dus daarnet een rit van 60km naar huis met de winterjas tot boven dicht, een warm gat en warme rug van de zetelverwarming op max, en intussen mijn oren die van mijne kop vriezen.

De ijskrabber had ik een maand geleden nog zien liggen in de garage, maar niet in de auto gelegd omdat ik die al 5 jaar niet meer gebruikt had (wegens voorverwarmen op afstand). Ik mocht dus eerst nog mijn voorruit vrij krabben met een bankkaart.
Ik vind het voordeel opweegt tegenover het nadeel. Niets zo heerlijk dan de auto ontdooien in de winter en in een warme auto stappen zonder te moeten buiten gaan.
Bij mij brandstof wagen moest ik minstens een dikke 5min rijden eer er warmte uit de chauffage kwam. En als de ventilator kapot gaat, heb je ook geen warmte bij een brandstof auto.

Ik vind het voordeel opweegt tegenover het nadeel. Niets zo heerlijk dan de auto ontdooien in de winter en in een warme auto stappen zonder te moeten buiten gaan.
Bij mij brandstof wagen moest ik minstens een dikke 5min rijden eer er warmte uit de chauffage kwam. En als de ventilator kapot gaat, heb je ook geen warmte bij een brandstof auto.
Klopt volledig hoor. Over 2 weken maak ik dezelfde trip, en moest het weer vriezen pak ik toch gewoon mijne auto in plaats van de Passat van mijn partner. Al moet de auto de dag ervoor binnen in de garage, en ze leken op voorhand al te weten wat het probleem is.

't Was ook een beetje een ludieke post, het was hier al zo lang stil.

Klopt volledig hoor. Over 2 weken maak ik dezelfde trip, en moest het weer vriezen pak ik toch gewoon mijne auto in plaats van de Passat van mijn partner. Al moet de auto de dag ervoor binnen in de garage, en ze leken op voorhand al te weten wat het probleem is.

't Was ook een beetje een ludieke post, het was hier al zo lang stil.

De passat EV? ID7?

Terug
Bovenaan