Elektrische wagens

En je zit 3h te laden om 50km elektrisch te kunnen rijden.
Ja, die oude VAG-architectuur is gewoon niet meer van deze tijd (ik heb'm ook in mijn 2024 A3). De facelift is op een volledig nieuwe motorisatie gezet, met een 25.7kWh batterij, sneller laden aan 11kW (met 50kW DC als optie). Dat had een veel interessantere optie geweest (ik heb geen lease-regret, maar als ik had geweten dat de facelift eraan kwam, met nieuwe motorisatie, dan had ik wel even gewacht). Voor 11.5kWh te laden ben ik nu minstens 3.5h zoet. De nieuwe doet meer dan het dubbele aan 3.5 keer de snelheid, een half uurtje op DC.

Dit weekend voor het eerst 2x de nieuwe a6 etron gezien, 2x daytona grijs natuurlijk 😅.
Spuuglelijke wagen, wat doen ze daar toch bij Audi. Die gesplitste voorlichten zijn nog erger in real-life dan op foto/video. De wagen lijkt er ook nog eens veel dikker door dan nodig.

Ook de “update” van de i5 gezien. De knoppen in de deur zijn nu ook in hetzelfde zwart glossy materiaal als de middenconsole.. Dat is nu denk ik niet wat het publiek dat daarover klaagde tov de vorige versie wilde zien…

Dit weekend voor het eerst 2x de nieuwe a6 etron gezien, 2x daytona grijs natuurlijk 😅.
Spuuglelijke wagen, wat doen ze daar toch bij Audi. Die gesplitste voorlichten zijn nog erger in real-life dan op foto/video. De wagen lijkt er ook nog eens veel dikker door dan nodig.
Ik snap er ook niks van, vanochtend ook eentje gezien. Ook het in knalrood verlichte Audi logo achteraan is echt 🤢 en oogt ongelooflijk goedkoop. De A6 valt bij mij alleszins af, en ook de Q6 staat eigenlijk niet hoog op het lijstje.

Ook de “update” van de i5 gezien. De knoppen in de deur zijn nu ook in hetzelfde zwart glossy materiaal als de middenconsole.. Dat is nu denk ik niet wat het publiek dat daarover klaagde tov de vorige versie wilde zien…
Haal die badge eraf en je weet niet welk merk het is, echt gewoon een 13 in een dozijn wagen en da's dan zogezegd hun flagship model? De Q6 is nog wel wat mooier maar valt in het echt ook wel tegen moet ik zeggen. Groten bak en maar toch ook meh voor de prijs als je hem semi-deftig configureert.

Zaterdag dus met dienen IX gaan rijden, das wel echt ne zaligen bak.. Qua comfort binnenin.. Ik denk een van de comfortabelste dak ik ooit heb in gezeten.
De buitenkant is ook wel mooi als ge een beetje een mooie kleur met sportpacket pakt. Den testwagen was wel lelijk in de kleur dat hem was. Het was zandkleur, dune gray, dat vond ik nu niet bepaald de mooiste kleur. Ik denk wel dat dit hem zal worden, in een donkere kleur, al heeft de vrouw ook wel iets te zeggen :)

Zaterdag dus met dienen IX gaan rijden, das wel echt ne zaligen bak.. Qua comfort binnenin.. Ik denk een van de comfortabelste dak ik ooit heb in gezeten.
Ik had exact hetzelfde gevoel met mijn iX3 en ik vind dat verdomd spijtig dat dat gevoel wegebt.
Nu een jaar later is dat gevoel zelfs volledig weg :(

Meestal rij ik 10 jaar met dezelfde wagen, maar iemand als ik zou om de 2 jaar een nieuwe wagen moeten kopen om die excitement te blijven voelen.

Haal die badge eraf en je weet niet welk merk het is, echt gewoon een 13 in een dozijn wagen en da's dan zogezegd hun flagship model? De Q6 is nog wel wat mooier maar valt in het echt ook wel tegen moet ik zeggen. Groten bak en maar toch ook meh voor de prijs als je hem semi-deftig configureert.
Goh, des gouts et des couleurs. Ik vind de Q6 wel absoluut geslaagd.

Haal die badge eraf en je weet niet welk merk het is, echt gewoon een 13 in een dozijn wagen en da's dan zogezegd hun flagship model? De Q6 is nog wel wat mooier maar valt in het echt ook wel tegen moet ik zeggen. Groten bak en maar toch ook meh voor de prijs als je hem semi-deftig configureert
Hij ziet er toch gewoon uit als een evolutie van de vorige A6? Je moet ook niet steeds het warm water opnieuw uitvinden eh.
Als iets werkt (functioneel en in verkoop) moet je er niet te veel aan morrelen want dan doe je meer kapot dan goed.

Als je een werkelijk unieke wagen wil kijk je best is naar de Multipla :)

Hij ziet er toch gewoon uit als een evolutie van de vorige A6? Je moet ook niet steeds het warm water opnieuw uitvinden eh.
Als iets werkt (functioneel en in verkoop) moet je er niet te veel aan morrelen want dan doe je meer kapot dan goed.

Als je een werkelijk unieke wagen wil kijk je best is naar de Multipla :)

BMW toen ze bezig waren met hun laatste concepten: "challenge accepted" :p

Sinds begin dit jaar ook electrisch... Na veel testrijden, zowat alles... uiteindelijk bij BMW terechtgekomen, dus de komende 3 jaar is het een BMW I4 M50.

Eigenlijk van alle wagens die ik reeds het meeste auto gevoel en minder computer... maar goed dat is relatief aangezien alles scherm en digitaal is... laat ik het een persoonlijk gevoel noemen.

Sinds begin dit jaar ook electrisch... Na veel testrijden, zowat alles... uiteindelijk bij BMW terechtgekomen, dus de komende 3 jaar is het een BMW I4 M50.

Eigenlijk van alle wagens die ik reeds het meeste auto gevoel en minder computer... maar goed dat is relatief aangezien alles scherm en digitaal is... laat ik het een persoonlijk gevoel noemen.

Enjoy!

Inderdaad nog een vrij traditionele EV in aanvoelen en qua uiterlijk - traditioneel in positieve zin, geen "tablet op wielen" wat wel eens van een aantal EV's gezegd wordt. En sowieso een comfortabele en praktische keuze imho - en de M50 is een beest van een auto.

Daarnet in het nieuws over de nieuwe EX30 waarvan het " allereerste model" van de band liep in Gent.

Dat ding rijdt toch al effe rond? Hier iets verder in straat staat er al ene.

Waar werd die daarvoor geproduceerd?

Daarnet in het nieuws over de nieuwe EX30 waarvan het " allereerste model" van de band liep in Gent.

Dat ding rijdt toch al effe rond? Hier iets verder in straat staat er al ene.

Waar werd die daarvoor geproduceerd?
TCHAINA!

De EX30 werd oorspronkelijk enkel in China geproduceerd, maar vanwege de enorme Europese vraag – goed voor 80 procent van de wereldwijde verkoop – en om importheffingen te vermijden, besloot Volvo om de productie ook naar Gent te brengen.

TCHAINA!

De EX30 werd oorspronkelijk enkel in China geproduceerd, maar vanwege de enorme Europese vraag – goed voor 80 procent van de wereldwijde verkoop – en om importheffingen te vermijden, besloot Volvo om de productie ook naar Gent te brengen.
Dat van die importheffingen is uiteraard mooi meegenomen, maar ze zijn al sinds 2023 in sneltempo bezig geweest hun lijn aan te passen om die te kunnen bouwen. En ook eens een Chinese EX30 helemaal uit mekaar gehaald om te leren kennen hoorde ik.

Ik heb nu al meer dan 10000 km met zo'n Chinese EX30 Ultra, en ik vind hem nog altijd super. Het enige dat ik mis tov mijn XC40 zijn de speakers in de deur. Enkel een sound bar vooraan is niet hetzelfde, ook al is het goeie kwaliteit met goeie subwoofer. Maar de pk's maken het goed.
Het was een gok want ik heb deze leasing besteld zonder proefrit. Ik ben wel eens met een Mini #1 gaan rijden, want daarvoor gebruikt bouwer Geely hetzelfde platform, alsook voor de MG van die grootte. En die Mini #1 reed wel goed, (het interieur echter, een soort plastieken kuip rond je, eik)

Een collega heeft een BMW i4, en die is inderdaad knap. Ik heb ook al BMW gereden, maar daar lig je meer in, en met mijn lange benen (ben 1m99) kan ik dan niet meer 100% aan mijn stuur, het is altijd op een paar cm na een soort compromis. Waarom kan een zetel 50cm achteruit gezet worden maar het stuur maar 10cm vraag ik me dan af. Een EX30 met een SUV-achtige zitpositie maar die praktisch rijdt als een hothatch is top voor mij.

Terug
Bovenaan