Elektrische wagens

Hier ook gisteren en vandaag de geneugten ervan (klimatisering voor vertrek) mogen ervaren sinds ik vanaf dinsdag EV rij. In de komende koudere tijden ga ik meermaals dankbaar zijn voor die functie.

Hier ook gisteren en vandaag de geneugten ervan (klimatisering voor vertrek) mogen ervaren sinds ik vanaf dinsdag EV rij. In de komende koudere tijden ga ik meermaals dankbaar zijn voor die functie.

Softies en verwende nesten: ik rijd hier regelmatig met een VW transporter van 2003 met 2,5 TDI - na 15 min. is een zwijm van minde koude lucht merkbaar 😅.

Softies en verwende nesten: ik rijd hier regelmatig met een VW transporter van 2003 met 2,5 TDI - na 15 min. is een zwijm van minde koude lucht merkbaar 😅.

Is dat voor of nadat je uitstapt om de olie bij te vullen? :biglaugh:
(uitleg bij het grapje: mijn Golf uit die tijd -wel een 1.9 TDI- zoop olie, dat blok stond ervoor gekend)

De passat EV? ID7?
Ze heeft een Passat diesel. Ik pak dan liever mijne elektrische met kapotte verwarming dan de Passat. Dat heeft overigens niks te maken met het feit dat dat gene EV is, maar meer met het rijplezier dat de mijne biedt in plaats van de euhm rijervaring van de Passat. Die Passat is een prima auto om mee van A naar B te rijden met half uwe inboedel, maar als autoliefhebber heb ik graag iets meer dan gevoelloos van A naar B gaan.

Ze doen toch écht moeite om écht lelijke EV's te maken. Waar halen ze het eigenlijk bij die IONIQ 9? Ben je daar nu als ontwerper tevreden van als je dat resultaat bekijkt?

Hyundai_IONIQ_9_2024_exterior_Front-Quarter:21x9

Hyundai_IONIQ_9_2024_exterior_Rear_Quarter_2:16x9

Nog een nadeel van een EV wat ik nog niet voorbij heb zien komen. Mijn chauffage is kapot, en er komt dus ook niks van warme lucht meer in de auto. De blazer moet ik wel opzetten, anders wasemt de ruit meteen aan. Die blaast dus constant lucht van rond het vriespunt robd mijn handen en mijn hoofd (de ventilatie bij de voeten heb ik afgezet). Dat was dus daarnet een rit van 60km naar huis met de winterjas tot boven dicht, een warm gat en warme rug van de zetelverwarming op max, en intussen mijn oren die van mijne kop vriezen.

De ijskrabber had ik een maand geleden nog zien liggen in de garage, maar niet in de auto gelegd omdat ik die al 5 jaar niet meer gebruikt had (wegens voorverwarmen op afstand). Ik mocht dus eerst nog mijn voorruit vrij krabben met een bankkaart.

Als tijdelijke stopgap. of je zet er zoiets even in : https://www.gamma.be/nl/assortiment...vCGeTkL0VEWfdg9UNKxoCXogQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Sommige EV's hebben effectief een gewoon stopcontact in de auto zitten. De EV kan dus gemakkelijker met dat probleem omgaan :p.

Vorig jaar (zomerverblijf Zwitserland) zijn we wagen 4 dagen kwijt (Skoda enya) geweest vanwege platte band en lokale hersteller die geen zo type band in voorraad had.
Zou het een optie kunnen zijn om bvb winterband als backup mee te doe.
Issues: winterband tijdelijk gebruiken, mag dit
Waar kan je reserveband in auto kwijt?

Batterijproducent Northvolt vraagt het faillisement aan. Was te verwachten.
Las dit commentaar op tweakers een tijdje geleden en dat klonk bijzonder slecht.

Ik heb er bijna een jaar gewerkt. Begin 2023 begonnen (in Stockholm, aan de tech-kant) en ik ben voor het einde van het jaar vertrokken. Helaas is het probleem bij Northvolt echt gewoon te herleiden naar slecht management (ex-Tesla), en bijgevolg een slechte keuze van leverancier van productiemachines (Wuxi Lead).

Uiteindelijk zitten ze wel gewoon in een situatie die nauwelijks te redden valt. Je hebt een fabriek vol machines die ondermaats zijn in kwaliteit, reliability en documentatie. Een gigantische 100% in-house tech stack die grotendeels bestaat uit stukken Go op Lambdas die schrijven naar DynamoDB.

Eind 2023 was er intern ook niemand echt bereid om grote veranderingen te proberen, ookal zat alles redelijk vast. Management bleef maar herhalen dat de productiecapaciteit omhoog moet, ASAP, maar het werk zelf was echt all over the place. Ik had er geen vertrouwen in en het was een vreselijke hoop managers dus ik ben gewoon vertrokken. Erg jammer wel, want at the core is het een belangrijk project en er werken wel veel mensen met de juiste bedoelingen.

godver, door die strontregen die auto gaan terugbrengen :lol:

Er stonden een paar werkmannen hier in't straat de trotoir open te breken in de modder en regen en zelfs die bekeken mij alsof ik achterlijk was :lol:

Terug
Bovenaan