(Elektrisch) gereedschap topic

Ne keer de buitenmuren in orde zijn en er een nieuw dak op ligt, dan gaat het zalig zijn :p
Dan eindelijk eens deftige verlichting hangen.
We hebben zelfs utp voorzien voor er internet te hebben en 380v voor moesten er ooit machines op drijfkracht komen, al heb ik nie de indruk dat dat nog veel voorkomt...
Komt wel nog veel voor hoor. Wij hebben op het werk bijna alle zwaardere machines op drijfkracht.
Bandenmachine, balanceermachine, schroefcompressor, lintzaagtafel, 100T pers, autobruggen, remmentestbank, hogedrukreiniger/stoommachine, kolomboor, lasposten...
 
Mijn eco cheques zijn gestort, kun je daarmee electrisch gereedschap aankopen? Zo ja, waar?

*edit* Online dus wel te verstaan
 
Laatst bewerkt:
Afhankelijk van welke machines je wil. Hier toch serieus wat machines op drijfkracht.
Ben eigenlijk vooral aan het denken aan een grote zaagtafel. Ik werk hobbymatig graag met hout en ik zou graag echt zelf groot speelgoed en speeltuigen in hout voor mijn zoontje maken. Zo ben ik momenteel een opplooibare hijskraan aan het ontwerpen, die hij zou kunnen opplooien, rondrijden en terug openzetten waar hij wilt.
Ben ook een het spelen met het idee om iets semiprofessioneel kwa houtbewerking te doen ooit, ma dat is nog nie voor direct

Mijn eco cheques zijn gestort, kun je daarmee electrisch gereedschap aankopen? Zo ja, waar?

*edit* Online dus wel te verstaan
Tuingereedschap kan je met ecocheques betalen, online weet ik wel nie.
Bouwgereedschap als in boorhamers, cirkelzagen, schroefmachines,... dacht ik zowiezo niet met ecocheques.
Of ge moest de verkoper overtuigen dat ge met uw reciprozaag of cirkelzaag bomen gaat snoeien :thinking:
 
De zaag uitgepakt en op het onderstel gezet, best nog wel een beest!

Morgen maar een bak op wieltjes maken voor eronder zodat ik hem gemakkelijk kan verrijden. En ook eens een bakje voor ons openhaard hout ineen klussen
 
De zaag uitgepakt en op het onderstel gezet, best nog wel een beest!

Morgen maar een bak op wieltjes maken voor eronder zodat ik hem gemakkelijk kan verrijden. En ook eens een bakje voor ons openhaard hout ineen klussen
Dat is idd een serieus spel he... Blij dat het bij mij gewoon op een vaste plaats kan blijven staan.

Ben aant denken een invalzaag als volgende op mijn lijstje te zetten, dat of een accutacker...
 
Dat is idd een serieus spel he... Blij dat het bij mij gewoon op een vaste plaats kan blijven staan.

Ben aant denken een invalzaag als volgende op mijn lijstje te zetten, dat of een accutacker...
2 clsen en wat pdf (minder als multiplex, maar dit had ik 'og liggen) en 4 zwenkwielen en het is heel mobiel.

Ook gemakkelijk als ik meer plaats Om, gewoon naar buiten rollen en daar zagen.


Bonus is dat mijn stofzuiger nu een vaste plek onder de zaag heeft gekregen. De zaag valt net binnen de specs vna de Stanley, dus nu zuigt hij automatisch af als ik zaag.


En zo worden we elke dag een beetje georganiseerde!
 
gelukkig nieuwjaar e mannen!

Ik ben op zoek naar een hogedrukreiniger, iemand ervaringen?

Ik had een goedkope van Kärcher, maar die heeft de geest gegeven na 5 jaar ofzo. Is voor de auto te wassen en af en toe eens een rioolrat op aan te sluiten. De echt goeie modellen zijn dan direct wat overkill natuurlijk...
 
gelukkig nieuwjaar e mannen!

Ik ben op zoek naar een hogedrukreiniger, iemand ervaringen?

Ik had een goedkope van Kärcher, maar die heeft de geest gegeven na 5 jaar ofzo. Is voor de auto te wassen en af en toe eens een rioolrat op aan te sluiten. De echt goeie modellen zijn dan direct wat overkill natuurlijk...
Ik heb gewoon een goedkope karcher, k2 home geloof ik. Gekregen als verjaardagscadeau ooit.
Voor wat ik het nodig heb doet da goed dienst. Zat ook zo'n rotterende terrasding bij, dat werkt wel beter dan verwacht.
Het enige spijtige is dat de spuitkracht niet te regelen is maar das deels opgelost door een variabele spuitmond bij te kopen.
Als ik mij goed herinner hebben de goedkope modellen wel plastic onderdelen waar de duurdere metalen hebben.

Vandaag toch de lokale handelaar eens gaan steunen. Ik was met de kleine in de buurt van een gereedschapswinkel die een maand of 2 geleden is geopend hier en waar ze veel milwaukee hebben. Dacht gewoon eens rond te neuzen, vader en zoon.
Ben buitengewandeld met een set 2x M18 3.0 high output accu's met snellader + gratis M12 accu.... en de kleine natuurlijk.
En blijkt da het online amper goedkoper te vinden is dus me happy :)
 
Ik vind het wel grappig dat ik nu ook op een leeftijd ben gekomen dat ik het leuk vind als ik nieuw gereedschap cadeau krijg.
Vroeger leek mij dat enkel voor oude mensen.
écht hé :ROFLMAO:

Hier is ook mijne nieuwjaar toegekomen, eindelijk :D

1200x1046.jpg
 
gelukkig nieuwjaar e mannen!

Ik ben op zoek naar een hogedrukreiniger, iemand ervaringen?

Ik had een goedkope van Kärcher, maar die heeft de geest gegeven na 5 jaar ofzo. Is voor de auto te wassen en af en toe eens een rioolrat op aan te sluiten. De echt goeie modellen zijn dan direct wat overkill natuurlijk...
Ik ben paar jaar terug overgeschakeld naar Nilfisk. Marcheert ook vree goe, denk niet dat ik nog terugkeer naar Kärcher.
 
Als enkel de 'body' kapot is en je hebt wat accessoires, blijf je misschien best bij je merk. Niet alle aansluitingen zijn hetzelfde.
 
Merci mannen, zal weer zo nen goeikope karcher worden. Beetje nutteloos om daar meer geld aan te geven atm.

Probleem is dat ge begint op te zoeken en filmkes te checken en ineens zit ge naar gerief te kijken dat ge niet nodig hebt :p

Ik heb de mijne volledig uiteen gehaald want hij kon zijn druk niet meer houden en blijkbaar is dat een groot probleem bij die goeikopere modellen, allemaal plastiek en op den duur lekt dat.

Moet ook wel toegeven dat ik redelijk bruut ben voor mijn materiaal, hij heeft misschien wel eens een nachtje in de vrieskou gestaan buiten :unsure:
 
Moet ook wel toegeven dat ik redelijk bruut ben voor mijn materiaal, hij heeft misschien wel eens een nachtje in de vrieskou gestaan buiten :unsure:
Ha, das natuurlijk nie zo goed voor iets waar water in zit :p
Ik heb ook zo ooit van iemand een kleine makita hogedrukreiniger gehad, waarvan ik verdenk dat die paar keer bevroren geweest was. Als ge de waterdarm erop aansloot liep het water er rapper uit dan uit een pissende koe...
 
Voor mijn 'ieuwjaar nog de Bosch pof 1400 bovenfrees gekocht. Absoluut goede koop! Zoveel gemakkelijker dat bepaalde zaken/inkepingen worden met zo een frees!

Wel instapmodel maar toch. Voor 110ruro (met 6bits bij) kan ik er geen buil aan vallen
 
Merci mannen, zal weer zo nen goeikope karcher worden. Beetje nutteloos om daar meer geld aan te geven atm.

Probleem is dat ge begint op te zoeken en filmkes te checken en ineens zit ge naar gerief te kijken dat ge niet nodig hebt :p

Ik heb de mijne volledig uiteen gehaald want hij kon zijn druk niet meer houden en blijkbaar is dat een groot probleem bij die goeikopere modellen, allemaal plastiek en op den duur lekt dat.

Moet ook wel toegeven dat ik redelijk bruut ben voor mijn materiaal, hij heeft misschien wel eens een nachtje in de vrieskou gestaan buiten :unsure:
Haha dat ken ik. Een kameraad van mij verhuurd van die toestellen. Staat er ook eentje tussen die ze gebruiken om kasseiwegen te restaureren als er ooit asfalt is over gelegd :D
 
Hier de eerste poging doen om scharnieren te installeren.
Meteen maar de Kreg Hinge tool gekocht.
Hopelijk lukt het wat
 
Tijdje geleden heb ik mij een 18v boor van bosch groen gekocht en nu wil ik een slagschroevendraaier kopen en dat is nu toch wel de enige accureeks van alle fabrikanten in de hele wereld die dat niet heeft zeker.

e: blijkbaar sinds zeer kort wel https://www.bosch-diy.com/gb/en/p/advancedimpactdrive-18-0603980300-v40399
Maar nog niet veel te vinden precies.
Het punt is dat een slagschroevendraaier een specifieke tool is, bijna uitsluitend door professionals gebruikt.
En bosch groen is geen merk voor professionals. Bosch groen heeft ook geen droogbouwschroefmachine of invalzaag.
Daarbij is dat machientje ook geen vetten. Een 10,8v model van makita is performanter.
 
Das ook 1 van de redenen da ik nooit bosch groen zou aanraden aan iemand. Das meer marketing dan wa anders. De accus passen op alle toestellen uit de reeks... allemaal goed en wel en op zich geen echt slechte toestellen. Ma bosch groen is vooral te koop in hubo, gamma, brico... En die verkopen zelden of nooit de losse body dus iedereen die da daar koopt heeft voor elke tool 2 accu's en een lader... Dan heeft het geen nut dat de accu's uitwisselbaar zijn.
Koop u dan liever een bosch pro, makita, dewalt,... in promo. Dan hebt ge een goed accu-systeem en de zekerheid da ge voor elke tool die ge wilt gewoon de losse body kunt hebben
 
Terug
Bovenaan