Elden Ring

Elden Ring

Eerste keer dat ik fattie Godskin tegenkwam was serieus merde.
Slanke broer was gemakkelijker.
Gisteren het duo in Farum :cry:.
Als melee only is dat de hel. Na +15 pogingen heb ik het opgegeven en het slaapzwaard gaan halen om er eentje in te laten dommelen.
Toch was het nog wel nipt. Ben niet meer zo blij geweest sinds Orphan.
Daar heb ik ook afgezien! Ik wist toen nog niet dat ik een mimic tear had. Dat zou goed geholpen hebben! Effe later ook zitten sukkelen met dieje black blade. Tot ik opeens die mimic erbij haalde. Dat hielp 😅.

Dat mag zeker, ik interpreteerde het inderdaad als in dat je er gebruik van maakte, maar klaagde dat het te simpel is, vandaar mijn opmerking. Als je er effectief geen gebruik van maakt dan is mijn opmerking inderdaad onterecht, maar zoals ik zei ik interpreteerde het anders. Dus my bad dan.
Begrijp me niet verkeerd ik vind het juist goed dat ze die dingen er instoppen omdat ze dan een grotere doelpubliek kunnen aanspreken.

Zoals je kunt zien zijn de verkoopcijfers zeer sterk dat kunnen we alleen maar toejuichen.

Ik wil niet als een zaag overkomen dat de game easy is dat is het zeker niet als je speelt zonder de ashes en sommige op builds arts magic is de game nog altijd zeer moelijk ik heb meer dan 20 vast gezeten op malenia maar eenmaal ik haar neer had was de de euforie daar.

Zeker jij als soulsbourne fan zal wel weten wat ik bedoel en ik wil zeker niet overkomen de game is easy dat is het zeker niet integendeel.

Welke build gebruik je voor Malenia? Asking for a, uhh, friend... :unsure:
Bleed build, alle, mijn eigen build, maar is een behoorlijk goede bleed build 😜. En voordeel met Melania, die focused zich altijd op degene die laatste aanvalt. Dus zo kun je met uw Mimic beetje 'spelen' met haar. Attack, terug trekken, mimic laten aanvallen, onmiddellijk in de rug en dat continu toepassen. Veel aanvallen kan je goed dodgen, alleen die massale spinning attack van haar is fucked!!!

Bleed build, alle, mijn eigen build, maar is een behoorlijk goede bleed build 😜. En voordeel met Melania, die focused zich altijd op degene die laatste aanvalt. Dus zo kun je met uw Mimic beetje 'spelen' met haar. Attack, terug trekken, mimic laten aanvallen, onmiddellijk in de rug en dat continu toepassen. Veel aanvallen kan je goed dodgen, alleen die massale spinning attack van haar is fucked!!!
Had ergens gelezen dat je die kan counteren met een freeze pot, crafting does have a use. Zelf nog niet getest, ben aant sukkelen om door haligtree te geraken

Begrijp me niet verkeerd ik vind het juist goed dat ze die dingen er instoppen omdat ze dan een grotere doelpubliek kunnen aanspreken.

Zoals je kunt zien zijn de verkoopcijfers zeer sterk dat kunnen we alleen maar toejuichen.

Ik wil niet als een zaag overkomen dat de game easy is dat is het zeker niet als je speelt zonder de ashes en sommige op builds arts magic is de game nog altijd zeer moelijk ik heb meer dan 20 vast gezeten op malenia maar eenmaal ik haar neer had was de de euforie daar.

Zeker jij als soulsbourne fan zal wel weten wat ik bedoel en ik wil zeker niet overkomen de game is easy dat is het zeker niet integendeel.
Ik begrijp u ditmaal niet verkeerd hoor, ik heb er zelf ook absoluut geen probleem mee dat er in de games wat zaken zitten die alles wat makkelijker maken. Uiteindelijk heeft dat in elke game wel al min of meer gezeten, of er wordt naar andere zaken gezocht om te cheesen of glitchen.. Mij maakt dat allemaal echt niet veel uit, je hebt zelf in de hand hoe je het speelt, zijn bepaalde zaken te simpel, gewoon niet gebruiken dan.

Je komt niet als zaag over ook hoor. Ik had u misbegrepen, ik dacht dat je met mimic speelde en klaagde dat het spel te simpel was door mimic. Indien dat zo is zou ik gewoon zeggen probeer dan eens zonder, of met een andere ash summon die minder OP is. Voorlopig heb ik ook vaak dat gevoel van het is allemaal wat te simpel, maar het komt omdat ik echt te uitgebreid speel en zwaar overleveld geraak. Is jammer maar het is nu zo, ik kan nu ook voor mezelf beslissen om een wapen te nemen dat minder geleveled is om het mezelf moeilijker te maken terug, maar dat vind ik dan jammer, want ik ben ongewenst overleveld geraakt en ik wil met deze build verder... dusja het is wat het is.

Zelf al zou je zeggen dat je de game easy vind, dat kan en mag eh, ik vind hem so far ook niet al te moeilijk, maar ik relativeer er wel bij waarom ik dat gevoel heb. Je kan deze games voor jezelf zo hard/makkelijk maken als jezelf wil en tis eigenlijk aan ieder om voor zichzelf te bepalen wat je wilt. Ik ben al zeer blij dat deze game veel opties heeft om alles wat makkelijker te maken ipv dat ze er voor zouden kiezen een easy mode toe te voegen. Daar zou ik me dan weer wel enorm aan frustreren omdat dat een beetje in gaat tegen hun eigen normen en waarden. Meer tools geven vind ik dan een beter optie (zoals nu dus ).

Had ergens gelezen dat je die kan counteren met een freeze pot, crafting does have a use. Zelf nog niet getest, ben aant sukkelen om door haligtree te geraken
Mja, kan, ik weet het niet. Iemand zei me dat er ook een ash of war is om die aanvallen volledig te ontwijken...

Mja, kan, ik weet het niet. Iemand zei me dat er ook een ash of war is om die aanvallen volledig te ontwijken...
Raptor of the Mists? Zag zo'n AW (= Ashes of War) in deze video
en het zou kunnen dat er nog een tweede AW is met gelijkaardig effect, maar weet de naam niet. Of het was gewoon dezelfde AW.

Raptor of the Mists? Zag zo'n AW (= Ashes of War) in deze video
en het zou kunnen dat er nog een tweede AW is met gelijkaardig effect, maar weet de naam niet. Of het was gewoon dezelfde AW.
Ik weet het eerlijk gezegd niet, ik dacht dat het een ash of war was, waarmee je supersnel paar meter achteruit bent, zodat je heel snel iedere attack kunt ontwijken. Maar ik heb die ashes of war nooit bekeken, buiten die ik standaard op mijn wapen had.

Na 79u heb ik vandaag de laatste baas verslagen en het einde met
waifu Ranni <3
gehaald. Malenia wel zwaar gecheesed met swarm of flies want die haar waterfowl attack oneshotte mij ie-de-re keer. Heb bijna alles explored en ben op lvl 150 geëindigd wat wel wat overleveled is.
Eerste Souls game voor mij maar wat voor een! Denk vlot het beste spel dat ik in 10 jaar gespeeld heb.

Ash of War: Bloodhound's Step

Dat was diene die ik in gedachten had! Beide geven eigenlijk "immunity frames" maar jammer genoeg niet supernuttig voor Malenia. Ja ik wil haar echt neerkrijgen. :D Als die en Placidusax eindelijk verslagen zijn, maak ik een rechte lijn naar de end boss om het spel uit te spelen. Mag wel, na zowat 250 uur in het spel gestoken te hebben. :D

Dat was diene die ik in gedachten had! Beide geven eigenlijk "immunity frames" maar jammer genoeg niet supernuttig voor Malenia. Ja ik wil haar echt neerkrijgen. :D Als die en Placidusax eindelijk verslagen zijn, maak ik een rechte lijn naar de end boss om het spel uit te spelen. Mag wel, na zowat 250 uur in het spel gestoken te hebben. :D
250?? Damn en ik dacht dat ik al veel had :p

250?? Damn en ik dacht dat ik al veel had :p

Correctie: tussen 200 en 250. Momenteel staat het op 262, maar ik laat het spel meestal draaien in de achtergrond als ik bv. ga koken + eten of iets anders aan het doen ben. Maar vrij zeker dat ik al minstens 200 uur actief gespeeld heb. Ben vanalles aan het farmen en bossfights kosten me redelijk wat tries.

250 gaat ook mijn petje te boven momenteel, 125+ hier. Ik moet wel nog veel doen, dus kga nog neit te vroeg roepen.

Ik zit hier nog steeds achter op de meesten, heb net de quest van Ranni gedaan (denk ik, tenzij er nog een stuk komt). Moet nog steeds een groot stuk van Altus en Caelid clearen.

Tot nu toe nergens problemen gehad, veel bazen van de eerste keer dood, soms eens twee of drie keer proberen of Mimic Tear inschakelen. Tot ik nu bij Alecto, Black Knife Ring Leader gekomen ben :unsure: wtf, ineens moet ik die (tot nu toe) 10 keer proberen en verder dan nog een kwart health over ben ik nog niet geraakt… Deze voelt ineens heel bullshitty aan.

250 uur holly shit veel verkent dan ofzo ?

Alle zones grotendeels verkend, en redelijk veel bosses gedaan. Spijtig dat het spel niet bijhoudt welke bosses er nog overeind staan, maar ik moet toch zeker al de helft neergekwakt hebben.

Maar vooral véél doodgegaan. :LOL:

Terug
Bovenaan