Elektrische wagens

Dat hij afremt wanneer er een auto voor u rijdt, maar u laat uitbollen als er niemand voor u rijdt (onder andere, ook zoiets voor als je moet afslaan, er een rond punt aan komt, ...)
En daar zal je in elk geval wel een soort van assistant pack voor nodig hebben, maar ik denk niet dat BMW elektrische wagens verkoopt zonder dat pack?
Qua opties valt het bij BMW tegen, voor de meeste driver assistant features moet je helaas bij betalen. Stock zit er gewoon een simpele cruise control op. Adaptive Cruise Control met Stop & Go erbij is €665. Dan is er nog eens een extra Driver Assistant Pack van €920 met vooral passieve systemen (lane departure warning, dode hoek, crossing traffic warning en speed limit assist).

Ten slotte heb je nog een derde niveau, Driver Assistant Pack Professional voor €2340. Die bevat de twee bovenste systemen, breidt de ACC uit en heeft daarnaast ook nog actieve ingrepen: u in het rijvak houden en van rijvak wisselen en een uitgebreidere speed limit assist.

Ik heb tijdens mijn testrit vooral in B mode gereden met one pedal driving. Eigenlijk tijdens alle testritten met EV's vooral OPD uitgetest, ik vind ook dat het snel went.

Ik rij al sinds dag 1 met one pedal aan en zou niks anders meer willen, er is nog een agressievere stand voor recuperatie en die rijdt wel onaangenaam. Bij de XC40 kon je enkel one pedal driving in- of uitschakelen en de one pedal stand vond ik ook minder aangenaam.

Lane assist is imo waardeloos, het stuurt wel goed maar hij klaagt na 10 seconden al als je het stuur niet goed vasthoudt dus dat heeft voor mij geen meerwaarde. Adaptive CC is wel top.

Vind ik ook zo'n lollig gegeven. Tenzij je één van die mensen bent die tegen 190 gemiddeld naar Italië rijdt verandert er hooguit een uurtje aan je effectieve reistijd.

Ik kan zo iemand, die heeft nu een 'oude' diesel die inderdaad 1000km kan doen o pde autosnelweg vooraleer ie gata tanken. Dus onderweg naar zijn bestemming 1200-1400km verder moet hij maar één keer tanken. Maar hij gaat ook 2-3 keer schijten voor telkens 15-20 minuten. Dan nog even boterhammetje er in gooien en je bent bijna een halfuur verder.

Maar neenee, elektrisch moet je 3-5 keer stoppen!!
Het is gewoon nog anders. Elektrisch maakt gewoon dat je die stops minder gehaast doet, maakt het reizen gewoon een pak comfortabeler.

Ik rij al sinds dag 1 met one pedal aan en zou niks anders meer willen, er is nog een agressievere stand voor recuperatie en die rijdt wel onaangenaam. Bij de XC40 kon je enkel one pedal driving in- of uitschakelen en de one pedal stand vond ik ook minder aangenaam.

Lane assist is imo waardeloos, het stuurt wel goed maar hij klaagt na 10 seconden al als je het stuur niet goed vasthoudt dus dat heeft voor mij geen meerwaarde. Adaptive CC is wel top.
Ik denk er aan om ook enkel ACC met Stop&Go te nemen. Uiteindelijk ben ik nu een gewone cruise control gewoon zonder al die waarschuwings- en hulpsystemen... En zoals gezegd doe ik niet heel veel lange ritten op de snelweg, kan me inbeelden dat die assistant features de saaie onderdelen van rijden op de snelweg wat draaglijker maken en dan een meerwaarde zijn.

Oh god, weeral die discussie over de lange afstanden.
Een diesel of naft is hier gewoon beter in. Sommige mensen rijden liever in 1 lang stuk en andere mensen stoppen liever wat vaker.

Zondag vertrek ik naar het zuiden en dan nemen we de Hybride ipv EV.
Het zou te doen zijn met de EV maar de Hybride is minder plannen en sneller.

Qua opties valt het bij BMW tegen, voor de meeste driver assistant features moet je helaas bij betalen. Stock zit er gewoon een simpele cruise control op. Adaptive Cruise Control met Stop & Go erbij is €665. Dan is er nog eens een extra Driver Assistant Pack van €920 met vooral passieve systemen (lane departure warning, dode hoek, crossing traffic warning en speed limit assist).

Ten slotte heb je nog een derde niveau, Driver Assistant Pack Professional voor €2340. Die bevat de twee bovenste systemen, breidt de ACC uit en heeft daarnaast ook nog actieve ingrepen: u in het rijvak houden en van rijvak wisselen en een uitgebreidere speed limit assist.

Ik heb tijdens mijn testrit vooral in B mode gereden met one pedal driving. Eigenlijk tijdens alle testritten met EV's vooral OPD uitgetest, ik vind ook dat het snel went.
Ik zou daar mijn geld niet aan geven, gewoon zelf rijden zoals in de jaren 80! :clap:

Oh god, weeral die discussie over de lange afstanden.
Een diesel of naft is hier gewoon beter in. Sommige mensen rijden liever in 1 lang stuk en andere mensen stoppen liever wat vaker.

Zondag vertrek ik naar het zuiden en dan nemen we de Hybride ipv EV.
Het zou te doen zijn met de EV maar de Hybride is minder plannen en sneller.
Idd. EV is momenteel niet geschikt voor langere afstanden mee te rijden, dat is de realiteit.
Maar in postzegel land België kan je er al iets mee aanvangen.

Idd. EV is momenteel niet geschikt voor langere afstanden mee te rijden, dat is de realiteit.
Niet geschikt zou ik niet zeggen. Een diesel is gewoon handiger.
Met 20min laden heb je vaak al +300km range bij.

Allé, ondertussen hebben ze uitgezocht waarvan het idee komt dat een EV aan de basis zou liggen van de brand op die boot.
Het is dus de kustwacht die gezegd heeft dat door de 25 EV's het blussen moeilijker maakt, en dat is door de media dan naar clickbait-titel "EV veroorzaakt brand" vertaald.
Benieuwd of de echte oorzaak van de brand ooit de media gaat halen...

Allé, ondertussen hebben ze uitgezocht waarvan het idee komt dat een EV aan de basis zou liggen van de brand op die boot.
Het is dus de kustwacht die gezegd heeft dat door de 25 EV's het blussen moeilijker maakt, en dat is door de media dan naar clickbait-titel "EV veroorzaakt brand" vertaald.
Benieuwd of de echte oorzaak van de brand ooit de media gaat halen...
De lading van het schip is in elk geval mysterieus te noemen:
  • Eerst 2900 wagens waarvan 25 EV's
  • Dan 3500+ wagens waarvan 25 EV's
  • Nu 3500+ wagens waarvan 500 EV's
Als werkgever hier 3 onderdelen naar Oezbekistan moet sturen is er 5kg papier nodig met foto's, beschrijvingen en gewichten - voor een schip van 200 meter naar Egypte: doe maar wat :)

Elk detail is niet nodig maar een grote -orde lijkt me toch essentieel om mee te starten.

Zoek maar eens rond op het internet naar reis ervaringen met een EV. Genoeg positieve ervaringen te vinden hoor. Een EV is zeker geschikt genoeg om langere afstanden te doen.
Minder dan een diesel, maar dat maakt het nog niet ongeschikt.

Dan wil dat zeggen dat je 5-10 minuten moet pauzeren onderweg om te snelladen, lijkt me nu toch geen overkomelijk probleem, even naar toilet, een koffie en terug door

Voor mij is dat niet zo erg nee idd, maar ik weet dat mijn madam dat niet fijn gaat vinden :p
Op een rit van 3 uur stop je normaal niet hé.

Again, ikzelf heb daar 0 issues mee.

Zoek maar eens rond op het internet naar reis ervaringen met een EV. Genoeg positieve ervaringen te vinden hoor. Een EV is zeker geschikt genoeg om langere afstanden te doen.
Minder dan een diesel, maar dat maakt het nog niet ongeschikt.
In deze tijden kan je beter een vliegtuig nemen naar Zuid Frankrijk of Spanje. Kost bijna niets meer.

Een EV is perfect geschikt voor langere afstanden. Er wordt aangeraden om iedere 2 uur een kwartier pauze te nemen wanneer je lange afstanden aflegt.
Voor je gezondheid en je veiligheid. Dat advies wordt door zowat alle verkeersveiligheidsinstanties naar voor gebracht als gouden regel.

Een EV is alleen niet geschikt wanneer je veel te lange stukken in een keer wilt afleggen, en dat advies in de wind slaat.
"Ja maar ik stop nooit voor ik Lyon gepasseerd ben. Heel stoer allemaal, maar gewoon niet OK .
Als iemand zoveel riscio wilt nemen en met zekerheid tegen een boom zou knallen wanneer hij een ongeval had, is dat voor mij geen probleem. Maar het risico is dat zo iemand andere mensen die dat risico niet willen nemen meesleurt in hun roekeloosheid.

Mijn eerste stop met de Tesla dit jaar was niet om te laden, wel omdat we al 2.5 uur in de wagen zaten. Ik had toen nog 40% accu over, ik heb daar dus niet geladen..

Voor mij is dat niet zo erg nee idd, maar ik weet dat mijn madam dat niet fijn gaat vinden :p
Op een rit van 3 uur stop je normaal niet hé.

Again, ikzelf heb daar 0 issues mee.
Hier zou mijn madam dat juist wel fijn vinden. Die wil constant plaspauzes, terwijl ik net wil blijven doorrijden om niet weer alle wagens mij te laten inhalen die ik de afgelopen uren ingehaald heb. Kan ik daarna weer opnieuw beginnen met ze allemaal in te halen. Wacht dan toch tot de tankbeurt om te gaan plassen...

In deze tijden kan je beter een vliegtuig nemen naar Zuid Frankrijk of Spanje. Kost bijna niets meer.
Ik vraag me af hoelang dat nog gaat duren. Ze willen net af van korteafstandsreizen met de vlieger. Vliegen is al een heel stuk duurder dan 10 jaar geleden, maar het gaat volgens mij nog veel duurder worden.

Een EV is perfect geschikt voor langere afstanden. Er wordt aangeraden om iedere 2 uur een kwartier pauze te nemen wanneer je lange afstanden aflegt.
Voor je gezondheid en je veiligheid. Dat advies wordt door zowat alle verkeersveiligheidsinstanties naar voor gebracht als gouden regel.

Een EV is alleen niet geschikt wanneer je veel te lange stukken in een keer wilt afleggen, en dat advies in de wind slaat.
"Ja maar ik stop nooit voor ik Lyon gepasseerd ben. Heel stoer allemaal, maar gewoon niet OK .
Als iemand zoveel riscio wilt nemen en met zekerheid tegen een boom zou knallen wanneer hij een ongeval had, is dat voor mij geen probleem. Maar het risico is dat zo iemand andere mensen die dat risico niet willen nemen meesleurt in hun roekeloosheid.

Mijn eerste stop met de Tesla dit jaar was niet om te laden, wel omdat we al 2.5 uur in de wagen zaten. Ik had toen nog 40% accu over, ik heb daar dus niet geladen..
Ik snap u, maar vele van de vorige generatie reden effectief tot in Lyon zonder te stoppen :p en dat ettelijke jaren aan een stuk
meestal was het doel 's avonds vertrekken zodat je 's morgens al heel ver was

onze vaders waren dan ook beren vergeleken met ons :p

Terug
Bovenaan