Nineshots
Well-known member
Hier kan je er nog vinden https://evkx.net/models/polestar/3/3_long_range_single_motor/chargingcurve/Eindelijk een echte charge curve gevonden voor een polestar3/EX90
Het is wel maar op een 200kW lader
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hier kan je er nog vinden https://evkx.net/models/polestar/3/3_long_range_single_motor/chargingcurve/Eindelijk een echte charge curve gevonden voor een polestar3/EX90
Het is wel maar op een 200kW lader
Dat is de theoretische die ze al 2j hebben getekend bij evkx gebaseerd op de marketing van Volvo hun cijfers.Hier kan je er nog vinden https://evkx.net/models/polestar/3/3_long_range_single_motor/chargingcurve/
Highland inderdaadHighland of vorige editie? Want de vorige editie heeft de versteviging niet als je geen factory trekhaak bestelde.
Dan kan je inder geval zonder problemen eentje achteraf installeren. Of het elders goedkoper kan, weet ik niet.Highland inderdaad
Lastig niet, maar je hebt wel iets nodig om die klep los te krijgen. Ik doe het met een platte schroevendraaier.Naar het schijnt is het lastig om die klep los te krijgen.
)Alfa auto shop in hasseltMisschien niet de juiste topic hiervoor, maar heeft er iemand ervaring met het laten plaatsen van een trekhaak op een Tesla Model 3? Via Tesla kost het 1350 EUR, maar ik hoopte dat het misschien goedkoper kon bij een andere garage.
Alléé , den Kia EV3 besteld dus achtereen ook elektrisch rijden . (De 400 km versie standaard met enige optie toch de warmtepomp voor eventueel herverkoop waarde )
Is als particulier gekocht en ga dus kijken of het te doen is als je enkel openbaar laad .(want ge weet wel rijhuis en geen oprit )
Zolang het verbruik minder is dan € 70 per 3 maanden is het goedkoper rijden (buiten verzekering natuurlijk maar dat is nu geen vergelijk item,)
Gaat evenveel km doen als den diesel nu dus kan perfect vergelijken . (Verwacht minder dan 5000 km/jaar)
Ga hem dus gebruiken om rond de kerktoren te rijden en af en toe eens een langere rit .
Alléé , den Kia EV3 besteld dus achtereen ook elektrisch rijden . (De 400 km versie standaard met enige optie toch de warmtepomp voor eventueel herverkoop waarde )
Is als particulier gekocht en ga dus kijken of het te doen is als je enkel openbaar laad .(want ge weet wel rijhuis en geen oprit )
Zolang het verbruik minder is dan € 70 per 3 maanden is het goedkoper rijden (buiten verzekering natuurlijk maar dat is nu geen vergelijk item,)
Gaat evenveel km doen als den diesel nu dus kan perfect vergelijken . (Verwacht minder dan 5000 km/jaar)
Ga hem dus gebruiken om rond de kerktoren te rijden en af en toe eens een langere rit .
Mooi mooi, moest de wachttijd niet zo lang geweest zijn, had ik hem ook besteld.Alléé , den Kia EV3 besteld dus achtereen ook elektrisch rijden . (De 400 km versie standaard met enige optie toch de warmtepomp voor eventueel herverkoop waarde )
Heb de zwarte genomen (nu krijg je iedere kleur gratis …alléé , ge moet eerst betalen en dan krijg je €800 korting (zogezegd van de verkoper en dan nog een Kia korting van € 1200 maakt dus €2000 in totaal dus waar ze nu reclame rond maken )Proficiat! Knap karreke. Welke kleur?
Zit nu na korting van Kia met opleveringskosten en overname van mijne oude diesel op €36495 maar heb wel nog de aanvraag voor subsidie opgestart dus .+/- welke prijs zat je ?
Ik heb gekozen voor de KIA EV6. 1 jaar oud. Ongeveer zelfde gebruikspatroon, dus ook als particulier.

Hij zou eind november bij de dealer moeten toekomen en dan zou levering in december kunnen maar verkoper vond het eerder raadzamer om dan te wachten tot begin januari want dan is hem van 2025 en niet van 2024 .Mooi mooi, moest de wachttijd niet zo lang geweest zijn, had ik hem ook besteld.
Vond het een knappe wagen en zat goed, het showroom model met die groene-achtige kleur zou het geweest zijn hier.
Hoelang ga je moeten wachten?

Amai, had ik dat geweten..Hij zou eind november bij de dealer moeten toekomen en dan zou levering in december kunnen maar verkoper vond het eerder raadzamer om dan te wachten tot begin januari want dan is hem van 2025 en niet van 2024 .
Leverdatum op bestelbon is gezet op 17 januari 2025 .
Mij hadden ze ook eerst een levertermijn gezegd van 5 maand ….dus toevallig zal er zo een versie bij de volgende levering gezeten hebben .
Het is dan wel gokken kwestie van inschrijving of BIV …
Heb hem gezien in de showroom met die zilveren kleur(niet de matte) en dat viel ook goed mee .![]()
Leuk, bij mij is het een blauwe. Al had ik niet echt te kiezen. Maar was blij dat het die kleur is. Had een lichte voorkeur voor blauw of rood (is een keer iets anders als die witte en zwarte standaardkleurenHeb de zwarte genomen (nu krijg je iedere kleur gratis …alléé , ge moet eerst betalen en dan krijg je €800 korting (zogezegd van de verkoper en dan nog een Kia korting van € 1200 maakt dus €2000 in totaal dus waar ze nu reclame rond maken )
)
)Zit nu na korting van Kia met opleveringskosten en overname van mijne oude diesel op €36495 maar heb wel nog de aanvraag voor subsidie opgestart dus .
Zonder de oplevering en overname zat het op €36690 .
Vind het nog altijd veel om voor een auto te betalen maar vond den deze dus iets hebben en met wat geluk als de okkaziemarkt voor Ev terug op gang komt verkopen binnen 4 jaar met weinig km eventueel en dan de nieuwe versie .
Maar dat is nog altijd niet zeker dus .
.Hij zou eind november bij de dealer moeten toekomen en dan zou levering in december kunnen maar verkoper vond het eerder raadzamer om dan te wachten tot begin januari want dan is hem van 2025 en niet van 2024 .
Leverdatum op bestelbon is gezet op 17 januari 2025 .
Mij hadden ze ook eerst een levertermijn gezegd van 5 maand ….dus toevallig zal er zo een versie bij de volgende levering gezeten hebben .![]()
Het is dan wel gokken kwestie van inschrijving of BIV …
Heb hem gezien in de showroom met die zilveren kleur(niet de matte) en dat viel ook goed mee .![]()
. Het leek mij een leuke wagen. En ik zou eigenlijk ook niet weten waarom ik de niro (kona was Hyundai dacht ik) zou verkiezen boven de EV3.

Mja, dat verwacht ik pas in 2027. Tegen de tijd dat dit dan in de budgetvriendelijk wagens zit ga ik ervan uit dat we 2 - 3 jaar verder zijn als het geen 5 jaar is. Om dan 2 - 3 jaar te wachten om niet de volle prijs te moeten betalen.EV6 is ook een mooie wagen en je ziet ze veel rijden tegenwoordig .
Dus denk niet dat je het u gaat beklagen dat je zo eentje hebt .
Verwacht ook ergens dat ze in 2026 beginnen met de nieuwe solid state batterijen uit te brengen maar dat de wagens daardoor goedkoper gaan worden ????
Tja blijft ondanks alles een zware investering dus hoop dat het goed afloopt .![]()
Leuk, bij mij is het een blauwe. Al had ik niet echt te kiezen. Maar was blij dat het die kleur is. Had een lichte voorkeur voor blauw of rood (is een keer iets anders als die witte en zwarte standaardkleuren)
Was dat de business standard range met een paar packs dan ? https://www.kia-showroom.be/nl/cars/ev3 (ah ik zie het die prijs van +/-35k was een actie tot 31/10)
Ja ik kom niet in aanmerking voor de subsidie want niet nieuw en geen 3j. Al blijft het een bom geld om neer te leggen. En had sowieso de intentie om de wagen op te rijden.
Maar het leek mij wel een goede deal voor een wagen (gt line) die 1j oud is +/- 39k te betalen. Al verwacht ik sowieso nog depreciatie op de waarde van deze wagens. De techniek verandert gewoon snel bij deze wagens (vooral batterijgewijs). Al had ik liever 39k gehad en dan 3k subsidie... maar bon als ik de catalogusprijs erlangs leg... ouch... zou dat toch geen optie geweest zijn.
Iets duurder dan een stock tesla. Maar, sowieso 2j langer garantie en ik vind het een mooiere wagen. Ook al betaal ik iets meer uit eigen zak.
Daarnaast wilde ik zoveel mogelijk gebruik maken van de potentiële levenslange vrijstelling van de VB dat ik het belangrijk vond dat die nog dit jaar afgeleverd werd. En ik had schrik dat dit niet zou lukken met de ev3. Naast het feit dat ik de EV6 gewoon een knap bakje vind en ik blij ben dat die ambetante piep toon er niet inzit. Grijp ik er dan toch nog langs wegens redenen, dan heb ik op zijn minst het gebruik ervan gehad...
Proficiat. Het leek mij een leuke wagen. En ik zou eigenlijk ook niet weten waarom ik de niro (kona was Hyundai dacht ik) zou verkiezen boven de EV3.
Was dat de business standard range met een paar packs dan ? https://www.kia-showroom.be/nl/cars/ev3 (ah ik zie het die prijs van +/-35k was een actie tot 31/10)
Ouch, 39k voor een ev6 van 1 jaar oud die catalogus bijna 70k gaat? Serieus restwaardeverlies zeg.
Proficiat met je blauwe trouwens!
Dat is het probleem voor iedere EV nu .
De tweedehandsmarkt voor EV is nu gewoon “slecht” te noemen en met veel waardeverlies ..dus infeite is het nu het moment om u een tweedehandse EV aan te kopen maar …..de twijfel héé
In Nederland kan je al bij sommige dealers geen EV meer inruilen blijkbaar omdat ze met een overschot zitten .