Elektrische wagens

Ja, en je moet ze echt flink dichtgooien, anders mag je nog eens uitstappen…
Hier zijn toch verschillende mensen die dat tegenspreken. Ik zou het alleszins heel vreemd vinden.. zou dat optioneel geworden zijn misschien?

Full Omnium is zeer duur, maar nu weet je waarvoor je betaalt :)
Hangt er wat vanaf- baas hier betaald 950 €/jaar excl. BTW voor een EQE SUV (wel aangekocht) + toevoeging: bij totaal verlies krijgt die de cataloguswaarde van de wagen (+/- 118k) exclusief kortingen - kan dus nog winst maken in principe.

Geen dashcam, maar wel : een achteruitkijkspiegel die ook achteruitcamera is. Maar ik weet niet of die beelden opslaat. Moet ik nog navragen bij Kia. Anders heb ik direct zijn nummerplaat..
Politie ging er werk van maken om de camera's in de omgeving te checken.

Enkele foto's : Crash
Doet me denken aan mijn ongeval, ook met een 1 maand oude elektrische wagen. Helaas economisch perte totale verklaard omdat de ophang een zware dreun heeft gekregen en ze niet zeker waren of de batterij nog goed ging zijn.
Veel sterkte. Gezien je full omnium hebt zijn de kopzorgen voor de verzekering en niet voor jou (aller zorgen omtrent de kosten van de wagen, niet het persoonlijke en fysieke).
Als de auto niet meer wil rijden en de ophang is om zeep dan vrees ik dat je ook een economisch perte totale zal krijgen.

Hangt er wat vanaf- baas hier betaald 950 €/jaar excl. BTW voor een EQE SUV (wel aangekocht) + toevoeging: bij totaal verlies krijgt die de cataloguswaarde van de wagen (+/- 118k) exclusief kortingen - kan dus nog winst maken in principe.

How The F krijgt die 950 excl. BTW? ik zit aan 1600 exl. BTW per jaar voor mijn financial renting BMW iX3 en dan nog jong tweedehands (preLCI model). Dit is dan nog na rond te vragen.

• Waarde € 56 61,00
  • BA
  • Rechtsbijstand
  • Brand
  • Glasbreuk
  • Natuurelemente en wild
  • Diefstal
  • Eigen schade (engelse vrijstelling)
  • Omnium graad: 0
Misschien omdat ik een startende freelancer ben?

Laatst bewerkt:
How The F krijgt die 950 excl. BTW? ik zit aan 1600 exl. BTW per jaar voor mijn financial renting BMW iX3 en dan nog jong tweedehands (preLCI model). Dit is dan nog na rond te vragen.

• Waarde € 56 61,00
  • BA
  • Rechtsbijstand
  • Brand
  • Glasbreuk
  • Natuurelemente en wild
  • Diefstal
  • Eigen schade (engelse vrijstelling)
  • Omnium graad: 0
Misschien omdat ik een startende freelancer ben?

Verzekeraar is een persoonlijke vriend + al 2 generaties klant + zijn broer (ook eigen bedrijf - en dan nog een met best wat grote voertuigen): als familie hebben die daar een deftig pakket verzekeringen lopen, zowel privé als professioneel.

Geen dashcam, maar wel : een achteruitkijkspiegel die ook achteruitcamera is. Maar ik weet niet of die beelden opslaat. Moet ik nog navragen bij Kia. Anders heb ik direct zijn nummerplaat..
Politie ging er werk van maken om de camera's in de omgeving te checken.

Enkele foto's : Crash
Als de politie er echt werk van maakt, zullen ze de dader wel klissen. En ik hoop dat ze dat ook zullen doen, want als ik naar je foto's kijk: als dit 50m verder was gebeurt aan die bomen, dan spraken we hier over een drama.

Net terug van bij de huisarts. Iedereen OK. Vooral blij dat de baby niks mankeert. Ik heb vooral wat kneuzingen opgelopen, en vooral mijn rug is wat geblokkeerd. Het meeste is binnen de week gedaan, de rug kan nog een maand duren. Die crash in mijn geheugen opnieuw zien keer op keer.. da's voor veel langer. En ben enkele uren na het ongeval terug in een weliswaar andere wagen gestapt en heb terug zelf gereden. Als je daar langer mee wacht, riskeer je van een hele tijd niet meer te willen rijden, denk ik. Maar elke keer ik nu een camionette achter mij zie, of een camionette mij wil voorbijsteken op een tweevaksweg, krijg ik al schrik.

@BigBear als dit gebeurd was op een baan van 90km/u ook.. En al goed dat ik maar 65 reed. Stel je voor dat ik wat sneller had gereden op die baan van 70, zoals bijna iedereen daar doet..

Indien perte totale, hoe gaat dat dan in zijn werk met een renting ? Contract wordt stopgezet ? Of loopt door en ik ga blijven betalen voor iets wat er niet meer is ? En mijn voorschot ben ik dan ook kwijt? Kwestie dat ik mij al op het ergste kan voorbereiden .. Dat kan er nog net bij, hoe ik mij nu voel, met de pijntjes in mijn linkerkant die de kop op beginnen steken. (Morgen om 10u naar huisarts voor check-up).
Als je van financial renting spreekt dan kan je helaas pech hebben als je bij Belfius zit bv. Ze beschouwen een ongeval als een vroegtijdig einde van het contract en dus een verbreking langs uw kant met een boete als gevolg. Dit was het geval bij mij. Ongeacht het uw fout is of niet de bank vraagt geld en dit valt niet onder de verzekering.

In mijn kleine letters staat dit:

"De huurder heeft de absolute en onvoorwaardelijke plicht alle betalingen in verband met dit contract na te komen. Geen enkele klacht of geschil, van welke aard ook, schort zijn verplichting tot betaling op. Hij kan op geen enkele korting, vermindering, compensatie, opschorting, beëindiging, schade- of andere vergoeding noch interesten aanspraak maken bij geheel of gedeeltelijk genotsverlies van het materieel, zelfs wanneer hij geheel of gedeeltelijk in de onmogelijkheid verkeert om het materieel te gebruiken ingevolge diefstal, defect, vernieling of eender welk ander feit."

en

De verhuurder kan eender wanneer het contract beëindigen zonder opzeggingstermijn, ingebrekestelling of eender welke formaliteit, door
eenvoudige kennisgeving aan de huurder per aangetekend schrijven en wel in volgende gevallen:

• wanneer de verzekeringspremies niet betaald worden, in geval van sinister dat kwalificeert als totaal verlies of beschadiging die een normaal gebruik van het materieel onmogelijk maakt;

Bovendien is dit contract van rechtswege ontbonden ten laste van de huurder op de datum van het faillissementsvonnis bij faling van de huurder evenals in geval van overlijden van de natuurlijke perso(o)n(en) wanneer het de enige huurder(s) betreft. In alle bovenomschreven gevallen van beëindiging, mag de verhuurder zonder enige formaliteit het verhuurde goed terugnemen en opnieuw verkopen.

Laatst bewerkt:
En die boete was een bepaald percentage van de waarde van de wagen ?
Er is effectief een PV opgesteld door de politie, dus er is een tegenpartij die vluchtmisdrijf heeft gepleegd. En er was nog een derde partij betrokken ook, de wagen die als eerste werd aangereden. 't is dus niet hetzelfde als ongeval niet mijn fout omdat ik door steenslag of ijzel of een put in de weg de controle over het stuur ben verloren he. In die gevallen heb je effectief geen tegenpartij.

Maakte niets uit in mijn geval. Omdat het een nieuwe wagen was was mijn boete zelfs 7K! Ik was nog meer pist op Belfius dan op diegene die me deed uitwijken.
Je zal er de kleine lettertjes op moeten nalezen en eens bellen met de bank/maatschappij met wie je de financial renting hebt ondertekend. Maar bereidt u voor op nog meer frustratie. Legale oplichterij noem ik het.

Hoe kom je eigenlijk op die 90k? Maandelijks afbetalingsbedrag?
En wat is jou huidige shortlist nu?
Dat is het maximum bedrag van mijn spaargeld dat ik wil verspillen aan een leuke auto.
Ik ben van plan om die dan op te rijden en aangezien ik nog geen 10k kilometer per jaar rij zal die wel een tijdje mee gaan.

De volgende auto's wil ik eens mee gaan rijden voordat ik een beslissing neem.
Polestar 3 launch edition Pilot/plus
Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
Porche Taycan Sport Turismo (2deH)
VW ID7 tourer (vind ik maar matig en zou die zeer wss niet kopen)
BMW I5 touring

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik nu een SUV of break wil.

Dat is het maximum bedrag van mijn spaargeld dat ik wil verspillen aan een leuke auto.
Ik ben van plan om die dan op te rijden en aangezien ik nog geen 10k kilometer per jaar rij zal die wel een tijdje mee gaan.

Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
BMW I5 touring

Porsche zou mijn nummer 1 zijn uit die lijst.
Daarna de i4 m50

Goh, ik ben ook wel benieuwd naar de Audi A6. Die gaat ook op het PPE-platform rijden net zoals de Taycan. Bij Porsche overdrijven ze nogal in de optielijst. Hoewel het geweldige wagens zijn, wringt het toch soms om sommige van die prijzen te zien. Zelfs 2dehands want dan zit je met het oudere platform.

Volvo EX90 single motor
BMW I4 M50 brooklyn grey
Audi A6 etron avant
Audi Q8 etron
BMW I5 touring

Vanwaar de i4 in de lijst? De enige die weinig ruimte heeft.
En geen Macan?

Vanwaar de i4 in de lijst? De enige die weinig ruimte heeft.
En geen Macan?
Misschien heeft ie geen vrouw en kinderen, dan is dat ruim genoeg.
Bij mij gaat rijplezier nog altijd voor opbergruimte. Ik zou zelfs met een Lotus als daily rondrijden moest ik geen kind hebben.

Hoe zeker zijn we ondertussen dat als je nu bijvoorbeeld een EV koopt onder de 40k dat je 100% zeker de 5000 euro premie gaat krijgen?
Is er nog een kans dat dit niet doorgaat? Dat er onvoldoende budget is?

Terug
Bovenaan