(Elektrisch) gereedschap topic

Gij niet alleen :ROFLMAO: die Dewalt set ligt daar te blinken onder de kerstboom en ik ben echt ongeduldig aan ‘t worden!
En zeggen dat ik 2j geleden nog letterlijk niks kon.
Int vervolg zeggen dat ze het moeten inpakken zodat ge van niks weet en het uw ogen niet ligt uit te steken :p

Wij hebben enkele jaren geleden ons huis gekocht en begonnen vrijwel alles zelf te verbouwen. Ik was wel handig, ma had zelf ook niks gereedschap.
Mijn verzameling is nu al uitgegroeid tot (wat ik zo van buiten weet, ken niet alle productnamen):
Fein multitool
Decoupeerzaag, weet merk nie meer
Bosch Pro:
-gks 12v minicirkelzaag
-gcm 8 sjl afkortzaag met onderstel
-gws 1000 125mm slijpschijf op snoer
Milwaukee M12:
-bddx schroefboor met wisselbare koppen
-slagschroeverdraaiet
-accu siliconenspuit
Milwaukee M18:
-schroefboor
-slagschroevendraaier
-CHX boorhamer
-reciprozaag voor met 1 hand te gebruiken (voor platte jatten)
-grote reciprozaag (voor nen echte vent)
-125mm slijpschijf
Hitachi boorhamer op snoer
Wurth 12V haaks vijsmachine en gewoon vijsmachienke, de 12v batterijen zijn uitwisselbaar met mijn bosch 12v batterijen dus da was handig
2 deko lasers die aangeraden werden op vorig forum die voor die prijs echt wel deftig waren
Rapid tacker op snoer voor nageltjes/nieten tot 30mm
Een parkside dremelke uit de lidl da ik eens had meegenomen voor shits and giggles maar waar ik wel tevreden van ben
En waarschijnlijk nog wa brol waar ik nu nie direct kan opkomen

En ben nogaltijd blij als een kind als ik iets aan de verzameling kan toevoegen
 
Laatst bewerkt:
True, werkt ook.

Maar die fsn rail is gewoon leggen. Zorgen dat het recht is en zagen maar. Niet sukkelen en hopen dat uw zaag niet gaat lopen, want dat doet het niet. En op osb heb ik geen enkele keer gehad dat de liniaal verschoven is.


Dus mijn advies als je dat veel wilt gebruiken, kies direct een dat op zo een liniaal kan. Je hoeft die linialen nog niet direct te kopen (en dus nog even op bovenstaande manier werken), maar eenmaal je dat hebt wil je niet meer zonder tbh
Ik heb enkele maanden terug ne festool aangekocht na 10jaar DHZ te werken met ne powerplus met sergeanten en een alu lat.

Ja jongens als ge één ding koopt na een goed vijsmachien is het toch wel een invalzaag(of cirkelzaag kom) met geleiderail..

@Booka Shade de volgende stap is dat je wenslijstjes opmaakt over zo'n tools naar t vrouwke toe als hint ;)
 
Guys, kleine waarschuwing, er is hier geen nood aan elkaar een beetje dingen te verwijten en dergelijke, keep it on topic en een beetje vriendschappelijk aub

Speaking of ontopic: Een van mijn meest gebruikte elektrische tools, is eigenlijk maar zo een klein schroevendraaier setje. Da ding heeft ook al nut gehad als boor en dergelijke, handig ding.


Lekker goedkoop en doet zen ding
 
Speaking of ontopic: Een van mijn meest gebruikte elektrische tools, is eigenlijk maar zo een klein schroevendraaier setje. Da ding heeft ook al nut gehad als boor en dergelijke, handig ding.

Lekker goedkoop en doet zen ding
Het moet het duurste of het grootste zijn om het handigste gereedschap te zijn (zeg ik tegen mijn vrouw ook altijd)
Als het doet waar ge het voor wilt gebruiken is da het belangrijkste. (Da ook)
En lichter gereedschap is vaak aangenamer werken, daarom verkies ik vaak mijn 12v tools ipv de 18v varianten.
Vooral een stom idioot schroemachienke van wurth da ik gekregen had. Zag er opt eerste zicht totaal flut uit, ben ik daarvan verschoten. Content van... ligt perfect in de hand en is enorm licht.

Heb ik op aliexpres die bosch go 2 schroevendraaier zien passeren, sprak mij wel aan maar hier kost da 70 euro en da is me wa rijk, zeker gezien ik al veel vijsmachienkes heb. En da van ginder laten afkomen kost al evenveel aan onkosten
 
Hmm toolnation en hun leveringsdata zijn niet geweldig accuraat.

Ik ga het nog even aanzien maar wou het wel eens meegeven.
 
Wij hebben geen garage dus alles moet via een smalle trap uit de kelder komen.
Tegen dat het jobke gedaan is, staan hier 10 koffers van powertools, schragen, 3 gereedschapskoffers, lange en korte waterpas, sergeanten,
Afkortzaagtafel...
Na 10 keer op en af te lopen zou ge het terug naar beneden smijten.
Dat mis ik hier nog het hardste van allemaal, een goei ruimte om te klussen waar uw tools kunnen blijven staan en het geen kwaad kan als het wat vuil is. Bijbouwen is geen optie, alleen maar verhuizen.
 
Wij hebben geen garage dus alles moet via een smalle trap uit de kelder komen.
Tegen dat het jobke gedaan is, staan hier 10 koffers van powertools, schragen, 3 gereedschapskoffers, lange en korte waterpas, sergeanten,
Afkortzaagtafel...
Na 10 keer op en af te lopen zou ge het terug naar beneden smijten.
Dat mis ik hier nog het hardste van allemaal, een goei ruimte om te klussen waar uw tools kunnen blijven staan en het geen kwaad kan als het wat vuil is. Bijbouwen is geen optie, alleen maar verhuizen.
Dat is het voordeel dat ik heb. Naast mijn garageke nog een kleine loods van 80m², met garagepoort. Al mijn groot materiaal kan gewoon open blijven staan, rekken voor mijn koffers, plaats voor werkbank en dan nog plaats voor de remorque en autos,... pure luxe gewoon. Ik zou niet meer weten wat ik zonder moet doen. Das nog het beste "gereedschap" da ik heb.
Bij andere huizen waar verbouwingen bezig zijn ziet ge vaak nen hele hoop rommel in de voortuin liggen in afwachting van ne container. Ik kon alles gewoon mooi gesorteerd in mijn loods leggen.

Ben aant overwegen om zo'n borstelmachienke van kärcher te kopen om daar wat te kunnen opborstelen
 
Laatst bewerkt:
Dat is het voordeel dat ik heb. Naast mijn garageke nog een kleine loods van 80m², met garagepoort. Al mijn groot materiaal kan gewoon open blijven staan, rekken voor mijn koffers, plaats voor werkbank en dan nog plaats voor de remorque en autos,... pure luxe gewoon. Ik zou niet meer weten wat ik zonder moet doen. Das nog het beste "gereedschap" da ik heb.
Bij andere huizen waar verbouwingen bezig zijn ziet ge vaak nen hele hoop rommel in de voortuin liggen in afwachting van ne container. Ik kon alles gewoon mooi gesorteerd in mijn loods leggen.

Ben aant overwegen om zo'n borstelmachienke van kärcher te kopen om daar wat te kunnen opborstelen
Das ongetwijfeld het beste gereedschap idd. Moet zalig zijn.
Als ik hier ooit verhuis, wil ik ook een aparte ruimte.
Wij "borstelen" de atelier op het werk met blaaspistolen. We blazen alles naar het midden en dat stukje vegen we bij elkaar en het vuilblik op. Dan kan je ook op kasten en tools ontstoffen ineens. Op een andere werkplek hadden we zo een manuele borstelmachine, denk ni dat ik het 3x gebruikt heb. Een deftige poetsmachine wel, das een plezier. Liever dan alles met met de hand schuren en dan het water aftrekken.
 
Kan iemand mij een goede betaalbare oscilloscoop aanraden? Mag evenzeer tweedehands zijn. Het moet geen geavanceerd model zijn. Moet vooral dienen voor analyse IC's en het opsporen van problemen in bussen.
 
Zelf geen kenner ivm oscilloscopen (wel al mee gewerkt). de goedkoopste zal je vinden op de 2de hands markt ofc. vaak analoge. maar die dingen nemen dan wel wat plaats in.
Je kunt ze ook goedkoop vinden op aliexpres enzo, dat zijn dan digitale, indien dat genoeg is.
 
Kan iemand mij een goede betaalbare oscilloscoop aanraden? Mag evenzeer tweedehands zijn. Het moet geen geavanceerd model zijn. Moet vooral dienen voor analyse IC's en het opsporen van problemen in bussen.
Heb je veel ervaring met een scoop?
Wat zoek je juist?
Als het basic moet zijn dan voldoet zoiets.
https://be.farnell.com/tenma/72-7610/oscilloscope-2ch-150mhz-1gsps/dp/2450670 is basic modelletje.
Zelf vooral ervaring met yokogawa, maar dat zal qua prijs en functionaliteiten overkill zijn. Zijn toestellen van 5 digits prijskaartje.
 
Als het om de prijs gaat eens zoeken naar hantek op aliexpress. Hebben zeer degelijk meetapparatuur volgens de prijs en je kan ze ook vanuit europa laten verzenden.
 
Heb je veel ervaring met een scoop?
Wat zoek je juist?
Als het basic moet zijn dan voldoet zoiets.
https://be.farnell.com/tenma/72-7610/oscilloscope-2ch-150mhz-1gsps/dp/2450670 is basic modelletje.
Zelf vooral ervaring met yokogawa, maar dat zal qua prijs en functionaliteiten overkill zijn. Zijn toestellen van 5 digits prijskaartje.

Geen enkele ervaring.

Ik zou hem willen gebruiken bij de ontwikkelen van eigen PCB'tjes. Vooral kunnen controleren of de componenten op het bord en de IC's doen wat ik denk dat ze aan het doen zijn. Ik moet me momenteel behelpen met een goedkope logic analyzer van Saleae maar die geeft alleen maar aan wat het zelf kan interpreteren. Ik wil graag kunnen zien of er bijvoorbeeld veel of weinig ruis op een trace zit enzo. Op het eerste zicht lijkt die link wel wat ik zoek maar mijn budget is nogal gelimiteerd...

Als het om de prijs gaat eens zoeken naar hantek op aliexpress. Hebben zeer degelijk meetapparatuur volgens de prijs en je kan ze ook vanuit europa laten verzenden.

Ken je een modelnummer van die Hantek? Ik ken er echt niets van.
 
Geen enkele ervaring.

Ik zou hem willen gebruiken bij de ontwikkelen van eigen PCB'tjes. Vooral kunnen controleren of de componenten op het bord en de IC's doen wat ik denk dat ze aan het doen zijn. Ik moet me momenteel behelpen met een goedkope logic analyzer van Saleae maar die geeft alleen maar aan wat het zelf kan interpreteren. Ik wil graag kunnen zien of er bijvoorbeeld veel of weinig ruis op een trace zit enzo. Op het eerste zicht lijkt die link wel wat ik zoek maar mijn budget is nogal gelimiteerd...



Ken je een modelnummer van die Hantek? Ik ken er echt niets van.
Ikzelf heb er zo een https://www.aliexpress.com/item/329...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_ Dient wel heel andere doelen dan wat jij voor ogen hebt natuurlijk. Mssh is dit iets voor u https://www.aliexpress.com/item/328...earchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
 
Das ongetwijfeld het beste gereedschap idd. Moet zalig zijn.
Ne keer de buitenmuren in orde zijn en er een nieuw dak op ligt, dan gaat het zalig zijn :p
Dan eindelijk eens deftige verlichting hangen.
We hebben zelfs utp voorzien voor er internet te hebben en 380v voor moesten er ooit machines op drijfkracht komen, al heb ik nie de indruk dat dat nog veel voorkomt...
 
Heeft iemand van jullie suggesties voor macro routers? Ook wel palm routers genoemd, of een router zonder handvaten. DeWalt heeft er maar die kosten, uh, wel. o_O
 
Ne keer de buitenmuren in orde zijn en er een nieuw dak op ligt, dan gaat het zalig zijn :p
Dan eindelijk eens deftige verlichting hangen.
We hebben zelfs utp voorzien voor er internet te hebben en 380v voor moesten er ooit machines op drijfkracht komen, al heb ik nie de indruk dat dat nog veel voorkomt...
Afhankelijk van welke machines je wil. Hier toch serieus wat machines op drijfkracht.
 
Terug
Bovenaan