(Elektrisch) gereedschap topic

Ga de compressor trouwens mee in mijn mobiele werkbank inwerken. Dan kan dat persluchtpistool klaar gemonteerd klaarhangen indien nodig.
 
Over tackers gesproken, ik ben momenteel naar deze aan het kijken en hoop binnenkort te kunnen aankopen. Vooral ook voor de nieten van max 38mm

Ik heb al met tackers op perslucht gewerkt voor de planchetten aan het plafond te nagelen in de slaapkamers en werd totaal gek van het gedreun van de compressor. Binnen vind ik dat sterk af te raden, of constant gehoorbescherming dragen.
 
Over tackers gesproken, ik ben momenteel naar deze aan het kijken en hoop binnenkort te kunnen aankopen. Vooral ook voor de nieten van max 38mm

Ik heb al met tackers op perslucht gewerkt voor de planchetten aan het plafond te nagelen in de slaapkamers en werd totaal gek van het gedreun van de compressor. Binnen vind ik dat sterk af te raden, of constant gehoorbescherming dragen.
Kabelke van 20m erbij en de compressor buiten. Ik zou dat ook niet onder mijn werktafel zetten maar ergens uit de kant
 
Het is wel grappig als je op andere fora advies vraagt, 3 posts later en je krijgt tips als festool Enzo. Op tweakers eentje die een apparaat van 500euro koopt specifiek voor isolatie te snijden, dan denk ik toch dat je geld teveel hebt 🙈🙈🙈.

Gewoon de tip van (ik dacht Adam Savage) eerst goedkoop kopen. Gebruik je het veel en het gaat kapot: duurder aanschaffen, gebruik je het veel en het gaat niet kapot: winst. Gebruik je het weinig: geen duur toestel gekocht 😄😄



Btw verder ook 'aar de acties van Bosch aan het kijken, de batterij actie was vorige keer beter. Dan kreeg je procores (sterker en kleiner/minder gewicht). Het te besteden bedrag is wel iets kleiner nu
Ik heb gewoon de knoop doorgehakt op basis van beschikbaarheid. Makita had toen het grootste aanbod op accu dus dat was handig. Prijs/kwaliteit zitten ze goed en de losse body's zijn betaalbaar.

Helemaal in het begin heb ik dat ook nog gedaan, zo van die "goedkope" brol gekocht van Parkside/Powerplus. Resultaat is dat ge bij het eerste fatsoenlijk werk dat ge moet doen daar zo op staat te vloeken dat ge uw zogezegde winst al verscheten hebt aan verloren tijd.
Direct voor alles Festool, Maffel, etc... aanschaffen is inderdaad ook een brug te ver. Maar ik heb mijn set van slagschroevendraaier, schroefboormachine (de sterkste toen) en 2 4Ah accu's met lader toen voor nog geen 350 EUR gekocht van Makita.
Als ik dat samenstel van PowerPlus DualPower bv, dan kom ik uit op ongeveer 286 EUR (110 EUR voor die 2 toestellen, 30 EUR lader + 2 extra 5,0 20V/ 2.5Ah 40V accu's aan 69 EUR).
Ok, 70 EUR minder, maar geen hardcase, geen klopfunctie op de schroefboormachine, beide toestellen een stuk minder krachtig en naar de toekomst toe een kleiner gamma aan mogelijkheden.
Ik vind dat persoonlijk toch echt niet de beste keuze.
 
Ik heb gewoon de knoop doorgehakt op basis van beschikbaarheid. Makita had toen het grootste aanbod op accu dus dat was handig. Prijs/kwaliteit zitten ze goed en de losse body's zijn betaalbaar.

Helemaal in het begin heb ik dat ook nog gedaan, zo van die "goedkope" brol gekocht van Parkside/Powerplus. Resultaat is dat ge bij het eerste fatsoenlijk werk dat ge moet doen daar zo op staat te vloeken dat ge uw zogezegde winst al verscheten hebt aan verloren tijd.
Direct voor alles Festool, Maffel, etc... aanschaffen is inderdaad ook een brug te ver. Maar ik heb mijn set van slagschroevendraaier, schroefboormachine (de sterkste toen) en 2 4Ah accu's met lader toen voor nog geen 350 EUR gekocht van Makita.
Als ik dat samenstel van PowerPlus DualPower bv, dan kom ik uit op ongeveer 286 EUR (110 EUR voor die 2 toestellen, 30 EUR lader + 2 extra 5,0 20V/ 2.5Ah 40V accu's aan 69 EUR).
Ok, 70 EUR minder, maar geen hardcase, geen klopfunctie op de schroefboormachine, beide toestellen een stuk minder krachtig en naar de toekomst toe een kleiner gamma aan mogelijkheden.
Ik vind dat persoonlijk toch echt niet de beste keuze.
Akkoord hoor. Niks mis met makita.

Het is gewoon als je dat soms leest: ' ik wil eenmalig een muurtje isoleren met vaste platen' reageert na een paar posts iemand met ' je moet deze festool van 400euro hebben hiervoor'. Serieus Overkill lijkt het me dan.

Weet je dat je veel gaat klussen is zo een middensegment (makita, desalt, Bosch blauw) zeker aan te raden. Al helemaal als je wat wacht op de acties. Dan ben je soms heel goedkoop uit. Ik heb zo een cirkelzaag en Accuschroefboormachine van blauwe Bosch met 5 4ah batterijen voor 400e, daar ga ik de komende 20 jaar ook nog plezier van hebben.


Voor mijn freesje aan de andere hand, weet ik niet of ik het zoveel ga gebruiken, dus een goedkoop (maar wel nog goede recensies) machientje gekocht. Ga ik het veel gebruiken kan ik nog upgraden en ben ik niet zot veel geld kwijt
 
Is ook een beetje te zien in welk stadium van je verbouwingen je zit zeker?

Ik heb heel mijn zolder gedaan met zo'n groen bosch vijsmachientje en dat macheert nog altijd. Ruikt nu ondertussen een beetje verbrand maar doet nog altijd zijn ding. Dat is dat model dat altijd "in korting" staat/stond in den hubo.

Ik heb nu ook wat parkside gerief gekocht om eens te testen. Ik was van de meeste dingen wel aangenaam verrast. Als je daar een slagschroevendraaier en klopboor pakt met lader en 2x 4ah batterij komt ge op 150 euro. Daar kunt ge echt niet voor sukkelen. Met hardcase (goeikope plastiek wel) en klopboorfunctie. Oké, ze zullen wel een pak minder krachtiger zijn maar voor zo'n toestellekes vind ik dat niet erg.

Hun invalzaag heb ik vergeleken met ene van makita (de SP6000J1X denk ik) en dat is dag en nacht verschil. Maar die invalzaag van parkside heeft mij evenveel gekost als nen rail van makita. Voor mij was dat zijn prijs waard, zeker omdat die nu een paar jaar in het tuinhuis gaat verdwijnen.

Hun slijpschijfke is goed als speelgoed :unsure:

Ooit maak ik ook de overstap naar Makita maar ik zie de nood voorlopig niet.

En nu ben ik natuurlijk van die combipacks aan het opzoeken. Merci mannen.
 
Hun invalzaag heb ik vergeleken met ene van makita (de SP6000J1X denk ik) en dat is dag en nacht verschil. Maar die invalzaag van parkside heeft mij evenveel gekost als nen rail van makita. Voor mij was dat zijn prijs waard, zeker omdat die nu een paar jaar in het tuinhuis gaat verdwijnen.

Hun slijpschijfke is goed als speelgoed :unsure:

Ooit maak ik ook de overstap naar Makita maar ik zie de nood voorlopig niet.

En nu ben ik natuurlijk van die combipacks aan het opzoeken. Merci mannen.
Goh, dat is het eigenlijk zo een beetje he. Het is waarvoor het nodig is. Koopt ge iets om te gebruiken en daarna jaren weg te leggen, by all means koop parkside. Ik heb zelf een klein dremelke van parkside om eens te testen. Doet wat het moet doen.
Wilt ge daarintegen uw materiaal vaak gebruiken, toch beter wat investeren.
Zoals ik, eenmaal mijn verbouwingen gedaan (is da ooit gedaan?) blijf ik mijn materiaal wel gebruiken ivm hobbies.
En waar ik vroeger geld spendeerde aan pc onderdelen ofzo koop ik nu al liever een deftige tool. Ik kan daar gewoon van genieten. Das oud worden :p

En ik vermijd "goedkoop" materiaal liefst omwille van zulke verhalen: https://www.test-aankoop.be/woning-...ws/opgepast-met-boormachine-powerplus-powx028

En die combipacks zijn normaal echt wel goei prijs kwaliteit. Moest ik opnieuw beginnen, ik zou daarvoor kiezen
 
Laatst bewerkt:
Het is ook te zien welk gereedschap he. Een boormachine ok, maar een slijpschijf of frees van een no name goedkoop merk, daar ben ik toch wat huiverig van.
 
Awel, wij zijn aan het rondkijken om te verhuizen. Het huis is hier op één kamer na volledig af. Alé, voor zover een huis ooit af kan zijn...

Ik denk dat ik als we verhuizen mij zo'n combipack ga kopen maar ik wil nu eigenlijk al wat beginnen rondkijken.

Voordeel is dat ik dan kan stoppen met twijfelen over vanalles omdat ge dan automatisch in zo'n accu systeem zit.
 
Voordeel is dat ik dan kan stoppen met twijfelen over vanalles omdat ge dan automatisch in zo'n accu systeem zit.
No you won't... :D

Ik had 18 volt lijn van Milwaukee.. en dan gedacht "die 12 volt lijn ziet er ook wel tof uit"... en dan "oh, die 12v minicirkelzaag van bosch pro is interessant"... en nu denk ik van misschien toch ooit ook eens makita of dewalt te proberen... Het stopt nooit :p

Straks een usb adapter voor op mijn M18 milwaukee accu's gaan afhalen in het pakjesautomaat. Kan ik een accu als powerbank gebruiken.

En toch ook weer een rare speling van het lot recent. Ik ben op zoek naar een andere job, werk nu vroege/late shift wat zwaar is ivm mijn zoontje van 11 maand. Had enkele maanden geleden gesoliciteerd bij een gereedschapswinkel die hier recent opende maar het team was al volzet.
Ga ik eergisteren in die winkel een paar accu's kopen, krijg ik enkele uren later telefoon dat ze er toch nog iemand zoeken en krijg zo een beetje een lite solicitatiegesprek. Mag op gesprek gaan maar ze gingen nog iets laten weten wanneer.
Dus nu vol spanning telefoon aan het afwachten en wie weet sta ik binnenkort heel de dag tussen de makitas en hikokis :p
 
No you won't... :D

Ik had 18 volt lijn van Milwaukee.. en dan gedacht "die 12 volt lijn ziet er ook wel tof uit"... en dan "oh, die 12v minicirkelzaag van bosch pro is interessant"... en nu denk ik van misschien toch ooit ook eens makita of dewalt te proberen... Het stopt nooit :p

Straks een usb adapter voor op mijn M18 milwaukee accu's gaan afhalen in het pakjesautomaat. Kan ik een accu als powerbank gebruiken.

En toch ook weer een rare speling van het lot recent. Ik ben op zoek naar een andere job, werk nu vroege/late shift wat zwaar is ivm mijn zoontje van 11 maand. Had enkele maanden geleden gesoliciteerd bij een gereedschapswinkel die hier recent opende maar het team was al volzet.
Ga ik eergisteren in die winkel een paar accu's kopen, krijg ik enkele uren later telefoon dat ze er toch nog iemand zoeken en krijg zo een beetje een lite solicitatiegesprek. Mag op gesprek gaan maar ze gingen nog iets laten weten wanneer.
Dus nu vol spanning telefoon aan het afwachten en wie weet sta ik binnenkort heel de dag tussen de makitas en hikokis :p
Dus jij gaat nu vertellen waar we binnenkort ons materiaal aan leuke prijsjes kunnen kopen?^^
 
Ideaal voor wanneer ik mijne aankoop wil doen ^^

Ik ben nu ook wel zo, moest ik mijn uren factureren dat ik filmkes en reviews zit op te zoeken ik had evengoe gewoon de dure shizzle kunnen kopen.
 
Mijn schoonbroer en pa hebben quasi alles, dus leen ik daar. Ik heb alleen een boormachine die ik van m'n grootvader heb gekregen :D
Een accuboor/vijsmachine zou ook nog handig zijn: aanraders voor een redelijk budget?
 
Mijn schoonbroer en pa hebben quasi alles, dus leen ik daar. Ik heb alleen een boormachine die ik van m'n grootvader heb gekregen :D
Een accuboor/vijsmachine zou ook nog handig zijn: aanraders voor een redelijk budget?
Vraag is wat je ermee gaat doen. 1x per maand een gaatje boren in de muur? Ga voor die Parkside/ryobi/Bosch Groen/hikoki (? Gokje qua qualiteit), wil je iets meer doen of verwacht je dat je iets meer gaat doen in de toekomst: met Bosch blauw/ makita/ dewalt zit je nooit verkeerd.
 
Mijn schoonbroer en pa hebben quasi alles, dus leen ik daar. Ik heb alleen een boormachine die ik van m'n grootvader heb gekregen :D
Een accuboor/vijsmachine zou ook nog handig zijn: aanraders voor een redelijk budget?
Onder de vrienden/familie ligt er ook al heel wat werkgerief maar als je daar steeds moet omrijden is dat wel miserie. En dan ook extra zorg voor moet dragen etc.

Met die klopboor van parkside heb ik hier ook in onze stenen muur gaten geboord zonder problemen btw, als het enkel voor dingen op te hangen is.
 
Vraag is wat je ermee gaat doen. 1x per maand een gaatje boren in de muur? Ga voor die Parkside/ryobi/Bosch Groen/hikoki (? Gokje qua qualiteit), wil je iets meer doen of verwacht je dat je iets meer gaat doen in de toekomst: met Bosch blauw/ makita/ dewalt zit je nooit verkeerd.
Hikoki (vroeger hitachi) is toch ook al professioneel materiaal en van een andere prijsklasse dan de rest van het rijtje ;)
 
Vraag is wat je ermee gaat doen. 1x per maand een gaatje boren in de muur? Ga voor die Parkside/ryobi/Bosch Groen/hikoki (? Gokje qua qualiteit), wil je iets meer doen of verwacht je dat je iets meer gaat doen in de toekomst: met Bosch blauw/ makita/ dewalt zit je nooit verkeerd.
Ik heb zo vorig jaar per ongeluk makita rood gekocht. Ook wel ni verkeerd.
Was een 18V accuschroefboor.
 
Terug
Bovenaan