Akkoord wel, maar met 1 caveat... Ik heb vorige week (Q8 was op onderhoud) in de Q6 gezeten in de garage en ik was minder onder de indruk dan ik gehoopt had.
- Enerzijds vind ik hem qua afwerking/feel binnenin wel een trapje lager staan dan een Q8 (dus niet de Q8 e-tron, ik vergelijk met de hybride)
- Anderzijs ben ik niet heel onder de indruk van het ruimte-aanbod. Beenruimte achterin en koffer zijn toch net wat minder dan ik gedacht had.
Als je dan weet dat een Q8 eigenlijk huidige A6 is die wat hoger op de poten staat (die je dus ook kunt nemen met dezelfde afwerking binnenin etc), en dat zo'n Q6 in de showroom afgeladen vol staat en dus ook min of meer is wat je mag verwachten van de A6, dan twijfel ik of die nieuwe A6 de wagen wordt waarop ik gehoopt had.
Wel pluspunt: het nieuwe infotainment vond ik er op foto's raar uitzien maar lijkt echt wel top in het echt. Zonder er al echt volledig ingedoken te hebben is het mooi, supervlot en lijkt het wel weer een serieuze sprong vooruit tov het interieur dat in 2017 debuteerde in de A8.