Der zijn zoveel factoren om mee rekening te houden. Tesla was in het begin ook een niche merk met een onbekende techniek, hoe gaan de batterijen evolueren de volgende jaren, hoeveel is je laadvermogen, heeft de wagen een type stekker dat niet meer gebruikt wordt,...Ook wel 210k km meer gedaan. Die kostte destijds rond de 70k€ (afhankelijk van opties etc) dus 0.23€ waardeverlies per km. Dat is nu ook niet zo extreem hoor.
De mijne heeft nu 14000€ (of dus 20%) waardeverlies op 2.5 jaar tijd. Ik denk dat geen enkele van die Chinese merken nog maar in de buurt zal komen qua restwaarde...
Veel te veel om nu een goede schatting te kunnen maken wat je restwaarde zal zijn.
Ter vergelijking: mijn pa heeft een nieuwe kangoo besteld en krijgt nu nog 12000€ voor zijn oude waar hij 7 jaar geleden slechts 14000 voor betaald heeft.
En wat met wagens die je in het buitenland koopt?Heel goeie vragen, waar ik nog niet echt een antwoord heb op gezien? Behalve dan voor de laadpaal (via die link).
De concrete uitwerking weten ze precies zelf niet lijkt me.
![]()
Premie voor aankoop van een zero-emissievoertuig
Tot en met 31 december 2024 kon u een premie tot 5000 euro aanvragen voor de aankoop van een zero-emissievoertuig.www.vlaanderen.be
Alsook vind ik het belangrijk te weten of de wagen bij een garage moét gekocht worden, of mag die 2de hands ook bij een particulier gekocht zijn om de premie te krijgen?
Ik vermoed dat het eerder bij de inschrijving zal zijn dat de premie wordt toegekend, maar hoe ze dan zal worden uitbetaald worden???