poeperman
Well-known member
Jep. Sowieso. Met alles ingeschakeld heb je toch echt dikke miserie om daar weg te geraken… Met uitgeschakelde systemen wellicht ook, maar het levert alleszins spetterende beelden op!Had die hier geholpen...?
![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jep. Sowieso. Met alles ingeschakeld heb je toch echt dikke miserie om daar weg te geraken… Met uitgeschakelde systemen wellicht ook, maar het levert alleszins spetterende beelden op!Had die hier geholpen...?
![]()
Ik heb zelf heel weinig met Audi. Toen ik 10 geleden een A4 ging proefrijden vond ik dat heel wat minder tof rijden dan een Mazda 6.Negatieve punten: Alles voelt enorm goedkoop aan. De knopjes op het stuur is wat je verwacht van een gamecontroller van de action, het "schuifje" in de middenconsole ratelt en maakt echt enorm plastic geluid als je het open doet.
Als je dan zelfs even in een A4 springt, is de kwaliteit echt wel beter. Zonde.
Een Mazda 6 lijkt me ook eerder in competitie te gaan met de A6, dus ergens wel logisch. Ik ben altijd wel fan geweest, zelfs van de laatste jaren, etron gt etc.Ik heb zelf heel weinig met Audi. Toen ik 10 geleden een A4 ging proefrijden vond ik dat heel wat minder tof rijden dan een Mazda 6.
Heel persoonlijk, maar het design van Audi vind ik al jaren een drukke zooi, designers met ADHD, die de kunst van het weglaten niet begrijpen, of betaald worden per lijn.
Maar hun interieur materialen zijn toch eigenlijk wat hen 'premium' maakt? Als dat er niet meer is, waarom koop je dan nog een Audi?
Ok, de Porsche zal wel duurder zijn zijn, maar als je de Audi kan betalen ben je al niet om geld verlegen?
Dit lijkt me zo’n model wat vaak geleased zal worden. Voor de wat hogere bedienden (of wat lager geplaatste met een riant leasebudget). Een Macan zal dan vaak boven budget gaan. En in lease zijn de premium merken vaak niet veel duurder dan pakweg een Ford of Nissan door de restwaarden, dus waarom zou een leaserijder niet voor de Audi gaan?Ok, de Porsche zal wel duurder zijn zijn, maar als je de Audi kan betalen ben je al niet om geld verlegen?
Ik dacht dat de laatste 10-15 jaar de lagere leaseprijs voornamelijk kwam door de gigantische kortingen die premium merken gaven aan leasemaatschappijen.Dit lijkt me zo’n model wat vaak geleased zal worden. Voor de wat hogere bedienden (of wat lager geplaatste met een riant leasebudget). Een Macan zal dan vaak boven budget gaan. En in lease zijn de premium merken vaak niet veel duurder dan pakweg een Ford of Nissan door de restwaarden, dus waarom zou een leaserijder niet voor de Audi gaan?
Audi en BMW geven alleszins mooie kortingen op hun EV’s.Ik dacht dat de laatste 10-15 jaar de lagere leaseprijs voornamelijk kwam door de gigantische kortingen die premium merken gaven aan leasemaatschappijen.
Fleet manager heeft me toch verteld dat die bij de Duitse 3 opliepen tot 25-30%, terwijl dat bij andere merken slechts 10-15% was.
Dat kan de Duitse merken wel in de problemen brengen met EV's want ik vermoed dat die minder (of bijna geen) marge hebben op EV's tov ICE.
En restwaarde EV's is ook koffiedik kijken het laatste jaar met de prijzenslag.
Bestelwagens van Peugeot konden wij nochtans kopen met -54%terwijl dat bij andere merken slechts 10-15% was.

Ik heb er al eens ingezeten in een Dex filiaal maar meer niet. Zeker een mooie wagen (imho) en afwerking is goed.Iemand hier ervaring met de Lynk & Co 01?
Is wel hybride btw.Iemand hier ervaring met de Lynk & Co 01?
Lijkt die meer op een passat of golf qua grootte?Ale, de eerste kilometers met de ID7 tourer zitten erop. Zou de eerste wagen zijn in België die bedoeld is voor klanten...![]()
Iets groter als een passatLijkt die meer op een passat of golf qua grootte?
Vandaag eens een snellader getest na gisteren een 300 km gereden te hebben.Ale, de eerste kilometers met de ID7 tourer zitten erop. Zou de eerste wagen zijn in België die bedoeld is voor klanten...![]()
Dat is wel raar eigenlijk. Dat je van 28 naar 80% bent gegaan in 10 minuten.
oei, had een "2" moeten zijn. Dus een 20 min ipv 10 min.Dat is wel raar eigenlijk. Dat je van 28 naar 80% bent gegaan in 10 minuten.
Aangezien de laadcurve na de eerste 40% zeer snel ineen zakt.
EDIT : mogelijks invloed van warme temperatuur ? Aangezien 1 van de opmerkingen is dat temperatuur een significante impact heeft op de laadcurve.
ok, dat is al wat normaler.oei, had een "2" moeten zijn. Dus een 20 min ipv 10 min.
Maar laden begon ook hoger dan wat de wagen initieel had ingeschat