Fons De Whiskyspons
Active member
Dit jaar meer stops met een dochter van 2 dan vorig jaar met een dochter van 1 jaar moet ik zeggen.Even uit interesse, hoeveel en hoe lang waren jullie stops? Wij vertrekken hier binnen 3 weken richting Spanje (Alicante) met een baby van 9 maanden![]()
Toen ze 1 jaar was dan was het eigenlijk stoppen voor een pamper te vervangen en klaar bij wijze van spreken, onze dochter heeft eigenlijk het merendeel van de rit toen geslapen.
Nu met een 2 jarige, dat wilt is rondlopen en op de speeltuin, en ze doet enkel nog een middagdutje en was dus veel wakker

Opzich beide jaren heb ik evenveel marge gerekend.
Ik rekende om de 2 uur rijden 15-20minuten pauze.
Daarbovenop 1 ruimere pauze voor een dutje zelf te doen (30-45min) en 1 ruime pauze voor middageten (dik uurtje).
Dit jaar wel veel te vroeg vertrokken waardoor ik 5-6uur te vroeg ging aankomen en dus extra lange pauzes genomen (en ook zelf 2x geslapen).
Wat ook veel doet is welke uren je rijd.
Wij zijn dit jaar om 22u 's avonds vertrokken, dus we hebben haar wakker gehouden tot we vertrokke.
Resultaat is dat ze tot 7u smorgens geslapen heeft.
Dus 1 grote etappe zonder pauze van gemaakt terwijl vrouw en kind sliepen.
Lees gerust mijn en andere mensen hun ervaring hier:
Kindvriendelijk - Op reis met kinderen
Aangezien hier ook wel wat oudere users zitten die ondertussen al wat nageslacht hebben Waar gaan jullie naartoe met de kroost deze zomer? 👶👼 Vorige thread: https://www.beyondgaming.be/archive/cultuur-reizen.142/op-reis-met-peuters-en-kleuters.1137019