En het risico nemen om geen afscheid meer te kunnen nemen? Uh.... Sommige mensen zien hun familie graag en willen in zo'n geval zo snel mogelijk daar geraken.Even snelladen ergens onderweg was geen optie?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En het risico nemen om geen afscheid meer te kunnen nemen? Uh.... Sommige mensen zien hun familie graag en willen in zo'n geval zo snel mogelijk daar geraken.Even snelladen ergens onderweg was geen optie?![]()
Dat staat ook in m'n post: Ook dán moet een auto voldoen. Dus ja, range anxiety is a thing.Dat is nu wel een heel uitzonderlijke situatie he.
En op 200km kom je wel enkele snellader tegen waardoor je je niet hoeft op te jagen (uitgezonderd dat iemand op sterven ligt ofc)
dit kan je toch ook tegengekomen met een diesel/benzine. Moet je ook eerst gaan tanken en met een snellader kan je ook vlug genoeg laden om op je bestemming te gerakenDat staat ook in m'n post: Ook dán moet een auto voldoen. Dus ja, range anxiety is a thing.
Wagens die niet snel kunnen laden bestaan praktisch niet meer.Dat staat ook in m'n post: Ook dán moet een auto voldoen. Dus ja, range anxiety is a thing.
Dat klopt. Meer zelfs, ze is onderweg gaan tanken met de oldtimer. Maar een tankbeurt duurt wel maar 60 seconden, een laadbeurt duurt langer.dit kan je toch ook tegengekomen met een diesel/benzine. Moet je ook eerst gaan tanken en met een snellader kan je ook vlug genoeg laden om op je bestemming te geraken
www.hansanders.be kan u helpen maar ik ga het toch nog eens herhalen voor u: ik begrijp maar al te goed dat dat een zeer uitzonderlijk situatie is. Maar doordat zij het meegemaakt heeft is het wel de reden dat zij nu range anxiety heeft in haar EV. Ook het feit dat wij vaak heel short term naar het buitenland moeten voor het werk helpt niet. Onlangs nog nam ze mijn auto naar Schiphol want ze zou er niet geraakt zijn.Wagens die niet snel kunnen laden bestaan praktisch niet meer.
Het is echt wel bij de haren getrokken om van laadstress te spreken omdat elk moment een familielid 200km verder kan sterven.
In het dagelijkse leven hoef je geen range stress te hebben zolang je thuis kan laden.
en 5 minuten ofzo als je aan een snellader hangt om vlug genoeg te hebben. Maar in deze snap ik wel dat je geen tijd wil verliezen en zo snel mogelijk ergens wil zijnDat klopt. Meer zelfs, ze is onderweg gaan tanken met de oldtimer. Maar een tankbeurt duurt wel maar 60 seconden, een laadbeurt duurt langer.
Maar de vraag is dan of die range anxiety gegrond is of niet. Want ze had inderdaad een snellader kunnen gebruiken. Dan had ze in een confortabele wagen 200km kunnen rijden, ipv in een old timer. Door met de old timer te rijden, heeft ze waarschijnlijk ook veel tijd verloren.www.hansanders.be kan u helpen maar ik ga het toch nog eens herhalen voor u: ik begrijp maar al te goed dat dat een zeer uitzonderlijk situatie is. Maar doordat zij het meegemaakt heeft is het wel de reden dat zij nu range anxiety heeft in haar EV.
hahaDan heb je waarschijnelijk niet goed genoeg opgeladen op voorhand.
Of de wagen die je hebt heeft te kleine batterij voor de use cases je hem voornamelijk gebruikt.
Heb enyaq 80 & rij heel belgie rond met 80% - 90% SoC 's morgens.
Zonder zorgen.
Wat een belabberde uitleg is dat nu. 
Women anxiety level!Mijn vrouw maakt daar niets van hoor. Die laat die gewoon leeg op de oprit achter als ik de volgende dag er met weg moet.
Dat laatste is wel belangrijk, daardoor slaat die premie de bal compleet mis.Ik zie dat er al meer info bekend is ivm de voorwaarden om de premie te krijgen op nieuwe en 2de hands elektrische wagens.
![]()
Premie voor aankoop van een zero-emissievoertuig
Tot en met 31 december 2024 kon u een premie tot 5000 euro aanvragen voor de aankoop van een zero-emissievoertuig.www.vlaanderen.be
Wat eruit springt (voor mij):
- Wagen mag nieuw niet meer dan 60 000 eur incl btw gekost hebben toen hij nieuw was. Alle Tesla S modellen kunnen dus niét genieten van deze premie
- Auto mag niet langer dan 8 jaar geleden ingeschreven zijn
- Auto moet eigenlijk bij een garage gekocht worden, wat wel lucratief kan worden voor garages. Iemand die vb particulier kan/wil verkopen, kan vragen om de verkoop via een garage te laten passeren, niettegenstaande je zelf een koper vond. De garage kan zo 1000 euro "fee" vragen om het onder hun naam te verkopen zonder er enige moeite voor gedaan te hebben? Maar verkoper zal zijn wagen vlotter kwijt geraken aan de goeie prijs + de koper in kwestie zal nog kunnen genieten van de premie en dus ook zijn deel erin hebben.
- Premie wordt uitbetaald na goedkeuring, gaat dus niet bij de belastingen verrekend worden, maar ook niet à la minute bij de verkoop zelf.
Of geef geen premie en laat de markt het oplossen.Dat laatste is wel belangrijk, daardoor slaat die premie de bal compleet mis.
Het is de bedoeling dat mensen wat extra budget krijgen om een elektrische ipv ICE te kopen, maar initieel zien ze dat extra budget niet. Bijgevolg kunnen ze die auto ook niet kopen. Slechte maatregel, laat de garages die premie regelen ipv de particulieren...
Of geef geen premie en laat de markt het oplossen.
Die wagens worden elk jaar goedkoper en goedkoper. Ons geld wordt gewoon weggebratst.
"Laat de markt het oplossen" werkt in deze context niet. Want als je de markt zijn werk laat doen, dan had je ook alle belastingen die aan ICE's verbonden zijn moeten afschaffen. En dan had geen enkel merk geld gestoken in vermindering van uitstoot.Of geef geen premie en laat de markt het oplossen.
Die wagens worden elk jaar goedkoper en goedkoper. Ons geld wordt gewoon weggebratst.