Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die velgen zeg, hoe lelijk is dat.. pfffRenault maakt weer een knappe crossover. Ok, jammer dat het een fwd is, en "slechts" 220pk maximaal, maar ziet er toch een ruime gezinswagen uit. Gaat een toppertje in de firma leasers worden denk ik.
![]()
Dat glazen pano dak dat kan gedimd worden ben ik wel zwaar jaloers op
![]()
Niet zo lelijk als die van die CLA op de vorige pagina alvastDie velgen zeg, hoe lelijk is dat.. pfff

Ze hebben idd hun best gedaan om die CLA de prijs van de lelijkste te geven..Niet zo lelijk als die van die CLA op de vorige pagina alvast![]()
Imo is het al heel lang geleden dat Mercedes nog iets echt moois heeft gemaakt voor de gemiddelde mens...Ze hebben idd hun best gedaan om die CLA de prijs van de lelijkste te geven..
Ik ben helemaal nieuw in de wereld van elektrische wagens/zonnepanelen, maar binnenkort ga ik een elektrische bedrijfswagen (en laadpas) krijgen.
Hoe werkt dat dan precies als je thuis laadt? Vergoed je werkgever je dan voor de energiekost ongeacht of die energie geleverd wordt via het net of via je zonnepanelen? Dat lijkt me ergens too good to be true?
Okay thanks. Dan wordt het wel interessant(er) om zonnepanelen te leggenEr wordt gemeten vanaf de laadpaal. Dus van waar de stroom vandaan komt maakt niet uit.
Op zich is het niet meer dan normaal om de meest belastende wagens het meeste wegentaks te laten betalen. De 0 wegentaks voor EV zijn gewoon niet houdbaar, dat is een mooie bonus om de nieuwe technologie een boost te geven. Maar eens die matuurder en meer gebruikt wordt moet die gunstmaatregel dan ook gewoon verdwijnen. Ik zie Vlaanderen binnenkort een gelijkaardige maatregel nemen.Allez, Wallonië moet weer speciaal doen : https://www.rtbf.be/article/reforme...ce-mercredi-au-parlement-de-wallonie-11251378
ze gaan nu extra belasten op het gewicht en de kracht van het voertuig. Dat snap ik dus niet.. bij mijn weten is een EV altijd performanter (meer pk's) dan een benz/diesel, en het gewicht is ook veel malen groter, door de batterij. En het plafond dat ze instellen is 9000 euro.. (plafond ligt nu wel veel hoger bij een sportwagen ofzo, dus daar heb je dan weer een voordeel uiteraard).
Aan de ene kant willen ze iedereen naar EV pushen, maar aan de andere kant gaan ze het extra belasten.. Dus ik moet zien dat ik voor 1 juli 2025 een andere wagen koop (nieuw of tweedehands), zodat ik nog een paar jaren niet aan die BIV moet denken.
Ben gaan testrijden met een Polestar 2, het nieuwe model met de upgrades. Ik ben er niet instant verliefd op geworden, had ik ook niet verwacht, maar al bij al lijk je toch wel veel waar voor je geld te krijgen. Een hoop pluspunten, een paar minpunten maar die laatste kunnen soms wel doorwegen.
knip**
Thuis vergoeding is aan een afgesproken tarief. Meestal CREG of VREG.Ik ben helemaal nieuw in de wereld van elektrische wagens/zonnepanelen, maar binnenkort ga ik een elektrische bedrijfswagen (en laadpas) krijgen.
Hoe werkt dat dan precies als je thuis laadt? Vergoed je werkgever je dan voor de energiekost ongeacht of die energie geleverd wordt via het net of via je zonnepanelen? Dat lijkt me ergens too good to be true?
Maar ze zijn wel mileuvriendelijker. Een diesel betaald ook meer als een benzine aan taksen voor ongeveer dezelfde motorisatie die de wegen ever hard belast?Op zich is het niet meer dan normaal om de meest belastende wagens het meeste wegentaks te laten betalen. De 0 wegentaks voor EV zijn gewoon niet houdbaar, dat is een mooie bonus om de nieuwe technologie een boost te geven. Maar eens die matuurder en meer gebruikt wordt moet die gunstmaatregel dan ook gewoon verdwijnen. Ik zie Vlaanderen binnenkort een gelijkaardige maatregel nemen.
Dat weet je nooit natuurlijk.[..] Maar ze zijn wel mileuvriendelijker. [..]
Tjah, 't is maar hoe je het bekijkt.Dat weet je nooit natuurlijk.
Wie is het minst milieuonvriendelijk ?
1) ik die met mijn EV 25k / jaar rij
2) mijn vriend(in) die met zijn/haar diesel/bezine ieder jaar 5k doet
Ben gaan testrijden met een Polestar 2, het nieuwe model met de upgrades. Ik ben er niet instant verliefd op geworden, had ik ook niet verwacht, maar al bij al lijk je toch wel veel waar voor je geld te krijgen. Een hoop pluspunten, een paar minpunten maar die laatste kunnen soms wel doorwegen.
...
Maar wat is het meest belastend voor het wegdek, ik die met mijn EV 5k km doe, of een diesel die 25k km doet...Dat weet je nooit natuurlijk.
Wie is het minst milieuonvriendelijk ?
1) ik die met mijn EV 25k / jaar rij
2) mijn vriend(in) die met zijn/haar diesel/bezine ieder jaar 5k doet
Volgens mij rijdt nog geen 15% met een EV?De 0 wegentaks voor EV zijn gewoon niet houdbaar, dat is een mooie bonus om de nieuwe technologie een boost te geven. Maar eens die matuurder en meer gebruikt wordt moet die gunstmaatregel dan ook gewoon verdwijnen.