Elden Ring

Elden Ring

Ik zit bij de eindbaas. 62u op de teller, level 105.
Crumbling Farum Azula was heel erg pittig qua vijanden maar de bosses telkens in 2 keer neer. Heb geen Melania gevonden en het westen van Mountains of the Giants heb ik ook niet ontdekt. Dat zal voor een volgende keer zijn. Topgame wat mij betreft! Ik kijk al uit naar een playthrough met een quest guide naast mij en waar ik eindelijk is magic ga gebruiken.

Update van een noob: ik heb Margit verslagen :clap:

Beetje overleveld volgens mij (29), maar dat boeit me niet, ik heb fun.

God damn, eindelijk de Fire Giant neergekregen. Heb wel de Moonveil katana en Bloodhound's step eindelijk eens gebruikt. En uiteraard was het een poging waar ik ook net stierf op het einde door een vuuraanval net wanneer ik Comet Azur aan het burnen was in P2. Gelukkig telde de pogging, yeeha!

Laatst bewerkt:
God damn, eindelijk de Fire Giant neergekregen. Heb wel de Moonveil katana en Bloodhound's step eindelijk eens gebruikt. En uiteraard was het een poging waar ik ook net stierf op het einde door een vuuraanval net wanneer ik Comet Azur aan het burnen was in P2. Gelukkig telde de pogging, yeeha!

Eh wa, serieus? Eén van mn early tries op Fire Giant (de 5de geloof ik) stief ik, maar Fire Giant ging een seconde erna dood dankzij mn Mimic, maar ik moest de encounter toch weer opnieuw doen. Gevloekt dat ik heb. :angry:

Eh wa, serieus? Eén van mn early tries op Fire Giant (de 5de geloof ik) stief ik, maar Fire Giant ging een seconde erna dood dankzij mn Mimic, maar ik moest de encounter toch weer opnieuw doen. Gevloekt dat ik heb. :angry:
Depends van de animatie en tijd. Sommige death animations zijn veel langer en als de Fire Giant een lange heeft en hij sterft na u, kan het dat jij al aan het reloaden bent voor hij zijn souls loste en effectief stierf. Terwijl FreakyJp misschien pas stierf na dat hij hem killde, of meer tegelijkertijd. Hangt allemaal af van timing :p

Ja, ik zat echt op het puntje van mijn stoel "please please please" te zeggen en toen ik de trophy en de remembrance kreeg, was het feestje :D

En zoals bunkerbudy zegt, hij stierf eerst en vervolgens kreeg ik zo'n fire pillar in mijn gat waardoor ik ook stierf :p

Iets wat heel soms voorkomt.

> Laadscherm
> Alt-tab terwijl laadscherm bezig is
> Spel crash-to-desktop
> Herstart spel
> "Please use the quit game option from the system menu"

CRASH DAN NIE E :angry:

Malenia eindelijk neer!!! Fuck yeah!

Zit nog steeds in mijn Faith build, maar ipv mijn +24 Grave Scythe met Phantom Slash + Mimic Tear+10, ben ik geswitched naar +9 Blasphemous Blade + Black Knife Tiche+9. Elke cast van de Blade deed 2k damage en Tiche was zeer goed in ontwijken van Malenias aanvallen. Kon zo vlot doorstoten naar P2. Na wat RNG tries, heb ik haar in P2 neer zonder dat ze die stomme OP scarlet bloom whatchamacallit voor een 2de keer deed. Bijna elke cast van de Blade deed stagger op haar, hielp natuurlijk.

Git gud Malenia.

Malenia eindelijk neer!!! Fuck yeah!

Zit nog steeds in mijn Faith build, maar ipv mijn +24 Grave Scythe met Phantom Slash + Mimic Tear+10, ben ik geswitched naar +9 Blasphemous Blade + Black Knife Tiche+9. Elke cast van de Blade deed 2k damage en Tiche was zeer goed in ontwijken van Malenias aanvallen. Kon zo vlot doorstoten naar P2. Na wat RNG tries, heb ik haar in P2 neer zonder dat ze die stomme OP scarlet bloom whatchamacallit voor een 2de keer deed. Bijna elke cast van de Blade deed stagger op haar, hielp natuurlijk.

Git gud Malenia.
Zeker ook die fire scorpion, en flame buff nie vergeten voor xtra damage

Lol, ik kan de eindbaas niet verslaan. (Double uchi dex build). Mijn beste poging was tot halfweg elden beast. Maar meestal eindig ik fase 1 met 1 of 2 flasks over, dat is dus te weinig. Fase 2 is irritant om dat gigantisch monster nog maar te raken.

Morgen een nieuwe poging. :)

Eigenlijk wel erg dat de pc versie minst stabiel is 😅. Op PS5 relatief weinig problemen gehad...
Dat is vaker zo dan omgekeerd en is eigenlijk heel logisch. Games die naar console komen en PC wordt meestal gemaakt voor Console en geport naar PC. Het doen van een goeie port is heel lastig zoals we al vaak gemerkt hebben, Soms wordt daar iets te weinig tijd en aandacht aan besteed.

True, maar de helft van mn P2 tries slaagde ik niet in die damage te ontwijken. Oftewel te snel gerolled, of te traag. :unsure:

M'n blasphemous blade skill bleef haar op de grond gepinned, was een kwestie van RNG want soms staggert dat niet.

Vandaag Malenia na 1e keer dood (gisteren en eergisteren wel 20-tal keer al geprobeerd :) ) en net erna de dragonlord bij 2e try (ook al wel wat tries nodig gehad de vorige dagen, zonder succes toen) ook neergehaald. Nu enkel nog story verder zetten, platinum komt dichterbij

Terug
Bovenaan