Hallo.
Ik heb vorige week mijn nieuwe wagen afgehaald bij de dealer in Brugge. Na 11 dagen (!) was hij al geleverd. betreft een nieuwe Tesla model Y. Het is mijn eerste nieuwe wagen en ik verheugde mij er wel op.
Eens toegekomen wordt ik naar mijn wagen begeleid. Ik merk onmiddellijk op dat er tegen mijn bumper werd gereden. Oeps, dit hadden ze niet opgemerkt. Ik doe daarom een extra grondige controle en zie dat zogoed als alle panelen grote krassen vertonen.
Oeps, dat hadden wij ook niet gezien.
Ik krijg 15 keer te horen hoe het hen spijt, maar krijg ook te horen dat ik geen mogelijkheid heb om het voertuig te weigeren. Wanneer ik hen erop attent maak dat een nieuw voertuig met carrosserieschade eigenlijk geen nieuw voertuig is, krijg ik opnieuw veel begrip doch weinig oplossingen.
Ik krijg te horen dat als ik het voertuig weiger ik een 'boete' of schadevergoeding moet betalen.
Ik heb nu een serviceaanvraag gedaan in de app en ze zullen mij contacteren. Na veel aandringen heb ik toch een papiertje meegehad waarop er staat dat er bij leveren rondom krassen zijn.
Ik heb me echter op het moment zelf een beetje laten mobben door de verkopers die talrijk tot bij mij kwamen. Nu is mijn vraag een beetje: wat zijn mijn rechten in deze? Kan het zomaar dat een beschadigd voertuig als nieuw wordt verkocht of ben ik te gevoelig hier naar deze schade?
Er werd mij vertelt dat alle nieuwe teslas dergelijke schade vertonen maar toen ik andere voertuigen bekeek kon ik dit nergens aantreffen. Men kon mij ook geen voertuig tonen
Foto's om wat duiding te geven: https://share.icloud.com/photos/0b60le9Qi7kjwaCZ8xLLcKTRQ
Bedankt voor jullie antwoorden
Ik heb vorige week mijn nieuwe wagen afgehaald bij de dealer in Brugge. Na 11 dagen (!) was hij al geleverd. betreft een nieuwe Tesla model Y. Het is mijn eerste nieuwe wagen en ik verheugde mij er wel op.
Eens toegekomen wordt ik naar mijn wagen begeleid. Ik merk onmiddellijk op dat er tegen mijn bumper werd gereden. Oeps, dit hadden ze niet opgemerkt. Ik doe daarom een extra grondige controle en zie dat zogoed als alle panelen grote krassen vertonen.
Oeps, dat hadden wij ook niet gezien.
Ik krijg 15 keer te horen hoe het hen spijt, maar krijg ook te horen dat ik geen mogelijkheid heb om het voertuig te weigeren. Wanneer ik hen erop attent maak dat een nieuw voertuig met carrosserieschade eigenlijk geen nieuw voertuig is, krijg ik opnieuw veel begrip doch weinig oplossingen.
Ik krijg te horen dat als ik het voertuig weiger ik een 'boete' of schadevergoeding moet betalen.
Ik heb nu een serviceaanvraag gedaan in de app en ze zullen mij contacteren. Na veel aandringen heb ik toch een papiertje meegehad waarop er staat dat er bij leveren rondom krassen zijn.
Ik heb me echter op het moment zelf een beetje laten mobben door de verkopers die talrijk tot bij mij kwamen. Nu is mijn vraag een beetje: wat zijn mijn rechten in deze? Kan het zomaar dat een beschadigd voertuig als nieuw wordt verkocht of ben ik te gevoelig hier naar deze schade?
Er werd mij vertelt dat alle nieuwe teslas dergelijke schade vertonen maar toen ik andere voertuigen bekeek kon ik dit nergens aantreffen. Men kon mij ook geen voertuig tonen
Foto's om wat duiding te geven: https://share.icloud.com/photos/0b60le9Qi7kjwaCZ8xLLcKTRQ
Bedankt voor jullie antwoorden