Elektrische wagens

Gewoon op de BMW website gekeken... Stonden meerdere modellen op hun website in stock.
Ahzo, ik denk dat ik uw post verkeerd heb begrepen, scusi !
Ik sprak over nieuwe en specifiek geconfigureerde wagens. Dat er terug meer stockwagens beschikbaar zijn klopt.

Als je op Autoscout in de duitse markt gaat vinden kan je ook nog wel leuke deals op de kop tikken! Dan spreek ik over jong-tweedehands (+-10.000 15.000 km)

dan toch ook zo'n lange levertermijnen ook bij BMW? Dan moet BMW echt issues hebben met het aanleveren van voldoende accupakketten, want een 'normale' BMW 3/4 heeft toch een veel kortere levertermijn?

De levertijden voor de i4 zijn in België gigantisch veel langer dan in Nederland, heeft naar het schijnt te maken met de vraag die in België sterk onderschat werd. 6-9 maanden was denk ik gemiddeld in NL, in BE lag dat rond de 15-18 maanden.
De i4 35 zou sneller leverbaar zijn dan de eerder bestaande modellen 40 en M50, al weet ik niet of dat in België ook geldt...

De levertijden voor de i4 zijn in België gigantisch veel langer dan in Nederland, heeft naar het schijnt te maken met de vraag die in België sterk onderschat werd. 6-9 maanden was denk ik gemiddeld in NL, in BE lag dat rond de 15-18 maanden.
De i4 35 zou sneller leverbaar zijn dan de eerder bestaande modellen 40 en M50, al weet ik niet of dat in België ook geldt...
Nu nog steeds? Intussen zijn we wel al een jaar verder dan het punt waarbij de Belgische dealers hun flater beseft hebben.

Nu nog steeds? Intussen zijn we wel al een jaar verder dan het punt waarbij de Belgische dealers hun flater beseft hebben.

Ik weet niet hoe het is als je nu bestelt. Ik weet wel dat wie een half jaar geleden bestelde in België, nog altijd mag rekenen op 18 maanden levertijd en dat nu de auto's binnenkomen die eind 2021 / begin 2022 besteld zijn...

Trouwens geen idee of de fout bij de dealers ligt, of dat er nog een niveau tussen zit waar de fout gebeurd is - anders zou je toch een aantal dealers verwachten waar de levertijd wel meevalt?

De LWB ID Buzz is beschikbaar. Dit is echt een bus, zo veel ruimte. je ziet hier toch het voordeel van een EV platform, die LWB versie is 495cm en zoveel knieruimte op de drie rijen :oops:

Zo veel ruimte? Da's relatief. Voor wat ik zie is het niet of amper beter dan mijn S-Max van vroeger. Ik herinner me van een autosalon dat de Renault Espace (de laatste dan) ook niet groter noch ruimer was dan een S-Max. Ik zie in weinig verschil in het interieur wat betreft de ruimte voor voeten en benen, misschien zelfs schouders.
Tegenover mijn huidige Toyota ProAce Verso (niet sexy, ik weet het) is het ronduit klein. Om maar te zwijgen tegenover de Renault Trafic die ik daarvoor had. Daar kon dit gebakje inrijden denk ik.

Oh ja, deze kost evenveel als al mijn hierboven opgenoemde wagens samen opgeteld. :(

Vanwaar komt die info?
Een maand geleden nog met 2 verschillende BMW concessies gesproken (voor werk). Bij beide had de I4 toch nog steeds een levertermijn tussen de 10 en 15 maanden hoor, afhankelijk van opties.
Ik heb er een besteld halverwege februari. Ze wilden die in juni al leveren. (Ik heb ze gevraagd te vertragen naar september omdat ik nog geen laadinfrastructuur heb).

Voor een e35 is er alleszins absoluut geen probleem met levertermijn.

Er zijn te veel sites met accessoires voor Tesla zeg :D
Heb heb nog niet en moet mij hier al beheersen.
Inderdaad, tip, heel wat kleine zaken kan je ook vinden op Aliexpress, meeste resellers kopen daar zelfs aan en verkopen in de EU met flinke marge ;-)

'k Zou van mijn model 3 van 2019 graag de full PPF volledig opnieuw doen, dus oude PPF af te halen en nieuwe erop stuur je prijs zbtw door in pm? Merci.

Inderdaad, tip, heel wat kleine zaken kan je ook vinden op Aliexpress, meeste resellers kopen daar zelfs aan en verkopen in de EU met flinke marge ;-)

'k Zou van mijn model 3 van 2019 graag de full PPF volledig opnieuw doen, dus oude PPF af te halen en nieuwe erop stuur je prijs zbtw door in pm? Merci.

Fiew das een klusje lolz :D
Ik stuur je pm.

Is de ppf niet naar wens gedaan mss?

Dit weekendje uitstapje gemaakt met de Polestar.
250km gereden en thuisgekomen met 51% batterij over (gestart van 100%).
Laatste 100km 13,6kWh verbruikt. Voornamelijk 90 - 70 banen en wat autostrade.

De zomer doet toch wonderen voor EV's.

Mijn Q4 staat klaar in de garage, nu nog wachten tot hij leverklaar is :woohoo:
Besteld in januari 2022, blij dat hij er eindelijk is. Wel de elektrische zetels laten vallen, panoramisch kon er wel opblijven.

Ik ga mijn Skoda missen, maar ben toch content dat hij er eindelijk aankomt.

Besteld in januari 2022, blij dat hij er eindelijk is. Wel de elektrische zetels laten vallen, panoramisch kon er wel opblijven.

Benieuwd of draadloos laden gsm voorzien is 😁 hier was het ongevraagd geschrapt, dus zeker checken.

Update, donderdag mag ik hem afhalen :D laadpaal is geactiveerd, myaudi app staat geïnstalleerd, nu enkel nog mijn oude wagen proper krijgen :p

Kijk ernaar uit, die testrit met de Q4 was veelbelovend en ook mijn collega's die hem sinds een week of twee hebben zijn lovend over het rijgedrag.

Update, donderdag mag ik hem afhalen :D laadpaal is geactiveerd, myaudi app staat geïnstalleerd, nu enkel nog mijn oude wagen proper krijgen :p

Kijk ernaar uit, die testrit met de Q4 was veelbelovend en ook mijn collega's die hem sinds een week of twee hebben zijn lovend over het rijgedrag.
ik heb vandaag bericht gekregen dat de mijne nog steeds voorzien is voor eind dit jaar maar dat de elektrische zetels mogelijks een probleem kunnen vormen. Ik heb de mijne besteld in juni 2022 dus nu een jaar geleden

ik heb vandaag bericht gekregen dat de mijne nog steeds voorzien is voor eind dit jaar maar dat de elektrische zetels mogelijks een probleem kunnen vormen. Ik heb de mijne besteld in juni 2022 dus nu een jaar geleden
Njah, bij mij was de feedback dat als ik elektrische zetels wou ik waarschijnlijk ging moeten wachten tot oktober. Daarom dan maar gekozen om het te laten vallen. Zeker omdat ik niet wist wat ik dan ging krijgen als overbrugging voor mijn skoda superb.
Als het tegenzat kreeg ik een a3 van de parking en dat zag ik met een dochter van 9 maand echt niet zitten. .

Insane, als ze mij bij Tesla gezegd hadden dat ik een paar maand ging moeten wachten had ik niet eens 1 gekocht lol

bitch please

Iedereen mag blij/trots/… zijn met een Q4, en terecht. Maar het rijgedrag is verschrikkelijk.
Op welk vlak? Ik heb der maar een half uur mee proefgereden, maar vond het elektrisch rijden op zich echt wel fijn/vlot. Ik kom nu van een 1.6 skoda superb automaat, dus mijn verwachtingen zijn nu ook niet superhoog :unsure:
Ik doe gewoon bergen snelwegkilometers op autostrade.

Terug
Bovenaan