Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Is het effectief de nieuwe of de oude? Als het de nieuwe is dan betwijfel ik sterk dat dit de standaard is.Een kameraad van mij heeft een Porsche Taycan en beweert dat hij 350km rijdt met dat ding, dat kan toch niet?
Dit is ook niet te verwaarlozen inderdaad. Wat een laadcurve, kan ik met de Tesla alleen maar van dromenEn dat ding laad tering snel. 10 => 80% op 15min.

Hij heeft hem nu 1 maand, leasing, dus ik denk nieuw. We zijn dan nog eens zomer, die man gaat afzien in de winter.Is het effectief de nieuwe of de oude? Als het de nieuwe is dan betwijfel ik sterk dat dit de standaard is.
Weinig EV rijders die op zo’n range zitten te wachten hoor.Van een merk als Porsche + prijzen met 6 cijfers verwacht ik 700km range. Minstens.
Hij heeft hem nu 1 maand, leasing, dus ik denk nieuw. We zijn dan nog eens zomer, die man gaat afzien in de winter.
Die laadsnelheid dat wist ik niet. Bij Tesla was dat inderdaad een paar uur.
En dan sta je aan een laadpaal zoals ik gisteren waarop je kaartje niet gaat(volgens de app normaal wel) en ander pasje werkt zoals niks...1 Shell Recharge kaart is voldoende hoor, en dat zonder abonnement
En dan sta je aan een laadpaal zoals ik gisteren waarop je kaartje niet gaat(volgens de app normaal wel) en ander pasje werkt zoals niks...
@Tomski in Italië en Zwitserland ook geen probleem met freshmile gehad.
Nog eens over die taycan. De infrastructuur gaat nog wel wat beter moeten worden. Die Tesla laadpalen en de rest kan op veel plaatsen toch nog niet mee. Gisteren meer 175kW palen dan 300kW of 400kW palen gezien...
Hij spreekt over de werkelijke kilometers, niet over de WLTP beloftes die niet realistisch zijn. Toch triestig om zoveel geld te geven aan iets waarmee je amper 350km kan rijden. Ik kan niet wachten tot we binnen 10 jaar 1000km rijden met een betaalbare EV (een beetje zoals zoveel diesels vandaag de dag)
En tesla is jammer genoeg beperkt tot 190kW op een 800V lader.Tesla is dan ook (nog) geen 800V, dus je bent niks met die 300kW daar.
Inderdaad. Heb zelf even getwijfeld om een RWD of LR Tesla te kopen. We zijn nu 13 maand verder en ik heb 2x gebruik gemaakt van een snellader. 2x toen we op weekend geweest zijn naar de andere kant van het land zonder laadmogelijkheden. 2x een kwartiertje stil gestaan. Met een LR zou ik het ook niet gehaald hebben.Nah. Het aantal mensen die 1000 kilometer willen rijden zonder te laden is verwaarloosbaar. Enfin, toch als je rekent dat een auto met een grotere batterij altijd een stuk meer zal kosten dan dezelfde versie met een kleinere batterij.
Laadsnelheid gecombineerd met een fijnmazig netwerk aan snelladers zal voor de meeste mensen belangrijker zijn dan autonomie. 10 minuutjes laden, 3 uur rijden. Waarom zou je tien of twintigduizend euro meer betalen om die 10 minuten laden te elimineren?
... superchargers ... gecapped op 35 kW

Volgens die persoon is het enkel bij Gabriels dat snelladen. En slecht voor de batterij dus niet voor wekelijks.Nog eens over die taycan. De infrastructuur gaat nog wel wat beter moeten worden. Die Tesla laadpalen en de rest kan op veel plaatsen toch nog niet mee. Gisteren meer 175kW palen dan 300kW of 400kW palen gezien...
de dag dat ik 6 cijfers betaal voor een wagen mag deze mijn strijk automatisch doen 
Is dat onderbouwd met bewijs? Want bij tesla is er geen duidelijke degradatie merkbaar door snelladen.En slecht voor de batterij dus niet voor wekelijks.
Bij Tesla of elke andere EV zou ik mij niet zozeer zorgen maken over de levensduur van de batterij maar eerder over alles wat errond zit.
Inderdaad. Tesla Model S met 430.000 miles (=788.000km), gebruikt als taxi, eigenlijk enkel Supercharging gedaan.
76,9% batterij capaciteit over. (batterijcheck is rond 10:08)
Wat dan specifiek? Daar maak ik mij nu eens totaal geen zorgen over.Bij Tesla of elke andere EV zou ik mij niet zozeer zorgen maken over de levensduur van de batterij maar eerder over alles wat errond zit.
Vooral de software problemen waar ik regelmatig problemen hoor langskomen bij andere EV rijders. Collega Tesla rijder die vorige week zijn Tesla op de parking heeft moet achterlaten, weigerde door software fout te starten.Wat dan specifiek? Daar maak ik mij nu eens totaal geen zorgen over.
het is nu niet dat een ICE géén software heeft ook hé. De aandrijving is anders, ja, maar een paar bugjes in het motormanagement en je mag ook op een halve cilinder naar huis kachelenVooral de software problemen waar ik regelmatig problemen hoor langskomen bij andere EV rijders. Collega Tesla rijder die vorige week zijn Tesla op de parking heeft moet achterlaten, weigerde door software fout te starten.