Skoebiedoe
Well-known member
Met heel dat gedoe met de rijtaks vanaf volgend jaar ga ik gewoon mijn EV6 bijhouden tot ie uiteenvalt.
Denk dat iedere particuliere EV bezitter dit wel van plan is nu .

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Met heel dat gedoe met de rijtaks vanaf volgend jaar ga ik gewoon mijn EV6 bijhouden tot ie uiteenvalt.

Denk dat iedere particuliere EV bezitter dit wel van plan is nu .![]()
Ouch, 39k voor een ev6 van 1 jaar oud die catalogus bijna 70k gaat? Serieus restwaardeverlies zeg.
Proficiat met je blauwe trouwens!
Ja die acties lijken altijd voor zeer specifieke modellen. Met bepaalde kleuren. Niet voor een versie die op maat gemaakt is of voorzien van zeer specifieke packs. Ik gok een beetje op het principe van Tesla dat gebruikt wordt. Dat ervoor al een bepaald aantal in de productielijn gezet zijn en verscheept.Met die aanbiedingen moet je wel een beetje oppassen nu .
Meestal adverteren ze nu een aankoop prijs met de subsidie al afgetrokken en dan in kleine lettertjes dat uw dossier moet goedgekeurd worden .
Op facebook ook tegen woordig , net nog gezien voor die KGM standaard 38.000 en op de advertentie staat dan vanaf 33.000 .
Actie loopt gewoon voort blijkbaar nu tot eind november .![]()
Met die ballon lening ook .
Ze maken daar reclame voor maandelijks €229 te betalen maar toen ik daar achter vroeg was het maandelijks voor 47 termijnen €540 en dan nog een laatste betalen van + €11.000 …(en dan wel zonderoptie’s en standaard kleur wit )
Ja, denk dat redelijk wat particulieren dat tegenwoordig gaan doen. Het grote restwaardeverlies draagt daar ook aan bij. Al dacht ik wel dat bij ICE's dat toch ook wel significant is.Moest de markt aantrekken dan zou ik eventueel overwegen om vroeg te verkopen maar als het zo blijft dan rijd ik hem ook gewoon op tot de batterijen het begeven héé .![]()
Dat is het probleem voor iedere EV nu .
De tweedehandsmarkt voor EV is nu gewoon “slecht” te noemen en met veel waardeverlies ..dus infeite is het nu het moment om u een tweedehandse EV aan te kopen maar …..de twijfel héé
In Nederland kan je al bij sommige dealers geen EV meer inruilen blijkbaar omdat ze met een overschot zitten .
. Vennootschap ook hoor. Zal er gewoon wat VAA op betalen maar ga me geen nieuwe meer bestellen, met het uitgespaarde geld van de nieuwe aankoop zal ik dan wel wat anders doen. Ze gaan het voelen aan hun btw inkomsten op de gedaalde verkopen.
.bedankt! Ja bijna 45% depreciatie. Was wel een demo wagen. En vraag mij ook niet af of dit ook een beetje te maken heeft met het feit dat er een versierefresh is vanaf volgend jaar waardoor de schrik er een beetje inzit/inzat dat die depreciatie nog groter zou zijn. Met oa upgrade in de screencluster.
Leek dat er nog een 2de mogelijk was (zwarte) maar denk dat je die minimaal voor juist onder de 40k kon meenemen ( leek weinig animo om die verder te laten zakken) - en in principe zelfde jaargang. Al had die wel maar rond de 15-16k km.
Ik las op meerdere plaatsen dat de lak wel een gevoelig dingetje is. Heb jij er bij de uwe iets van last van ? Collega stelde voor om er een keramische laag over te laten leggen. Dat hij dat ook altijd doet met zijn wagens.
Is er iets waar ik best op let bij ontvangst ? Collega had mij al vermeld dat ik best navroeg dat de ICCU gratis recall en update gebeurd was alsook de laatste update van de dealership erop staat.
Al moet ik even checken hoe dat zit met OTA updates. Ik dacht mij te herinneren dat dit vanaf de versie Y23 een beetje mogelijk was... maar twijfel.
zou hem es moeten wassen)Wie voor 23 november een verkoopovereenkomst afsluit voor een zero-emissievoertuig, krijgt tot 31 december de tijd om zich aan te melden in het e-loket.
Ah niet gezien.Ik denk zelfs dat de extra media-aandacht tot méér particuliere EV-aankopen heeft geleid. Wie in december zou besteld hebben, zal zijn aankoop wel versnellen. Aan het station hier zag ik een groot billboard van de Volkswagen ID3, die na premie vanaf €24.999 beschikbaar is. "Mis uw premie niet!!!"
Het is duidelijk dat de Vlaamse regeringspartijen hebben willen inspelen op de anti-EV gevoelens bij de brede bevolking door die premie 37 dagen eerder af te schaffen dan gepland. In september was in België 38,3% van de nieuw ingeschreven wagens een EV. In Vlaanderen zal dat nog een stuk meer zijn. Eind dit jaar kruisen we misschien de symbolische grens van 50%, om vervolgens terug af te glijden zoals in Duitsland. Stop-and-go-beleid, vreselijk ook voor de KMO's die proberen te anticiperen op de marktvraag. Het lijkt alsof de politici de zonnepanelensaga van 2011-2012 vergeten zijn, en de daarop volgende faillissementen in de sector.
.Lijkt mij ideaal voor een elektrische wagen. Aangezien je zo te zien bang bent voor 'oude' technologie, ben je dan niet beter af met een Tesla model Y?Eigen oprit, zonnepanelen, dagelijkse korte ritjes en 3x per jaar vakantie met het gezin...
Zoals Kingsman hierboven zegt misschien eens kijken bij een Tesla Model Y.Al een hele tijd aan het rondkijken naar een gezinswagen gezien uitbreiding naar kindje 3. Uiteindelijk bijna geland bij een Kodiaq, maar twijfel of ik nog zo een groot bedrag wil investeren in een benzinewagen (ook nog eens duur in belasting want ik zou een 2.0 TSI variant wensen). Dus terug in de koelkast en nog even voortdoen met de huidige auto.
Pas op vakantie in Scandinavië geweest en ontzettend veel Skoda Enyaq's op de baan. Ben toch wel geïntrigeerd want het zien er zeer ruime auto's uit. En alles is absurd duur maar het verschil tussen een Kodiaq en Enyaq is misschien ook weer niet groot genoeg om nog te investeren in 'oude' technologie? Eigen oprit, zonnepanelen, dagelijkse korte ritjes en 3x per jaar vakantie met het gezin...
. Op zich is de Enyaq dus elektrische versie van de Kodiaq. Ik heb nu een Kodiaq 2.0TFSI (van 2018). Ben daar super tevreden van maar de taksen en het verbruik zijn echt te hoog. Zeker omdat ik ook inderdaad korte ritten doe, is elektrisch dan echt een goede keuze.Al een hele tijd aan het rondkijken naar een gezinswagen gezien uitbreiding naar kindje 3. Uiteindelijk bijna geland bij een Kodiaq, maar twijfel of ik nog zo een groot bedrag wil investeren in een benzinewagen (ook nog eens duur in belasting want ik zou een 2.0 TSI variant wensen). Dus terug in de koelkast en nog even voortdoen met de huidige auto.
Pas op vakantie in Scandinavië geweest en ontzettend veel Skoda Enyaq's op de baan. Ben toch wel geïntrigeerd want het zien er zeer ruime auto's uit. En alles is absurd duur maar het verschil tussen een Kodiaq en Enyaq is misschien ook weer niet groot genoeg om nog te investeren in 'oude' technologie? Eigen oprit, zonnepanelen, dagelijkse korte ritjes en 3x per jaar vakantie met het gezin...
ETS2 meegenomen in die berekening?Ik had een Excel gemaakt om de TCO te berekenen (aankoopprijs, verbruik, taksen, afschrijving) om de meest rationele keuze tussen nieuw vs. tweedehands en ICE vs. elektrisch te maken.
Neen. Bij weinig km's gaat dat niet veel impact hebben, lijkt me?ETS2 meegenomen in die berekening?
Tgoh, ik ga hier even voort op een inschatting vanuit een artikel in DS enkele weken geleden:Neen. Bij weinig km's gaat dat niet veel impact hebben, lijkt me?
.