Elektrische wagens

Let's agree to disagree. Jij gaat me niet kunnen overtuigen om toch met mijn laatste procenten batterij bij een IONITY te stoppen en het risico te nemen net zoals ik jou niet kan overtuigen om te stoppen met daar te laden.

Ik heb toch ook al slechte ervaringen met Ionity. Zowel met EDI als Total.

Fastned en (de nieuwe, identiek aan Fastned-palen-maar-dan-witgroen) Allego zijn daarentegen altijd perfect. Uitstekende UX ook.

Ik heb toch ook al slechte ervaringen met Ionity. Zowel met EDI als Total.

Fastned en (de nieuwe, identiek aan Fastned-palen-maar-dan-witgroen) Allego zijn daarentegen altijd perfect. Uitstekende UX ook.
Is Allego ook gewoon met bankkaart te betalen aan de paal zelf?

EV3 :love:

12473985628230531342

Ik volg het normaal wel redelijk goed, maar misschien heb ik er gemist: zitten er eigenlijk EV MPVs (aka gezinswagen die geen SUV of station is) aan te komen? Genre Renault Grand Scenic, C4 SpaceTourer, VW Touran?

Ik volg het normaal wel redelijk goed, maar misschien heb ik er gemist: zitten er eigenlijk EV MPVs (aka gezinswagen die geen SUV of station is) aan te komen? Genre Renault Grand Scenic, C4 SpaceTourer, VW Touran?
De vraag daarnaar is heel laag, dus die zijn er voorlopig nog niet. Maar ik denk dat Citroën met eentje gaat komen.

Vandaag eens gepasseerd bij Audi om de Q8 etron te bekijken (dikke bak, dik in orde) en nagevraagd of ze al wat meer info hebben over de A6 etron.
Ze konden onderstaande slide al delen maar voor de rest is het nog wachten.
Ik zou voor de 55 gaan denk ik maar het hangt af van de prijs natuurlijk.

De vraag daarnaar is heel laag, dus die zijn er voorlopig nog niet. Maar ik denk dat Citroën met eentje gaat komen.
Ja ik snap het ook wel, misschien nog wat meer geduld hebben. Het is ook nog niet meteen echt nodig.
Je hebt de Maxus Mifa 9. De Id Buzz natuurlijk, Opel Zafira en aanverwanten uit de Stellantis groep maar ik kan niet onmiddellijk op andere komen.
Ah de Zafira kende ik nog niet.
Die Mifa al paar keer bekeken, maar qua bombastischheid dan toch liever de EV9 denk ik.
Ja ik vind het ook totaal geen vergelijkbare auto's...

Ja ik snap het ook wel, misschien nog wat meer geduld hebben. Het is ook nog niet meteen echt nodig.

Ah de Zafira kende ik nog niet.
Die Mifa al paar keer bekeken, maar qua bombastischheid dan toch liever de EV9 denk ik.

Ahh, oversized SUV's rekent ge ook bij de MPV's.

Qua bombastischheid vergeet ge dan toch nog Hongqi E-HS9 ;)

Er wordt gevraagd om een keuze te maken. Mijn keuze is de ID3.

Waarom : tweedehands verkrijgbaar rond de 22 - 26k. Premie van 3k€. Qua specs voor laden en rekening houdende met de batterij is er niet zo enorm veel verschil (de EV3 is nog geen LFP versie) en snelladen is aan rond de 100 - 130kwh. Grote deur om in de koffer te kunnen en daar materiaal kwijt te kunnen inclusief via de zetels die je kan neerklappen.
De EV3 kan pas besteld worden rond november 2024, dus eerst nog te bekijken bij welke prijs je effectief uitkomt. En dan nog te zien of je de premie voor 5k effectief kan krijgen.

Indien die wagen de 800V techniek voor snelladen had. Zou ik zeggen van ja, dat is een keuze. Maar voor mij is er niet direct iets aantrekkelijks wat mij zou doen opteren voor de EV3.

Maar dat wil niet zeggen dat dit voor iemand anders, niet anders kan zijn ;).

Volgende week ook terug eens werk maken van nieuwe leasewagen
Scenic etech zonder probleem in budget, i4 zal wat pushen worden om het er in te krijgen maar moet wel mogelijk zijn, net als de ix1 maar daar pas ik voor denk ik.
Iemand meningen i4 vs scenic? Ruimte, range, looks, kwaliteit, …. Opties die zeker (niet) moeten, …

Terug
Bovenaan