(Elektrisch) gereedschap topic

Ik zat overlaatst te denken om m'n invalzaag op draad te vervangen door een accumodel.
Maar dan bedacht ik me dat ik toch altijd zaag met stofafzuiging, dus dan kan die draad er ook wel gewoon bij.
 
Heeft iedereen dat niet? Ik dacht altijd dat dat ook een basisgereedschap is.
Dat vind ik nu toch ook wel. Lange vijzen in kepers draaien met slagschroevendraaier of schroefboorke, ik weet wel wat kiezen.

Voor de rest, wat op accu? Alles :p

Cirkelzaag op accu -> geen kabels die blijven hangen als ge bv platen zaagt.
Voor de rest, nooit geen stopcontact zoeken, nie sukkelen met verlengdraad,...
 
Als je geen draad hebt, moet je ook bang zijn dat je die door midden zaagt ;) Of toch tenminste die niet altijd aan de kant moet leggen :)

Stofzuiger op accu om gemakkelijk de auto te kunnen stofzuigen, ...
 
Das ook 1 van de redenen da ik nooit bosch groen zou aanraden aan iemand. Das meer marketing dan wa anders. De accus passen op alle toestellen uit de reeks... allemaal goed en wel en op zich geen echt slechte toestellen. Ma bosch groen is vooral te koop in hubo, gamma, brico... En die verkopen zelden of nooit de losse body dus iedereen die da daar koopt heeft voor elke tool 2 accu's en een lader... Dan heeft het geen nut dat de accu's uitwisselbaar zijn.
Koop u dan liever een bosch pro, makita, dewalt,... in promo. Dan hebt ge een goed accu-systeem en de zekerheid da ge voor elke tool die ge wilt gewoon de losse body kunt hebben
Zulke machientjes gewoon nooit in de Hubo/gamma kopen. Bv toolmax.nl heeft veel van groene Bosch aan véél betere prijzen dan in die winkels. En voor basis gebruik echt niet slecht imho. Als je het wat meer gebruikt is beter gerief wel leuk natuurlijk. Maar bv die filmpjes gelinked in het bouwplannen topic doet quasi alles met ryobi. Dat is blijkbaar het budgetmerk van in de States, vergelijkbaar met zo een grone Bosch/black en Decker


Voor de rest, zo een handcirkelzaag op accu is echt een godsgeschenk. Niet sukkelen met kabels is echt wel iets handig.
En platen zaag ik nu vooral buiten, met natuurlijke stofafzuiging 😄😄😄.
Binnen ook alles met stofafzuiging (heb zo een Stanley Alleszuiger en dat voldoet nog wel momenteel)
 
Hier een Karcher WD3 Premium :love: Daarvoor had ik ene van de Gamma zelf, ik heb die 2x mogen open doen omdat er een slecht contact aan de motor zat maar heb die ook wel echt ge/misbruikt bij de afbraakwerken, slijpen voor electriciteit, ....
Maar die Karcher is toch echt wel een klasse beter, + je moet niet van filter veranderen als je water opzuigt. Al heb ik nu wel een extra filter gekocht, vloerder had die gebruikt om zijn voegsel op te zuigen maar ik had die de dag ervoor nog gebruikt om water op te zuigen. Filter was vermoedelijk nog nat en dat was een dikke koek dat er hing.
En eigenlijk laat je ook best die filter erop als je met een stofzak werkt, die zak wordt naar binnen gezogen waardoor die bal omhoog wordt geduwd en de zuigopening dus wordt geblokkeerd. :doh:
 
Maar bv die filmpjes gelinked in het bouwplannen topic doet quasi alles met ryobi. Dat is blijkbaar het budgetmerk van in de States, vergelijkbaar met zo een grone Bosch/black en Decker
Dat is inderdaad het budgetmerk van Milwaukee.
Ik heb een decoupeerzaag van Ryobi en ik moet zeggen dat het inderdaad wel degelijk materiaal is, in mijn ogen nog een trapke hoger dan groene bosch
 
ik heb een klopboor van groene bosch en een decoupeerzaag met kabel. Beide gaan al jaaaaaren mee en hebben me eigenlijk nog nooit in de steek gelaten. Gebruik het wel altijd voor het grovere werk.
 
vraag voor de ervaringsdeskundigen:

accu nietjespistool of perslucht?

ik heb een compressor staan, maar draadloos lijkt me wel handig.
 
Het is wel grappig als je op andere fora advies vraagt, 3 posts later en je krijgt tips als festool Enzo. Op tweakers eentje die een apparaat van 500euro koopt specifiek voor isolatie te snijden, dan denk ik toch dat je geld teveel hebt 🙈🙈🙈.

Gewoon de tip van (ik dacht Adam Savage) eerst goedkoop kopen. Gebruik je het veel en het gaat kapot: duurder aanschaffen, gebruik je het veel en het gaat niet kapot: winst. Gebruik je het weinig: geen duur toestel gekocht 😄😄



Btw verder ook 'aar de acties van Bosch aan het kijken, de batterij actie was vorige keer beter. Dan kreeg je procores (sterker en kleiner/minder gewicht). Het te besteden bedrag is wel iets kleiner nu
 
vraag voor de ervaringsdeskundigen:

accu nietjespistool of perslucht?

ik heb een compressor staan, maar draadloos lijkt me wel handig.
Zit je veel op een dak? Dan accu, maar Ik zou initieel voor perslucht gaan. Voor 40e heb je al een toestel (bv op ecotools)
 
Zit je veel op een dak? Dan accu, maar Ik zou initieel voor perslucht gaan. Voor 40e heb je al een toestel (bv op ecotools)
Nooit. Ik zou het gebruiken om mijn houten gevelbekleding van de garage (ayous triple profielen) te monteren.
 
Het is wel grappig als je op andere fora advies vraagt, 3 posts later en je krijgt tips als festool Enzo. Op tweakers eentje die een apparaat van 500euro koopt specifiek voor isolatie te snijden, dan denk ik toch dat je geld teveel hebt 🙈🙈🙈.

Gewoon de tip van (ik dacht Adam Savage) eerst goedkoop kopen. Gebruik je het veel en het gaat kapot: duurder aanschaffen, gebruik je het veel en het gaat niet kapot: winst. Gebruik je het weinig: geen duur toestel gekocht 😄😄



Btw verder ook 'aar de acties van Bosch aan het kijken, de batterij actie was vorige keer beter. Dan kreeg je procores (sterker en kleiner/minder gewicht). Het te besteden bedrag is wel iets kleiner nu
Da's waar. Met die reden heb ik mijn Black & Decker afkortzaag upgegrade naar een Makita.
 
Die ecotools tacker is echt goed. heb er ook mijn gevelbekleding mee gedaan. Was wel maar ayous dus geen flauw idee of hij het even goed doet met harder hout. Stond zelfs maar op 5 bar ofzo bij mij.

 
Nooit. Ik zou het gebruiken om mijn houten gevelbekleding van de garage (ayous triple profielen) te monteren.
Dan zou ik het gewoon op perslucht doen (met zo een spiraal op het einde voor het gemak). Accu lijkt me daar goed als je het gigantisch veel gebruikt (Alsin dagelijks)
 
Dan zou ik het gewoon op perslucht doen (met zo een spiraal op het einde voor het gemak). Accu lijkt me daar goed als je het gigantisch veel gebruikt (Alsin dagelijks)

Nee dagelijks wss niet. Als ik het nadien nog zou gebruiken na de gevelwerken zal het op en rond mijn werktafel zijn.
 
Terug
Bovenaan