Elektrische wagens

Is me wel opgevallen onlangs in een rijdende file toen ik achter een ID3 reed dat die zijn remlichten niet aangingen bij het aanzienlijk vertragen. Rotvervelend om daar achter te moeten hangen de hele tijd.

Ik heb het getest met een collega die achter me aanreed op weg naar een klant, we waren aan het bellen en toen vroeg ik het hem om es te checken wat mijn remlichten deden.

Bij licht gas lossen op niv 1: niks
Bij voet volledig van pedaal in niveau 1: niks.
Vanaf niveau 2 bij licht lossen: niks
Bij niv 2: voet volledig van pedaal: remlichten aan
Bij niv 3 ging pas bij heel licht gas lossen het remlicht niet meer aan.

In de auto voelde je de remlicht-aan acties als écht afremmen.

Kunde niet binnen de 14 dagen retourneren bij tesla? Het is tenslotte een aankoop op afstand.
goh we gaan morgen eens bellen naar de verzekering en zien of de wagen al ingeschreven is effectief.
Klein lettertjes bij tesla, annuleren kan (500 euro voorschot wel kwijt) maar niet als de wagen al ingeschreven is. Dan dient er een extra kost betaald te worden want het is geen 'nieuwe' wagen meer.
Is wel niet voor elke configuratie het geval.
Twas zowiezo de rwd dat we gaan nemen. Wel die grijze kleur (+2000 euro) Maar als je ziet dat die wagen al 7990 euro goedkoper is en je dan nog eens kans maakt op 5k van de overheid heeft mijn madam zo iets van... Het mag zelfs een roze wagen zijn :D

Echter in navolging van dit topic heb ik het gevoel dat die goedkope wagens er toch met gebreken zijn.
https://www.beyondgaming.be/threads/nieuwe-wagen-gekocht-bumper-aangereden-en-rondom-krassen.29077/

Laatst bewerkt:
goh we gaan morgen eens bellen naar de verzekering en zien of de wagen al ingeschreven is effectief.
Klein lettertjes bij tesla, annuleren kan (500 euro voorschot wel kwijt) maar niet als de wagen al ingeschreven is. Dan dient er een extra kost betaald te worden want het is geen 'nieuwe' wagen meer.

Twas zowiezo de rwd dat we gaan nemen. Wel die grijze kleur (+2000 euro) Maar als je ziet dat die wagen al 7990 euro goedkoper is en je dan nog eens kans maakt op 5k van de overheid heeft mijn madam zo iets van... Het mag zelfs een roze wagen zijn :D

Echter in navolging van dit topic heb ik het gevoel dat die goedkope wagens er toch met gebreken zijn.
https://www.beyondgaming.be/threads/nieuwe-wagen-gekocht-bumper-aangereden-en-rondom-krassen.29077/
Tesla leverde ook al zo'n wagens af van 100k hoor

Elon Musk is toch een klootzakske he.

Bij die vent heb je een glazen bol nodig. Ik heb 65000 euro uitgegeven omdat een Model Y duurder was :lol:

En nu heb je die auto voor 34999 euro.

Bij die vent heb je een glazen bol nodig. Ik heb 65000 euro uitgegeven omdat een Model Y duurder was :laugh:

Tesla heeft enkele jaren zeer hoge operationele marges gehad, en is die nu aan 't opofferen om zijn kosten verder te drukken. In the end is hij niet uit om van zijn automerk een premium automerk te maken, het doel van Tesla is de elektrificatie van alle auto's te garanderen, en door zijn wagens goedkoper te maken werkt hij in die richting.
't Zal de model 3 nog duurder maken op de leasemarkt, dat wordt daar een echte premium wagen, ik zag vorige week dat een model 3 ongeveer 300€ duurder in lease was dan een ID7

Laatst bewerkt:

Bij die vent heb je een glazen bol nodig. Ik heb 65000 euro uitgegeven omdat een Model Y duurder was :laugh:

Stond hier nochtans vol met waarschuwingen van mij, als er nu 1 merk is waar je moet vanaf blijven is het wel Tesla.
Mark my words, ze gaan nog van de band rollen aan 25k

Ik denk dat die persoon gewoon pech heeft gehad. De helft van Tweakers heeft een snel leverbare auto gekocht (daar zit altijd korting op) en ik zelf heb deze zomer ook zo de mijne gekocht.
Persoonlijk kon ik op de mijne niks aanmerken.

Uiteraard moet Tesla dat wel in orde brengen zodat die man kan genieten van zijn nieuw voertuig.

Es tot 100% laden vandaag. Morgen 350km rit. Zal wel geen kwaad kunnen voor een keertje zeker?

Wat ik daarover gelezen heb uit bronnen die dat effectief met duurtesten op batterijen proefondervindelijk getest hebben: zolang je hem niet volgeladen enkele dagen laat staan, kan zo af en toe eens laden tot 100% geen kwaad.

Wat ik daarover gelezen heb uit bronnen die dat effectief met duurtesten op batterijen proefondervindelijk getest hebben: zolang je hem niet volgeladen enkele dagen laat staan, kan zo af en toe eens laden tot 100% geen kwaad.

Nee, ik ga het enkel doen als ik de dag zelf of de dag erna een verre trip heb. Thx!

Terug
Bovenaan