Elektrische wagens

zo'n groot verschil? :)
sinds ik ben overstapt van x1 naar ix3 heb ik die schakelaar eigenlijk nog niet gebruikt

De iX3 reageert dan wel heel snel en agressief op elke mm die uw voet beweegt.
Het is dat de rest toch geen hol vooruit gaat dat eco pro meer dan snel genoeg is.

Ik zet het knopje sport al aan als ik buiten rij bij de garage. Om dan na 2 weken eens normaal of comfort te testen. Dan denk ik saaaai en vliegt sport terug aan voor de komende 4-5 jaar 😅
Enige waar ik niet goed tegen is een niet lineare throttle curve waarbij je een heel responsief pedaal hebt in het begin, maar een dood pedaal aan het eind van de travel. Dus meestal maak ik een profiel met alles op sport behalve throttle shape.
Rij jij geen tesla?

Zet hem eens op SPORT en de DTC volledig uit. Het verschil in acceleratie is nog veel groter dan tussen SPORT en COMFORT
Wat is DTC?

Als ik het even google lees ik het volgende:
"DTC levert een belangrijke bijdrage om de rijdynamiek en buitengewone wegveiligheid op een hoog niveau te houden."

dus als het goed is voor jou ga ik dat niet uit zetten, toch bedankt voor jouw advies

Wat is DTC?

"DTC levert een belangrijke bijdrage om de rijdynamiek en buitengewone wegveiligheid op een hoog niveau te houden."

dus als het goed is voor jou ga ik dat niet uit zetten, toch bedankt voor jouw advies
De DTC is een functie voor dynamische tractieregeling waarmee oa. zowel de auto's als de motorfietsen van BMW zijn uitgerust. Het is een onderdeel van het systeem voor dynamische stabiliteitscontrole, genaamd DSC.

Wat is DTC?

Esp, DTC, DSC,… tractiecontrole. Icoontje van een slippens autooke. 1 keer klikken is “light” waardoor je een heel klein beetje kan slippen zonder dat het gevaarlijk kan worden. 2s ingedrukt houden en je hebt geen hulp meer van elektronica. Bij een iX3 blijft alles superveilig, je moet echt al een extreem hooliganmanoeuvre doen (in de regen) om het gevaarlijk te maken.

Ps: als je ooit tot stilstand komt op ijzel of sneeuw zal je blij zijn dat je dat knopje kent. Anders blijft de elektronica ingrijpen - want slip gedetecteerd - en ga je geen meter meer vooruit.

Vraagje voor de experts hier met een iX3: ik gebruik steeds de BMW nav + HUD, vind ik heel prettig.
Behalve wanneer ik aan een rond punt kom, geeft hij het allemaal mooi weer, maar als ik het rond punt nader komt er een omgekeerde driehoek (Voorrang verlenen verkeersbord), die heel het kaartje blockt... kan ik zulke waarschuwingen in de HUD nergens deactiveren zodat het kaartje steeds zichtbaar/actief blijft? :)

Ongelofelijk, op vakantie in Bretagne. Staat hier in Plouyé in the middle of nowhere een IECharge laadstation met 2x 320kW en 2x160kW laders.
8 minuten rijden van onze gite, handig!

Normaal 0,30€/kWh, maar in de zomer promotie voor 0,25€/kWh.

1715179133_ios.jpeg

Foto van het internet, niet mijn EV.

Laatst bewerkt:
Ongelofelijk, op vakantie in Bretagne. Staat hier in Plouyé in the middle of nowhere en IECharge laadstation met 2x 320kW en 2x160kW laders.
8 minuten rijden van onze site, handig!

Normaal 0,30€/kWh, maar in de zomer promotie voor 0,25€/kWh.

1715179133_ios.jpeg

Foto van het internet, niet mijn EV.
Handig! Binnen twee weken zit ik ook in die regio dus ik sla deze alvast op, mooi alternatief voor Tesla.
Met welke laadpas betaalde je hier? Uit die app kan ik precies alleen de 'Chargemap pass' afleiden als betaalmiddel maar die heb ik niet, en lijkt me sterk dat dat de enige optie is.

EDIT: promo ook enkel geldig op betalingen via de IEcharge app, opgelost.

Laatst bewerkt:
Handig! Binnen twee weken zit ik ook in die regio dus ik sla deze alvast op, mooi alternatief voor Tesla.
Met welke laadpas betaalde je hier? Uit die app kan ik precies alleen de 'Chargemap pass' afleiden als betaalmiddel maar die heb ik niet, en lijkt me sterk dat dat de enige optie is.

EDIT: promo ook enkel geldig op betalingen via de IEcharge app, opgelost.
Daar heb ik een beetje staan sukkelen, eerste keer ook dat ik niet thuis, of sinds zaterdag niet via Tesla laadde.
Kan via de app, via VISA of via IECharge prepaid kaart volgens het toestel.
Uiteindelijk via de app gedaan. Scherm zei 30 cent, maar in de app kwam het op 25 cent uit.
Van 10% -> 86% geladen op 40min.
60,28kWh geladen met gemiddelde snelheid 89,33kW voor 15,05€. (Niet pre-conditioned)
Tesla app zegt dat ik 56kWh geladen heb.

Deze lader zit mooi tussen de Tesla Superchargers van Saint-Brieuc, Brest en Lorient in, dat is handig.

maar vanuit een ergonomisch oogpunt was dat wel een verschrikkelijke oplossing. Je moet naar beneden kijken om uw displays te zien, dat doen andere merken al jaren veel beter.

Mercedes, die het ook lang goe deed is dan weer slechter geworden sinds de S-klasse :)
Goh, ik moet zeggen dat ik dat zelf anders ervaar. En ik heb zelfs geen hud.

Maar alle data die ik standaar wil zit wel in mijn zicht (driver display met snelheid, gps indien ik dat wil, muziek), alle extra zoals climate control staat rechts op het onderste scherm, maar in tegenstelling tot wat de meeste denken kan je dit wel makkelijk blindelings bedienen. En als ik in de stemming ben gebruik ik de stemcontrole voor klimaatsettings (ha, stemming...stemcontrole...badum tss)

Waar irl 350 praktisch bruikbare km zijn.
Nou Nou dramatisch. Zal heus wel meevallen.

Paar dagen geleden naar efteling gereden, heen en terug was dat 300km. Er stond nog 140km beschikbaar toen ik thuis kwam.

Dik in orde voor mij. Langer dan 4uur rijden doe ik nooit. Dan is het tijd om de benen eens te strekken.

Esp, DTC, DSC,… tractiecontrole. Icoontje van een slippens autooke. 1 keer klikken is “light” waardoor je een heel klein beetje kan slippen zonder dat het gevaarlijk kan worden. 2s ingedrukt houden en je hebt geen hulp meer van elektronica. Bij een iX3 blijft alles superveilig, je moet echt al een extreem hooliganmanoeuvre doen (in de regen) om het gevaarlijk te maken.

Ps: als je ooit tot stilstand komt op ijzel of sneeuw zal je blij zijn dat je dat knopje kent. Anders blijft de elektronica ingrijpen - want slip gedetecteerd - en ga je geen meter meer vooruit.
Had die hier geholpen...?

pKrGWPI.jpeg

Terug
Bovenaan