FlyingHorseman
Well-known member
Qua opties valt het bij BMW tegen, voor de meeste driver assistant features moet je helaas bij betalen. Stock zit er gewoon een simpele cruise control op. Adaptive Cruise Control met Stop & Go erbij is €665. Dan is er nog eens een extra Driver Assistant Pack van €920 met vooral passieve systemen (lane departure warning, dode hoek, crossing traffic warning en speed limit assist).Dat hij afremt wanneer er een auto voor u rijdt, maar u laat uitbollen als er niemand voor u rijdt (onder andere, ook zoiets voor als je moet afslaan, er een rond punt aan komt, ...)
En daar zal je in elk geval wel een soort van assistant pack voor nodig hebben, maar ik denk niet dat BMW elektrische wagens verkoopt zonder dat pack?
Ten slotte heb je nog een derde niveau, Driver Assistant Pack Professional voor €2340. Die bevat de twee bovenste systemen, breidt de ACC uit en heeft daarnaast ook nog actieve ingrepen: u in het rijvak houden en van rijvak wisselen en een uitgebreidere speed limit assist.
Ik heb tijdens mijn testrit vooral in B mode gereden met one pedal driving. Eigenlijk tijdens alle testritten met EV's vooral OPD uitgetest, ik vind ook dat het snel went.