Elektrische wagens

Op welk vlak? Ik heb der maar een half uur mee proefgereden, maar vond het elektrisch rijden op zich echt wel fijn/vlot. Ik kom nu van een 1.6 skoda superb automaat, dus mijn verwachtingen zijn nu ook niet superhoog :unsure:
Ik doe gewoon bergen snelwegkilometers op autostrade.
Ja dat bedoel ik :) Qua vlotheid, comfort, geluid is elke EV een enorme stap voorwaarts tov een 1.6 ecodiesel. Maar voor een EV is dat gewoon een heel slecht sturende auto :) Net zoals een Passat ook rampzalig rijdt qua dynamiek, maar als kilomtervreter is dat zeker ok.

Ja dat bedoel ik :) Qua vlotheid, comfort, geluid is elke EV een enorme stap voorwaarts tov een 1.6 ecodiesel. Maar voor een EV is dat gewoon een heel slecht sturende auto :) Net zoals een Passat ook rampzalig rijdt qua dynamiek, maar als kilomtervreter is dat zeker ok.
Ik kan het ergens wel beamen, zowel voor de Q4 als de Passat in je voorbeeld.
Ervoor had ik een ID4, Passat, Model 3.

Zelf maar 3maand met een Q4 gereden bij een tijdelijke werkgever maar toch..., het zou niet mijn eerste keuze zijn.
Nuja, vanaf september switch ik opnieuw en hun leasing loopt bij Volvo, waar het minimum hybride is.
Totaal geen ervaring mee dus het kan alle kanten uit en een polestar is niet zo mijn ding qua looks.

Wel propere auto die Q4, mits de nodige opties.

Fair enough, ik kan niet vergelijken met andere EV's dus weinig over te zeggen. Maar ik doe gewoon de meeste dagen lange stukken (2-300 km op een dag valt regelmatig voor), dus ik wil gewoon een comfortabele auto. Vinnig rijgedrag of 0-100 in een toptijd zegt me weinig.

Daar heb ik geluk gehad met te kunnen bestellen in januari voor heel de oorlog en de prijsevolutie. Ons wagenbudget is nog hetzelfde als toen, maar als ik vergelijk met een collega die nu moet kiezen raakt hij nergens meer..
De basisauto is al 7k duurder geworden, ik kreeg gratis metaalkleur, voor hem 1.2k etc etc.
Was wel een eyeopener wat ze der nu voor vragen :wtf:

Dat is wel een serieus nadeel aan die Q4, in basis is dat echt een heel kale auto. De naam Audi totaal niet waardig.
Ik had indertijd mijn zinnen serieus op die auto gezet, tot ik zag welk gigantisch budget aan opties ik nodig zou hebben om er (in mijn ogen) een deftige Audi van te maken.

Vraagje omtrent laden in het buitenland daar ik mij hier nog niet echt in verdiept heb. Ik heb Fleet Network Card van Leaseplan ter beschikking via het werk, maar deze is enkel voor België. Op zich geen ramp want echt heel vaak gaan wij niet naar het buitenland, ook een auto-vakantie is niet echt aan ons besteed. Desondanks zou ik toch graag een kaart beschikking willen hebben maar wou eens bij jullie horen wat hier de beste optie is, zowel qua kost als compatibiliteit. Thanks!

Iemand hier die de EDI pas heeft voor elektrisch laden en een alternatief heeft voor de app die je de laadpalen toont? Echt een kreng die app, gaat afschuwelijk traag en totaal niet responsief.

Iemand hier die de EDI pas heeft voor elektrisch laden en een alternatief heeft voor de app die je de laadpalen toont? Echt een kreng die app, gaat afschuwelijk traag en totaal niet responsief.
Shell Recharge, kan je ook laten factureren op een vennootschap, maar moet je wel direct betalen met een kredietkaart of SEPA domi. Niet vallen voor hun fleet zever met dat Fleetcor zever bedrijf die dan maandelijkse kosten aanrekend.
Plugsurfing idem.

Shell Recharge, kan je ook laten factureren op een vennootschap, maar moet je wel direct betalen met een kredietkaart of SEPA domi. Niet vallen voor hun fleet zever met dat Fleetcor zever bedrijf die dan maandelijkse kosten aanrekend.
Plugsurfing idem.
het is een tankkaart van het werk 🤷‍♂️ veel keuze heb ik dus niet

Fair enough, ik kan niet vergelijken met andere EV's dus weinig over te zeggen. Maar ik doe gewoon de meeste dagen lange stukken (2-300 km op een dag valt regelmatig voor), dus ik wil gewoon een comfortabele auto. Vinnig rijgedrag of 0-100 in een toptijd zegt me weinig.

Ik rij altijd in eco pro met mijn iX3, is nog steeds vrij vlot maar dat agressieve is er dan vanaf. Iedereen thuis (behalve ikzelf) wordt daar mottig van omdat dat heel snel oppakt. Heb nooit het gevoel power te kort te komen...
Had daar in het begin wat schrik van, aangezien de 0-100 km/h tijd zo lang was.

Ik rij altijd in eco pro met mijn iX3, is nog steeds vrij vlot maar dat agressieve is er dan vanaf. Iedereen thuis (behalve ikzelf) wordt daar mottig van omdat dat heel snel oppakt. Heb nooit het gevoel power te kort te komen...
idem, iX3 komt eigenlijk nooit uit eco pro mode hier. Dat agressieve in sport-modus is eens tof om te showen, maar rijdt gewoon irritanter...

Woensdag heb ik mijn Model Y Performance :D

Ze hadden nog 1 staan in Hasselt en gaan die overbrengen naar Brugge.
Epic!

Ik zag nu in de app dat die komt met Tesla Vision ipv sensoren. Nog mensen hier die dat hebben? Heb er nog maar 1 video van gezien en die was niet zo super, objecten uit het zicht van de camera's merkt hij precies niet op ... Dus een kleine doos voor uw bumper bv.

Woensdag heb ik mijn Model Y Performance :D

Ze hadden nog 1 staan in Hasselt en gaan die overbrengen naar Brugge.
Epic!

Ik zag nu in de app dat die komt met Tesla Vision ipv sensoren. Nog mensen hier die dat hebben? Heb er nog maar 1 video van gezien en die was niet zo super, objecten uit het zicht van de camera's merkt hij precies niet op ... Dus een kleine doos voor uw bumper bv.
Software zal het allemaal oplossen!

0-100 tijden voor EV's onderschatten de snelheid van hernemingen en vooral het onmiddellijke koppel / de onmiddellijke versnelling eigen aan een EV.
Toen ik een testrit deed met een Polestar 2 single motor (Polestar had beslist dat ze geen dual motors meer beschikbaar maakten voor testritten), was ik verbaasd door de vlotte hernemingen, ook al was de 0-100 tijd 7,4 seconden wat weinig scheelt met mijn huidige ICE.

Ik zou sowieso voor auto's meer aandacht willen zien voor hernemingscijfers wat veel meer praktisch nut heeft dan stoplicht sprinten tot 100 km/u... Al maakt dat bij EV's met zo'n vermogen en koppel ook niet meer uit, je zit sowieso al na een paar seconden boven de toegelaten snelheid als je iemand wil inhalen.

0-100 tijden voor EV's onderschatten de snelheid van hernemingen en vooral het onmiddellijke koppel / de onmiddellijke versnelling eigen aan een EV.
Toen ik een testrit deed met een Polestar 2 single motor (Polestar had beslist dat ze geen dual motors meer beschikbaar maakten voor testritten), was ik verbaasd door de vlotte hernemingen, ook al was de 0-100 tijd 7,4 seconden wat weinig scheelt met mijn huidige ICE.

Ik zou sowieso voor auto's meer aandacht willen zien voor hernemingscijfers wat veel meer praktisch nut heeft dan stoplicht sprinten tot 100 km/u... Al maakt dat bij EV's met zo'n vermogen en koppel ook niet meer uit, je zit sowieso al na een paar seconden boven de toegelaten snelheid als je iemand wil inhalen.
Dat maakt idd een heel groot verschil in de rijbeleving!
De Tesla M3 SR waar ik mee reed was ik niet echt onder de indruk van de acceleratie, maar de directe reactie bij hernemen is fenomenaal!

Zeker bij EV's is dat een belangrijk punt. De Porsche is overduidelijk sneller dan de BMW, maar qua herneming en voelt de BMW gewoon een pak sneller aan.

Dat maakt idd een heel groot verschil in de rijbeleving!
De Tesla M3 SR waar ik mee reed was ik niet echt onder de indruk van de acceleratie, maar de directe reactie bij hernemen is fenomenaal!
Niet onder de indruk van 6.1s naar de 100? Wat ben je wel gewend dan?

Terug
Bovenaan