Heb die app gisteren geïnstalleerd en zie dat inderdaad in mijn account staan. Is dat dan gewoon QR code op de laadpaal scannen en word je dan automatisch doorgeschakeld naar de app?
Ik had natuurlijk issues in Oberhausen met het laden van mijne Cupra Born. Of wat had ik verwacht?
Poging 1
* Met mijn EDI pasje (ik heb nu EDI en géén Shell) scannen werkte niet. Ik hoorde nooit een beep en ik kreeg een rood lichtje aan mijn wagen
Poging 2
Daarna heb ik de EDI app geopend en de QR code proberen scannen van de laadpaal: "Error! Foute QR code".
Poging 3
OK géén probleem ik had de reeks laadpalen thuis al opgezocht en op voorhand aldus gecheckt of ik via de EDI app kan opladen. Het antwoord is JA (er stond namelijk een knop 'charge' en als je daarop klikt stond er 'laden starten'). Dus ik open die app als ik daar aan de laadpaal sta in Oberhausen. Staat die knop om op te laden er dus ineens niet meer.
Poging 4
Ik heb dan de app "QR & barcode scanner" geopend (dat is een app om alle type QR codes te scannen) en via die app werkte de QR code wel. Ik kwam dan op de betaalwebsite terecht van de laadpaaluitbater en daar kon ik dan betalen met een kredietkaart of met paypal.
Maar de eerste keer crashte het net nadat ik mijn betaalgegevens had ingegeven. (En je moet dan alles terug opnieuw ingeven dat wordt niet bewaard)
Poging 5
De 2de keer had ik een rood lichtje aan mijn wagen omdat ik deze te snel had ingestoken en aldus faalde het opnieuw
Poging 6 (YES GELUKT!

)
Ik kon eindelijk laden en ik kreeg een groen lichtje. Ik heb dan toch een dikke 3 uur liggen opladen.
Ik heb dan het nummer van de laadpaal nog eens apart genoteerd en ik heb dan NA het laden even gekeken of ik via de app van EDI op de knop 'charge' kon klikken. Maar neen die knop stond er nog steeds niet (meer), dus misschien had ik thuis fout gezien?
Ik kom thuis, ik check de laadpaal (het exacte nummer). 1x raden of de knop 'charge' er nu wel opnieuw stond.

Ik weet niet of dit te maken heeft met roaming (?) of dat het systeem van EDI tijdelijk niet kon gebruikt worden voor die laadpaal. Maar dit was dus wel een beetje frustrerend.
Maar goed eind goed al goed ik heb daar finaal kunnen laden en ik ben terug thuis geraakt na een leuke uitstap op de kerstmarkt en het shoppingcenter.