Elektrische wagens

Voor de ervaringsdeskundigen:
3 kinderen achteraan
Koffer die ook dient om hond te vervoeren
Switch naar elektrisch

Budget 50.000 euro via werk, welke auto’s komen er het beste uit? Nu skoda break diesel met meer dan voldoende ruimte…
geen ervaringsdeskundige maar Maxus heeft de nieuwe eUniq6 uit. 754 litter koffer met de stoelen rechtopstaand, daar moet je toch wel al iets mee kunnen doen ;)
Zou slechts 40k moeten kosten.

geen ervaringsdeskundige maar Maxus heeft de nieuwe eUniq6 uit. 754 litter koffer met de stoelen rechtopstaand, daar moet je toch wel al iets mee kunnen doen ;)
Zou slechts 40k moeten kosten.
Met een WLTP range van 354km. Max laadsnelheid AC 6.6 Kw. Snelladen 30-80% in 35 minuten..
Niet direct eentje om ver mee te rijden dus.

Enyaq en ID.4 zijn quasi evengroot
De Enyaq is zo’n 7 cm langer. Die ruimte zit volgens mij volledig in de koffer, waardoor je toch wel een stuk meer ruimte hebt daar.
Maar het is niet dat de ID.4 niet ruim is, dus ik zou die zeker niet afschrijven. En de Skoda is dacht ik zelfs duurder geworden dan de VW.

Met een WLTP range van 354km. Max laadsnelheid AC 6.6 Kw. Snelladen 30-80% in 35 minuten..
Niet direct eentje om ver mee te rijden dus.
Dat stond ook niet in de vraag ;)
Zag net nog op de site dat er tot het einde van de maand een lanceringskorting is van 4000€. Zo kost dat bakbeest slechts 36.000€, dat begint toch al meer richting betaalbaar te geraken dan de meeste elektrische wagens ivm een paar jaar geleden.

Al is hun gigantische people carrier wel nog serieus duur.

Dat stond ook niet in de vraag ;)
Zag net nog op de site dat er tot het einde van de maand een lanceringskorting is van 4000€. Zo kost dat bakbeest slechts 36.000€, dat begint toch al meer richting betaalbaar te geraken dan de meeste elektrische wagens ivm een paar jaar geleden.
Maar een gespecifieerde range van 354 km, dat betekent dat je zelfs bij mooi weer elke 200 km aan de laadpaal staat aan autostradesnelheden. En daar dan dus 40-45 min kan wachten.
Lijkt me dus geen verstandige keuze als eerste gezinswagen.
Hij heeft trouwens een leasebudget van 50 kEUR van 't werk.

Je hebt op dit ogenblik trouwens een model Y voor 40kEUR, niet zoveel duurder, betere range, sneller opladen,... en meer dan ruim genoeg voor een normaal gezin

Laatst bewerkt:
De Enyaq is zo’n 7 cm langer. Die ruimte zit volgens mij volledig in de koffer, waardoor je toch wel een stuk meer ruimte hebt daar.
Maar het is niet dat de ID.4 niet ruim is, dus ik zou die zeker niet afschrijven. En de Skoda is dacht ik zelfs duurder geworden dan de VW.
Inderdaad. De koffer is 10% groter. Niet zoveel, maar toch de moeite als je maximale laadruimte wil.

Niet een echte ev maar vandaag een hyundai nexo gezien.
Echt wel een ferme bak vanbinnen en vanbuiten
Stond nog 485 range op en als ik schat op het balkje stond die al rond de 80%

Ik begin stilaan wel die BMW Neue Klasse als mogelijke opvolger te zien voor mijn huidige wagen. Indien die volgend jaar beschikbaar is, zou dat hem wel eens kunnen worden...
ID.7 en EQE zijn eigenlijk wat te groot naar mijn zin, ik ben indertijd bewust van een BMW 5 touring naar 4 GC overgestapt, omdat die 5-serie gewoon te groot was. Model 3 was dan 3 jaar geleden de enigste EV die me voldoende mobiliteit verzekerde.

Zou dan gek zijn om 12 jaar later over te stappen van de model 3 naar een 5m lange sedan.

Bedoel je de i3? Want Neue Klasse is een nieuw design tijdperk bij bmw. Geen bmw op zich.
De naam i3 ligt nog niet vast blijkbaar.
BMW heeft alleen aangegeven dat het design van het Neue klasse prototype voor 90% zou overgenomen worden in de eerste wagen die dat designperk ingaat.
Dus whatever de naam van die wagen wordt, ja de sedan die zal afgeleid worden van dat Neue klasse prototype.

Gek genoeg bestaat er al een BMW i3 sedan maar enkel in China. Op zich een beetje een overbodig model omdat de i4 qua afmetingen behoorlijk overeen komt met bv een 3-reeks sedan. Ik denk ook dat ze misschien van die i-benaming gaan afstappen om het onderscheid duidelijker te maken. Ik ga waarschijnlijk binnen een jaar of 2 opnieuw naar een EV kijken dus ik hoop dat die Neue Klasse wagens alvast geslaagd gaan zijn.

De eerste twee modellen van de Neue Klasse gaan inderdaad een SUV (mogelijke opvolger van de iX3) en een sedan zijn. Ik ben toch wel heel benieuwd hoe die wagens er uit gaan zien, de SUV is al gespot met efficiënte camouflage en het is moeilijk in te schatten hoe stijlvol die gaat zijn. De concepten van de sedan... Mja, dat ga ik toch eens in het echt moeten zien.

bmw_neue_klasse_suv_front_lead.jpg

Terug
Bovenaan