nieuwe wagen gekocht. Bumper aangereden en rondom krassen

wat een ongelofelijk kutmerk is Tesla eigenlijk. Internet staat vol met zo'n verhalen, een collega had een probleem met zijn remmen (model y) en dat wouden ze niet herstellen omdat dit volgens hun normale slijtage was (na de volle 500km te hebben gereden). Heeft ook serieus moeten escaleren voor ze er iets eraan wilden doen. Hij heeft toen ook gedreigd met slechte review/media te contacteren, hun reactie was dat "ze hem gingen weten te vinden via legale weg".
 
Heel k*t maar dit zijn de uitzonderingen he... er worden honderden per week uitgeleverd en daar hoor je niets over.

Het is de manier van ermee omgaan die iets zegt over de kwaliteit van de service. @Cedric heb jij een update?
 
Indien de verkoper mij had verteld dat die krassen normaal waren had ik onmiddelijk mijn vriendin mij en de verkoper laten filmen met haar GSM.

Ik zou dan in het engels commentaar geven op de schade terwijl we dit uitgebreid en close up filmen.
Nadat we dan 10 minuten onafgebroken die schade gefilmd hebben richt ik mij tot de verkoper in het engels en dan mag hij nog eens zijn verhaaltje van "normale schade" op de camera aframmelen.

Wedden dat hij onmiddelijk weg loopt en/of u sommeert die camera af te zetten?
Zulke toeren uitsteken bij afhaling van een nagelnieuwe wagen leidt tot gigantische PR schade.

Soit, misschien niet het beste idee maar ik ben echt wel een ambetanterik moesten ze mij zo'n dingen proberen te lappen.
Dat hé. Als ze mij proberen af te wimpelen kan ik toch ook heel lastig beginnen doen.

Met onze keuken waren er ook zaken niet in orde en probeerden ons af te wimpelen. Ik heb ze 2 weken gegeven. Daarna op een drukke zaterdagnamiddag eens wat moeilijk gaan doen in hun drukke showroom en gedreigd met wat reclame op sociale media te maken. Ik had ook een gesprek met een verkoper opgenomen waarin hij nogal louche zaken vertelde. 't Was plots allemaal heel snel opgelost.
 
Smerig indd maar aan de andere kant ge staat er toch zelf bij als ge voor zo iets tekent... gaat er bij niet in met een auto van 40k, al was het een nieuwe Dacia 1 kras en ik teken al niet.
 
Ik had bij de levering van mijn auto 1 kras over het portier, maar bijlange niet zo diep als de krassen hier.
Dat hebben ze met tegenzin weggepolierd, dat was niet van harte. Auto van bijna 80k...

Maar dit gaat er gewoon ver over, ik had die niet meegenomen tbh.
 
ianal en al, maar volgens mij is slijtage nog iets anders dan een beschadiging. Je kan gerust 10 jaar met een wagen rijden zonder die beschadigingen die jij hebt. Slijtage zijn dingen zoals banden, remmen,...

M.i. is dat dus zeker niet redelijk.
 
Het is de manier van ermee omgaan die iets zegt over de kwaliteit van de service. @Cedric heb jij een update?
Service en Tesla gaan nu eenmaal niet tezamen. Zeer veel wagens die geproduceerd worden en die allemaal moeten verkocht worden. Alles nadien, daarvoor moet je niet bij hun terecht.
 
Heel k*t maar dit zijn de uitzonderingen he... er worden honderden per week uitgeleverd en daar hoor je niets over.

Het is de manier van ermee omgaan die iets zegt over de kwaliteit van de service. @Cedric heb jij een update?
Nog steeds niet gecontacteerd geweest. Ze verwijzen naar hun partner (carrosserie) voor de herstelling. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig.
 
Ik moet nu nog bij de expert passeren. Die zal een gedetailleerd schadeverslag opmaken. Ondertussen nieuws gehad dat 'hun partner' mij deze week zou contacteren
 
Update:

Tot vrijdag niets meer gehoord van Tesla Brugge. Dan maar via de centrale dienst geïnformeerd. Nadien kreeg ik een berichtje met opnieuw 'welgemeende excuses'. Heb teruggestuurd dat ik die welgemeende excuses al ontvangen heb bij het afhalen van de auto, en ik nu actie verwacht.

Toen werd de herstelling geregeld. Binnen 30 dagen mag ik hem binnendoen bij een carrosserie in Wingene (45 min rijden).

Ik ben al gaan informeren en er moet een nieuwe bumper op en de auto moet volledig gepolijst worden.

Ondertussen via de rechtsbijstandverzekering langs geweest bij een onafhankelijke expert die de vaststellingen deed. Hij stond perplex bij de staat van afleveren. Hij ging een verslag opmaken en overmaken aan de verzekering. Hij kon het haast niet geloven. Gelukkig had ik ook foto's met metadata op datum van afhalen op de parking van Tesla met alle krassen en het document die ze opgesteld hebben.

Hopelijk komt het volgende maand in orde. Allesbehalve een leuke aankoop geweest.
 
Een vriend van mij heeft een nieuwe Model 3 highland besteld en vandaag telefoon gekregen dat de velg en band schade hebben opgelopen (hoe kan zoiets zelfs...). Ze gaan deze eerst vervangen tegen de levering binnen een paar dagen.
Geeft toch niet direct vertrouwen voor de komende levering. Mijne wordt eind deze maand geleverd, voorlopig nog geen telefoon gehad.
Betaling uitstellen tot je hem gezien hebt gaat niet, om hem af te halen moet het geld al gestort zijn. Maar wat is dan de correcte reactie als er ter plaatse schade is?
 
Een vriend van mij heeft een nieuwe Model 3 highland besteld en vandaag telefoon gekregen dat de velg en band schade hebben opgelopen (hoe kan zoiets zelfs...). Ze gaan deze eerst vervangen tegen de levering binnen een paar dagen.
Geeft toch niet direct vertrouwen voor de komende levering. Mijne wordt eind deze maand geleverd, voorlopig nog geen telefoon gehad.
Betaling uitstellen tot je hem gezien hebt gaat niet, om hem af te halen moet het geld al gestort zijn. Maar wat is dan de correcte reactie als er ter plaatse schade is?
Dat kan wel degelijk gewoon transportschade zijn (oprijden/afrijden vrachtwagen of fout zekeren). Ze bellen op om te zeggen dat ze het zelf gaan oplossen, dus ik zie eigenlijk geen reden tot vertrouwensverlies.
 
Terug
Bovenaan