Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat is er toch aan de hand met de kamgeleiders van Schneider? Overal zulke lange levertermijnen. Bij Cebeo staat dat de R9XFH457 pas terug beschikbaar is in APRIL 2024.
Er zijn wel meerdere problemen bij Schneider... Je moet eens een ng125 automaat nodig hebben. . . Ben je ook enkele weken verder voor je je volledige bestelling binnen hebt.Wat is er toch aan de hand met de kamgeleiders van Schneider? Overal zulke lange levertermijnen. Bij Cebeo staat dat de R9XFH457 pas terug beschikbaar is in APRIL 2024.
en dat is al aan de gang sinds ik aan het bouwen ben, 2021Wat is er toch aan de hand met de kamgeleiders van Schneider? Overal zulke lange levertermijnen. Bij Cebeo staat dat de R9XFH457 pas terug beschikbaar is in APRIL 2024.
. Zelfs toen moest ik al 4 maanden wachten op een stomme kamgeleider.Neem dan de R9XFH557 daar heeft cebeo er 577 op stock in centraal magazijn.Wat is er toch aan de hand met de kamgeleiders van Schneider? Overal zulke lange levertermijnen. Bij Cebeo staat dat de R9XFH457 pas terug beschikbaar is in APRIL 2024.
Kijk dan naar FTG of VBS bij cebeo.Da's totaal anders he. Die R9XFH557 zet alles apart naar monofase. Die van mij is om driefases met elkaar te verbinden.
Dit heb je nodig: https://www.amazon.de/-/en/90-22-01-SB/dp/B07BMN8FH5/ref=sr_1_13?crid=1LS5Z9QX3XXB4&keywords=knipex+flex+snijder&qid=1702213285&sprefix=knipex+flex+snijde,aps,81&sr=8-13Iemand een tip hoe ik preflex omhulsel wat in een spot gat hangt nog kan afsnijden, liefst nog zo'n 15-20 cm diep afsnijden? Op de meeste plekken heeft de elektricien het er netjes afgedaan tot zo hoog mogelijk, maar op andere plekken niet waardoor ik mijn spots er onmogelijk in krijg...
Op de ladder staan klooien met een mesje schuin in het gat, schuin op die geribbelde buis was geen succes.
![]()
Een andere optie is om met een lange puntige schaar/tang de flex in de lengte te knippen, dus 1 helft vd schaar id flex steken, en dan met een langbekkentang de losse stukken flex af te pellen, rond de tang draaien en dan scheurt die redelijk vlot aan het einde van uw knip.
Spreekt voor zich dat ge bij het insteken vd schaar voorzichtig moet zijn dat ge geen draden meehebt.
En dat dit nog altijd wel een geprul is.
Oh, da weet ik hoor.Niet doen dat is een en al gepruts met een schaar. En die flex is echt een stuk harder als je zou denken.
Check, wat ik zelf vond was allemaal te smal qua diameter, maar dit is het dus, bedankt!Dit heb je nodig: https://www.amazon.de/-/en/90-22-01-SB/dp/B07BMN8FH5/ref=sr_1_13?crid=1LS5Z9QX3XXB4&keywords=knipex+flex+snijder&qid=1702213285&sprefix=knipex+flex+snijde,aps,81&sr=8-13
Kan je, zonder risico van in je kabels/geleiders te zitten, je flex mee afsnijden. En die kan je in zo'n spotgat foefelen zodat je makkelijk 10/15 cm diep in dat gat kan ontmantelen.
edit: wel goe kort afgeknipt precies. Tis wel gemakkelijker om aan te sluiten als de draad nog zo'n 10-tal cm uit dat gat komt...
Ja geen idee waarom het bij deze niet gedaan is geweest bij het plaatsen...Beste tip is om uw flexen al te strippen voor ge ze door de dek steekt natuurlijk maar daar is het nu te laat voor
Die weerstand tegen je spot gaat van die flex geweest zijn want 10cm draad plooi je makkelijk terug in het spotgat en duwt ni hard tegen, op voorwaarde dat je dus je flex wel zo'n 10cm ontmanteld hebt kunnen krijgen in het boorgat.Check, wat ik zelf vond was allemaal te smal qua diameter, maar dit is het dus, bedankt!
Ja I know, maar het is bewust zo kort gedaan. Ik had het eerst langer gelaten, maar dan is er te weinig ruimte/teveel weerstand van de kabels en duwen ze mijn spot/lamp van de spot terug naar beneden of het lukt niet meer om hem te tilten. Ik denk dat het vooral ligt aan de soort spot dat ik heb genomen, ik vermoed dat bij andere niet echt speelt.
...
.Hm in andere gaten was de flex wel goed gestript nochtans. Misschien kon ik alles toch nog wat dieper hebben geduwd. Dit is wat erin moet, samen met de kabels die uit het gat komen.Die weerstand tegen je spot gaat van die flex geweest zijn want 10cm draad plooi je makkelijk terug in het spotgat en duwt ni hard tegen, op voorwaarde dat je dus je flex wel zo'n 10cm ontmanteld hebt kunnen krijgen in het boorgat.
Die kleinere diameters (https://www.amazon.de/WEICON-Rundkabel-Stripper-No-13-Abisolierer-Feuchtraumkabel/dp/B003A667D0/ref=mp_s_a_1_3?crid=37TMOKS7K8P66&keywords=weicon+13&qid=1702230798&sprefix=weicon+13,aps,146&sr=8-3 bedoel je denk ik?) zijn voor xvb mantel (nr13) en utp mantel (nr10) van een kabel te strippen (en werkt ook goed op de kleine svv diameters).
Ook handig om in uw assortiment te hebben overigens.

Hm in andere gaten was de flex wel goed gestript nochtans. Misschien kon ik alles toch nog wat dieper hebben geduwd. Dit is wat erin moet, samen met de kabels die uit het gat komen.
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Komt misschien nog wel ooit van pas ja.
Enfin, ik ben al blij dat ik wat vooruitgang heb gemakt met het plaatsen vandaag![]()
Ja heb ik mij pas achteraf bedacht. Kan ik eventueel nog doen bij diegene die ik moet hangen.Je kan natuurlijk beter de kabel van de spotjes wat korter maken en de kabels in de welfsels langer.