Elektrische wagens

Dat light up logo is dus echt nergens voor nodig.

Ik geef de schuld aan Bmw om die light up grill uit te brengen, nu denkt elk merk dat ze een tomorrowland podium van hun wagen moeten maken.

Verder ziet de S6 Avant er van buiten niet mis uit, maar het interieur (bij alle nieuwe wagens) laat me toch koud. Die mega tablets...bah.

Ter referentie, de concept. Ligt het aan mij of ziet de concept er meer "gelikt" uit? Slanker?
1_Audi_A6_Avant_e_tron_concept.jpg

A6 sedan concept vanachter:
audi-a6-e-tron-concept.jpg

Ik veronderstel dat het concept achterlicht niet conform is en dat er meer "licht" moet zijn.

Dat light up logo is dus echt nergens voor nodig.

Ik geef de schuld aan Bmw om die light up grill uit te brengen, nu denkt elk merk dat ze een tomorrowland podium van hun wagen moeten maken.

Verder ziet de S6 Avant er van buiten niet mis uit, maar het interieur (bij alle nieuwe wagens) laat me toch koud. Die mega tablets...bah.

Was skoda met hun Enyaq UFO grill niet eerst.

Zij/achterkant is nice, voorkant is bleh.
ff ranten: Not a fan van die grote stukken zwarte glossy plastic op de bumper.. Ok dat is het blackpack maar als ge dat dan niet neemt is het een stuk zilvergrijs+zwart, wat dan ook weer niet staat met alle chassis kleuren.... Dus eigenlijk moet heel de wagen dan al zwart kwestie da het lelijke minder opvalt...
(jaja I know elektrisch, geen echte grill nodig etc , maar design wise moet toch beter kunnen).

En dan de opspliting van daytime running lights en gewone lichten... Vroeger zag je dat al wel eens op suv/crossover gedrochten genre Citroen cactus/Hyundai Kona, dan kwam BMW met de nieuwe 7 (ja, ook spuuglelijk) en nu gaat Audi het ook doen.. :puke:

Waarom zo negatief. Vind dat nu eens echt een dikke bak :love2:

(Dat verlicht logo mag idd weg)
Oke na een nachtje rust, is het iets beter. Maar toch.
Ik ben destijds bv voor de A6 specifiek gegaan omdat ik enorm fan was van hoe Audi praktisch als enigste al die schermen mooi verwerkte in het dash ipv je gewoon een widescreen curved monitor er op te plakken, zoals bv de 330e. Maja, nu doen ze het zelf.

We shall see, zodra ze bij de dealer staan zal ik wel eens gaan piepen. DIe wltp range van 750km klinkt ook absoluut niet mis!

Audi (en BMW) heeft zichzelf toch wel echt in een hoek geschilderd met hun designtaal met steeds grotere grilles.
Was functioneel al niet nodig op een ICE, maar op een EV staat het helemaal belachelijk. (mijn mening)
Bij Mercedes is het dan zo'n kitscherige plastieken plaat a la Tesla Model S 2012. Hallo, we zijn 2024! Ook triestig.

Ik moet zeggen dat ik persoonlijk de mooiste EV's tegenwoordig uit China vind komen.
Ja, ik weet het: je mag niet Chinees kopen, maar de Europese fabrikanten gaan toch eens serieus aan hun design moeten werken als ze er in 2026 eentje aan mij willen verkopen. Ze kunnen alleen nog maar super aggressieve, opgeblazen SUVs maken.
Wat is er mis met gladde lijnen zonder overtollige tierlantijntjes, vouwen en plooien?
v5oezbdifscwld_800.jpg

Xiaomi SU7 (hier hoop ik toch wat op als volgende auto)

neta-s-intro.jpg

Neta S

694

Nio ET5 Touring

Geely-Galaxy-E8-pre-sales-in-China-CNC.jpg

Geely Galaxy E8
(toegegeven, het begint ook wel eenheidsworst te worden uit China, maar vermits enkel de NIO hier verkrijgbaar is, lijkt me dat nog geen probleem)(
(edit: en wat valt nog op aan deze wagens? kleuren! Niet enkel zwart, wit en vuilzakgrijs!)
gjw1tg6xqaaqlnj.jpg

Maar ik vind uit auto's uit de jaren 90 dan ook zeer mooi, bvb Honda Accord:
1992_honda_accord_feb4fe5b-df98-482c-a0c5-08d26fb33dea-57246.jpeg

al die schermen mooi verwerkte in het dash ipv je gewoon een widescreen curved monitor er op te plakken, zoals bv de 330e.
maar vanuit een ergonomisch oogpunt was dat wel een verschrikkelijke oplossing. Je moet naar beneden kijken om uw displays te zien, dat doen andere merken al jaren veel beter.

Mercedes, die het ook lang goe deed is dan weer slechter geworden sinds de S-klasse :)

Waar irl 350 praktisch bruikbare km zijn.

Zelfs als je rekent met 70% batterijcapaciteit (van 80% tot 10%) zou 400 km toch minstens haalbaar moeten zijn, zelfs de vorige generatie Q4 (om een slechter voorbeeld te nemen qua batterijtechnologie of efficiëntie) haalde onder gemiddelde omstandigheden ~55% van zijn WLTP range uit 70% batterij.

WLTP blijft een enorme overschatting maar het geeft toch een richting aan, Audi/VW begint terug op het niveau van concurrenten te komen (of beter, vergeleken met de i5); 750 km WLTP is een fractie hoger dan een Mercedes EQE 350+ wat toch 1 van de betere voorbeelden is in die categorie qua werkelijke range.
Als Audi nu nog deftige snellaadtijden kan neerzetten, lijkt me dat een zeer praktische range voor een EV.

Zelfs als je rekent met 70% batterijcapaciteit (van 80% tot 10%) zou 400 km toch minstens haalbaar moeten zijn, zelfs de vorige generatie Q4 (om een slechter voorbeeld te nemen qua batterijtechnologie of efficiëntie) haalde onder gemiddelde omstandigheden ~55% van zijn WLTP range uit 70% batterij.

WLTP blijft een enorme overschatting maar het geeft toch een richting aan, Audi/VW begint terug op het niveau van concurrenten te komen (of beter, vergeleken met de i5); 750 km WLTP is een fractie hoger dan een Mercedes EQE 350+ wat toch 1 van de betere voorbeelden is in die categorie qua werkelijke range.
Als Audi nu nog deftige snellaadtijden kan neerzetten, lijkt me dat een zeer praktische range voor een EV.
Als je kijkt naar de Taycan en Q6, dan zijn de laadsnelheden enorm goed. Zal voor deze A6 dan ook wel zo zijn.

Waar irl 350 praktisch bruikbare km zijn.
Gaat toch eerder een 450 - 500 bruikbare kilometer zijn als je laad tot 100%. Enkel na uw eerste stop ga je dan uitkomen bij de 300-350km.

Ik denk dat je voor hogere bruikbare kilometers moet kijken naar ofwel de solid state batterij (en dat gaat waarschijnlijk eerder 2030 (en 2035 voor betaalbare modelletjes voor de niet bedrijfswagen rijder ;p) zijn - met 2027 - 2028 de eerste modelletjes) ofwel een hybride.

En ik zie het nut er niet van in om te investeren in het onderhoud van 2 aandrijflijnen. Dan neem ik liever 1 van de 2 en pas ik mij aan op de nadelen (waar met het hypersnel laden (800V architectuur zoals Taycan) ook al stappen gezet worden, en er met de solid state batterij nog meer potentiële mogelijkheden zijn)

Al blijft het duur speelgoed.

zo'n groot verschil? :)
sinds ik ben overstapt van x1 naar ix3 heb ik die schakelaar eigenlijk nog niet gebruikt
de Sport mode is echt gevoelig op vlak van throttle en ge schiet echt omhoog :D Is wel leuk soms. Het voelt allemaal vlotter aan. Comfort en Eco zijn rustiger.

M.b.t. de A6 etron ben ik wel teleurgesteld in de achterbank. Ik zal er meestal niet zitten, maar ik wil toch dat mijn passagiers comfortabel zitten en dat lijkt toch minder te zijn.

Ik zet het knopje sport al aan als ik buiten rij bij de garage. Om dan na 2 weken eens normaal of comfort te testen. Dan denk ik saaaai en vliegt sport terug aan voor de komende 4-5 jaar 😅
Enige waar ik niet goed tegen is een niet lineare throttle curve waarbij je een heel responsief pedaal hebt in het begin, maar een dood pedaal aan het eind van de travel. Dus meestal maak ik een profiel met alles op sport behalve throttle shape.

Terug
Bovenaan