Gisteren was ik nog eens op kantoor en 2 collega's die net als ik dezelfde switch Arteon --> iX3 hebben gedaan bevestigen dat de iX3 veel hevigere stuurcorrecties maakt dan de Arteon als je met lane assist rijdt. De collega die uit een Volvo V90 komt beaamt dat overigens ook.
Behalve (maar dat heb ik niet getest) als je een voorganger volgt, dan lijkt die zoals hier eerder aangehaald die voorganger te volgen en dat is dan minder schokkerig.
Vermoed dat een 3-reeks een 3-reeks is qua elektronica, een iX3 is daar niets speciaals in denk ik. Ben het rijden zonder lane assist nu wel al gewoon, enkel in files zet ik dat op (zoals toen ik van zee terug kwam) omdat je dan niets hoeft te doen.
Van de range had ik overigens niet te klagen, heb een ritje naar zee gedaan, 370km heen- en weer, waarvan een groot gedeelte autosnelweg) zonder laden en had nog 28% charge over. Heb voornamelijk 110 km/h gereden ipv 120km/h, maar voor de rest gewoon airco/verwarming gebruikt. Het weer was wel ideaal, geen zon en 18-20 graden.
Grootste reden tot klagen zijn lane assist, het sound systeem (als je moet bijbetalen moet het gewoon beter dan dit) en de beperkte binnenruimte in relatie met de buitenafmetingen. De binnenruimte wist ik op voorhand, maar telkens als ik iets moet laden is het toch even schrikken.