Elektrische wagens

Nog al iemand gemerkt dat de BMW iX3 nu ook reddingsstrookassistentie heeft voor België :bow:?
het file-rijden is nog een stukje dragelijker geworden. Ik kan nu lekker niets doen EN een perfecte reddingsstrook aanhouden.

Ondanks dat ik geen bmw rij, is mij dat ook al opgevallen. Steeds meer bmw rijders laten nu effectief ruimte in de file.
Het is absurd hoe weinig mensen zich bewust zijn van die reddingsstrook.
Zelfs nadat de veiligheidsdiensten gepasseerd zijn gaan die gewoon weer naar het midden.

Ondanks dat ik geen bmw rij, is mij dat ook al opgevallen. Steeds meer bmw rijders laten nu effectief ruimte in de file.
Zelfs nadat de veiligheidsdiensten gepasseerd zijn gaan die gewoon weer naar het midden.
Ik probeerde die strook altijd goed te doen, maar tegelijkertijd nog met de traffic jam assist (of hoe heet het) wilen blijven rijden en dat werkte niet echt super :D Nu werkt het dus super.
Het is echter vooral erg moeilijk als er een vrachtwagen op de middenrijstrook rijdt. Die kan dus niet genoeg naar rechts rijden om plaats te laten?

Of mensen die helemaal de andere kant van de rijstrook benutten zodat zelfs een motorrijder moeite heeft om te passeren.

Je denkt dan dat ze het leren als de zoveelste motorrijder gesticuleert om ruimte te maken, maar nee, terug naar de foute kant.

Nog al iemand gemerkt dat de BMW iX3 nu ook reddingsstrookassistentie heeft voor België :bow:?
het file-rijden is nog een stukje dragelijker geworden. Ik kan nu lekker niets doen EN een perfecte reddingsstrook aanhouden.

Reeds enkele maanden actief op iDrive8. Werkt heel goed!

Vreemd, op mijn i4 M50 (2024 LCI, iDrive 8.5) krijg ik onderstaande:
bmw1.jpg

Voor alle zekerheid even gekeken of er een OTA update beschikbaar is, maar hij geeft aan dat ik de laatste versie heb...

bmw1.jpg

Voor alle zekerheid even gekeken of er een OTA update beschikbaar is, maar hij geeft aan dat ik de laatste versie heb...
Pastoep he in een BMW als ge dat aanzet, dat hij zelf niet op die hulpdienstenstrook iedereen gaat voorbij beginnen vlammen ipv plaats te maken :tongue: Of komt er daarvoor ooit de extra knop "en volg den ambulance alsem passeert!" :laugh: (no offense he, heb ook enkele 3's gereden)

In other news:
2 october is mijn EX30 ultra geleverd, en 11 october kreeg Volvo al de platen voor een ... Renault Espace. :wallbash: Foutje in het IT systeem tussen Arval, Renta en Web DIV waardoor 2 wagens dezelfde nummerplaat kregen. En vanaf dan uiteraard nul vooruitgang in het dossier. Ik heb ze aan telefoon gezegd dat ze misschien eens een papieren aanvraag kunnen proberen, ipv te wachten op een IT ticket :tongue: Voorlopig dus nog even dino's opsmoren.

Laatst bewerkt:
bmw1.jpg

Vers van de i4 pers ;)
Ik heb wel de 2022 versie. Is iDrive 8.0

Edit
Zat al in de 22-07 remote upgrade: https://www.bmw.be/nl/topics/offers...nnectivity/remote-software-upgrade-22-07.html
Zoek op hulpdienst

Ik heb ook driving assist professional en had dat zelfs al actief in 2022 toen ik de grens over reed naar Duitsland. Het heeft lang geduurd eer het beschikbaar werd in België.

Laatst bewerkt:
Zelf totaal geen kennis van auto's, dus bij deze :p. Wat raden jullie aan als elektrische gezinswagen? We hebben nu een kindje van 3 jaar en er zijn er nog twee op komst dus comfort primeert (ok, en prijs :p). Mijn vrouw heeft regelmatig wat last van haar rug en de verhoogde opstap en ruimte van een SUV vindt ze top. Enkele niet-elektrische wagens die we al hebben getest en ideaal waren zijn de Seat Ateca, Skoda Kodiaq (maar die leek wat overkill) en de Volkswagen Tiguan.

Zelf totaal geen kennis van auto's, dus bij deze :p. Wat raden jullie aan als elektrische gezinswagen? We hebben nu een kindje van 3 jaar en er zijn er nog twee op komst dus comfort primeert (ok, en prijs :p). Mijn vrouw heeft regelmatig wat last van haar rug en de verhoogde opstap en ruimte van een SUV vindt ze top. Enkele niet-elektrische wagens die we al hebben getest en ideaal waren zijn de Seat Ateca, Skoda Kodiaq (maar die leek wat overkill) en de Volkswagen Tiguan.
Hoe belangrijk is de range en het snel laden voor jullie?

Hoe belangrijk is de range en het snel laden voor jullie?
Beide niet zo heel belangrijk. We doen ongeveer 10.000 km op een jaar en zou hem gewoon thuis elke avond opladen. Hogere range zou wel interessant zijn voor als we op vakantie zouden gaan, geen idee hoe dat zit qua beschikbaarheid van laadpalen in Europa eigenlijk :p.

Boek eens een testrit met de Tesla Model Y. Voor het geld is dat een no brainer (39.9k en 5k premie als je snel bent)
Range is deftig en laad snel waardoor het ook de ideale vakantie wagen is. En hij is zeer ruim binnenin.

Qua veiligheid en ruimte ken ik al verschillende mensen met kinderen die voor Tesla Y gekozen hebben. Zeker als ze proefgereden hebben met andere wagens.

Vandaag VW ID.4 voor mezelf en Dacia Spring voor de madame besteld.

Zij doet amper km's, dus het is de gok waard. Wel de "zwaarste" versie van de Spring gekozen.

Zij doet amper km's, dus het is de gok waard. Wel de "zwaarste" versie van de Spring gekozen.
Nog van die korting op de Spring kunnen profiteren dan? Inclusief de Vlaamse premie komt die dan effectief heel goedkoop uit.

Nog van die korting op de Spring kunnen profiteren dan? Inclusief de Vlaamse premie komt die dan effectief heel goedkoop uit.
Yes, zou volgens de verkoper normaal in november ook blijven, de korting, maar hij had nog geen bevestiging daarover.

Inderdaad heel goedkoop voor een nieuwe elektrische wagen, ongeacht het formaat van de wagen 😅

Ik denk dat ik toch eerder voor de Leapmotor T03 had gekozen ipv de Dacia Spring. Beter in zowat alle opzichten behalve dat het een onbekend merk is, maar aan de andere kant wel deel van de Stellantis groep.

Ik denk dat ik toch eerder voor de Leapmotor T03 had gekozen ipv de Dacia Spring. Beter in zowat alle opzichten behalve dat het een onbekend merk is, maar aan de andere kant wel deel van de Stellantis groep.
Buiten de lage instapprijs zijn het toch twee redelijk verschillende wagens, waar de verschillen en de noden van de koper gaan aangeven dewelke het gaat worden!

De T03 is krachtiger, grotere batterij en meer bereik. Ook wat betere uitrusting lijkt het.
Echter geen Android auto noch Apple carplay, wat je in de Spring wel kan krijgen (als optie of standaard op de Extreme).

De T03 is ook een héél stuk kleiner! In de Spring is de koffer al niet spectaculair maar wel perfect bruikbaar aan 308 liter, de 210 liter in de T03 wil zeggen dat je voor je wekelijkse boodschappen de achterban al kan gaan neerleggen (of je aankopen erop gaan leggen).

Spring:

tapis-de-coffre-brand-modele-only-.jpg

T03

ForDreamAuto_Leapmotor-T03-2023_Interior_002.jpg

Die had ik ook al zien passeren, de T03, maar die auto leek me gewoon nog kleiner. Al kon dat op foto bedriegen.
En inderdaad, we hebben de extreme versie, want android auto vind ik toch wel een must have.

Die Leapmotor T03 start ook aan 18400 euro, terwijl ge de Spring in het hoogste uitrustingsniveau hebt voor 14300 euro (allebei nog zonder de premie van de overheid eraf te trekken).

Terug
Bovenaan