Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ja dat ook. Iemand die al besteld heeft en op die premie rekent zal zwaar gejost zijn anders.Je moet vooral zien dat als je iets opzet dat iedereen die inschrijft ook zijn premie krijgt.
Snel bijzijn want op=op is vrij belachelijk natuurlijk. Weer een halve maatregel om iets te doen terwijl er eigenlijk geen geld is.
Ik Nederland werken ze met een maximale catalogus prijs incl. opties. van 45000euro. Dus zoveel meer is het niet en kortingen die garages geven, worden niet meegerekend. Dus als ze in België 5000euro korting willen geven, ben je beter af als in Nederland.
De subsidie in NL is nu nog 2950euro voor nieuwe wagens, maar gaat in 2024 dalen naar 2550 euro.
Ik vind wel dat auto's van 60k en meer geen subsidie hoeven te hebben. 40k is misschien aan de lage kant, maar je moet ergens de grens trekken.
) steken die er voor hun budget gewoon los bovenuit.bedankt voor inputIk heb dat in die digitale shop bijbesteld. Eerste 3 jaar was gratis. Dan heb je real time verkeersinfo en vrije laders op de basis navigatie. Batterijniveau kan je wel zien op je wagen zekers moest je voorstander van google maps zijn.
Voor op reis heb ik die ABRP premium genomen met een OBD dongle. Die heeft ook navigatie en wat meer informatie over de laders.
Maar granny charging moet ik zelf betalen en fast chargen niet, dan is de keuze rap gemaaktIk heb 4 maand zonder laadpaal geleefd. Gewoon de granny er in en aan 0.3euro/kWh i.p.v. 0.8euro/kWh laden zoals bij Fastned.
Ik heb mijn model 3 een maand voor u gekocht denk ik. Half juli besteld en begin augustus gaan afhalen.Toen ik mijn Ev kocht paar maand geleden kwam letterlijk de week erna het bericht v d premies .
Vrienden en ouders, ja ge hebt hem te vroeg gekocht hee .
Alsof ik dat kon weten maar als ik het nu uiteindelijk lees ben ik content dat ik hem de week voor het nieuws gekocht heb.
Niet wakker liggen van onzekerheden
Dat is zoals die renovatiepremies. Met veel geroep aangekondigd, maar nu wij het proberen te gebruiken zijn er honderdenéén regeltjes waar je aan moet voldoen met daarbovenop nog eens hopen dat uw aannemer goesting heeft om het formulier in te vullen zonder u een loer te draaien. Laat nu net dat laatste de situatie zijn waar wij in zitten. We gaan blij zijn als we een paar duizend van de theoretische 15K gaan krijgen.Erg dat er nu weer mensen zijn die naast de premie gaan grijpen.
Dat is toch zo triest in België. Voor alles en nog wat premies, maar als puntje bij paaltje komt is er toch altijd wel iets zodat je naar het geld kan fluiten.
Ik zeg ook niet dat het nodig is om voor alles en nog wat premies uit te reiken, maar als je't belooft aan de mensen, doe het dan verdorie ook fatsoenlijk.
Dat is zoals die renovatiepremies. Met veel geroep aangekondigd, maar nu wij het proberen te gebruiken zijn er honderdenéén regeltjes waar je aan moet voldoen met daarbovenop nog eens hopen dat uw aannemer goesting heeft om het formulier in te vullen zonder u een loer te draaien. Laat nu net dat laatste de situatie zijn waar wij in zitten. We gaan blij zijn als we een paar duizend van de theoretische 15K gaan krijgen.
Dat past niet echt in dit topic. Ik kan wel wat delen via PB.Wil je wat meer info delen?
Het pijnlijkste aan al die premies vind ik dat het altijd terugkrijgen van geld is dat je eerst moet uitgeven. De meest kwetsbare groep mensen, die de premie het best kunnen gebruiken, vallen daardoor volgens mij al uit de boot + zijn daar volgens mij zelfs niet van op de hoogte…
Zorg vooral voor een goedkoop contract bij de elektriciteitsleverancier. Dat geeft je het meeste kans dat de kost volledig gedekt zal worden.Binnenkort ( denk ergens eind januarie) ga ik mn eqb ontvangen. Onlangs werd mn wallcharger thuis geplaatst. Blijkbaar kan die 11kw laden
Op welke kw zou ik die gebruiken om de creg tarieven ( krijg van werkgever terugbetaald) om zeker te zijn dat de kost word gedekt?
Ik doe enorm veel kms dus kan zijn datk zelfs thuis weinig ga laden
Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik de box zelf kan dichtknijpen. Ik heb begrepen van een collega dat het wel via da auto kan
Zo laag mogelijk als praktisch haalbaar om een hoger capaciteitstarief te vermijden.Binnenkort ( denk ergens eind januarie) ga ik mn eqb ontvangen. Onlangs werd mn wallcharger thuis geplaatst. Blijkbaar kan die 11kw laden
Op welke kw zou ik die gebruiken om de creg tarieven ( krijg van werkgever terugbetaald) om zeker te zijn dat de kost word gedekt?
Ik doe enorm veel kms dus kan zijn datk zelfs thuis weinig ga laden
Ik weet eerlijk gezegd nog niet of ik de box zelf kan dichtknijpen. Ik heb begrepen van een collega dat het wel via da auto kan
Ok dan eens bij vragen bij leaseplan of die bak aan de muur kan dichtgeknepen wordenZo laag mogelijk als praktisch haalbaar om een hoger capaciteitstarief te vermijden.
Snelheid limiteren kan trouwens niet in de auto bij de EQA/EQB, kan enkel voor granny charging.
Ik heb nu wel gelezen dat je bij je garagist best een clausule plaatst bij je bestelling : Indien je naast de premie grijpt wordt de bestelling geannulleerd. Je garagist moet wel akkoord gaan natuurlijk, maar zo ben je toch ietwat beschermd.Ok wist niet dat het daar ook beperkt was. Die €5000 extra marge zorgt wel dat Tesla 3 en Y met LFP batterij recht hebben op die premie. Draai of keer het hoe je wilt, qua grootte, rijbereik, oplaadsnelheid en uitrusting (op het gebrek aan volwaardig dashboard en deftig werkende sensoren na) steken die er voor hun budget gewoon los bovenuit.
Dat gaat toch geen enkele garagist toelaten?Ik heb nu wel gelezen dat je bij je garagist best een clausule plaatst bij je bestelling : Indien je naast de premie grijpt wordt de bestelling geannulleerd. Je garagist moet wel akkoord gaan natuurlijk, maar zo ben je toch ietwat beschermd.
![]()
Stormloop op premie van 5.000 euro voor elektrische wagens. Ben je nog op tijd voor je aanvraag? En wat als je achter het net vist?
Een Vlaamse premie van 5.000 euro voor een elektrische wagen? Mooi meegenomen, denken heel wat Vlamingen want er liggen al honderden bestelbonnen klaar bij de autodealers. Maar wat als de interesse groter is dan de 20 miljoen euro aan premies? Moet je er als de kippen bij zijn of wacht je beter...www.hln.be
"Ik zou het sowieso nu als opschortende voorwaarde laten opnemen in de aankoop van een wagen zodat de transactie enkel doorgaat als je de premie krijgt. Dan kom je achteraf niet voor voldongen feiten te staan"