Elden Ring

Elden Ring

Ik overlevel niet echt, maar het is voor mij erg onlogisch om een boss te leren als ik gewoon verder kan verkennen. Like, I'll come back for tea later sweety. Bij elke Souls game al gedaan, tenzij er natuurlijk geen andere weg is. Ik heb eigenlijk die beperkingen wel een beetje nodig.

NG+ is goed om te gaan roleplayen he. Zo is er nu bvb de Will Smith build

Ik was van plan met deze mijzelf ook meer in het roleplayen te smijten en heel wat pvp gerichte dingen te doen, maar de game is simpelweg te groot. Ik verwacht tegen de eerste DLC pas echt rond te zijn.
ik heb een thanos pvp character :p

FPptJViWUAIp9xS

ben begonnen met new game plus cakewalk voor het moment

Gaat idd wel heel vlot. Afhankelijk wat het doel is. enkel voor de plat of echt een 100% NG+
Ik ben enkel voor de plat gegaan " zodat ik daarna nog wat te doen had in de wereld " en op een x aantal uurtjes " lees zelfde avond " was het al gedaan.
Enkel de main bosses gedaan.
blijft gewoon top ! en dit spel blijft u gewoon terug roepen om nog wat rond te tjollen en hier en daar nog iets in stukjes te hakken ! pure liefde !

zo gek dat ik dark souls 3 game of the year edition heb besteld en dit dus mijn 3de game in de reeks zal worden. " bang hart "

Net plat gehaald op 75 uur, vanaf Altus plateau wel gerushed, werd het spel wat beu wegens TE groot, te veel herhaling en te easy, zeker met de mimic summon. Ik weet dat ik deze niet moest gebruiken, maar als ze de mogelijkheid geven om het spel te cheesen gebruik ik het. Alsook was er zelfs geen interesse meer om boss X weer een derde keer te doen, weet zeker dat ik hierdoor enkele originele bazen te makkelijk heb afgemaakt maar ja, had een hele tijd gevoel dat ik er vanaf wou zijn...

Klinkt alsof ik het spel slecht vind, integendeel hoor, heb wel genoten van het spel, en quasi al mijn tijd ging er naar toe, maar achteraf bekeken is het toch ergens ook wat een teleurstelling. Hoop dat ze voor hun volgend spel terug een kleiner spel maken (genre Dark souls games). Ik weet nu dat ik Elden Ring niet meer snel zal aanraken, terwijl ik bij de Dark Souls direct een NG wou beginnen. Less is more!

Ik ben precies niet helemaal mee met het hele bleed OP gebeuren... Veel zaken zoals bepaalde talisman, die seppuku (of hoe noemt het wat iedereen gebruikt), rivers of blood etc zijn toch pas later beschikbaar?
Veel meer dan een dual katana kan je in begin toch niet doen? Of waar zit ik mis?

Wat ik precies ook gemist heb. Mijn confessor heeft een aantal incantations, denk iets van een quick heal ofzo, maar kan die niet gebruiken (spell is greyed out), hoewel ik wel de juiste stat req heb?

Ik ben precies niet helemaal mee met het hele bleed OP gebeuren... Veel zaken zoals bepaalde talisman, die seppuku (of hoe noemt het wat iedereen gebruikt), rivers of blood etc zijn toch pas later beschikbaar?
Veel meer dan een dual katana kan je in begin toch niet doen? Of waar zit ik mis?

Wat ik precies ook gemist heb. Mijn confessor heeft een aantal incantations, denk iets van een quick heal ofzo, maar kan die niet gebruiken (spell is greyed out), hoewel ik wel de juiste stat req heb?
Incantations kan je enkel gebruiken als je een finger seal equiped hebt.

TE groot, te veel herhaling en te easy
Snap wat je bedoeld. Ik vind elke regio geweldig en het spel blijft vrij verfrissend ondanks soms terugkerende boss fights. Maar ik had het toch ook niet erg gevonden als hij iets korter was. Anderzijds vind ik het dan triest om te gaan klagen over te veel waar voor je geld krijgen xD

achteraf bekeken is het toch ergens ook wat een teleurstelling
Teleurstellend zou ik het niet noemen ( voor mezelf dan ) maar het gaat niet dezelfde indruk nalaten dan wat een spel als Bloodborne gedaan heeft.

Hoop dat ze voor hun volgend spel terug een kleiner spel maken (genre Dark souls games)
Hoop ik ook, dit was een zeer aangenaam project maar het is nog eens tijd voor iets anders, wat compacter terug, mss zelf weer iets fris zoals Sekiro een frisse adem was na heel wat Souls styled combat.

ik heb me al enorm geamuseerd in ieder geval, zo veel te ontdekken.
Ik zit nu ver op het einde, maar begint nu met alle side-content idd wat herhalend/als teveel aan te voelen. Dus ben wat meer zaken beginnen skippen terwijl ik in het begin elk hoekje/dungeon heb gecleared.

Ja tot hier toe heb ik me al rotgeamusseerd met dit spel.
Gisteren Volcano Manor gedaan. Ging er redelijk vlot door (lvl 150 ondertussen).
dien Blasphemous is wel iets geweldig. Nu nog de rest van mijn build er rond bouwen se :-) .
En dan gaan we nog wat verder met de story.
Moet wel men Ferenzy ending terug gaan ontdoen want is blijkbaar niet zo geweldig.
Wist ook niet dat dien burn van dat hand voor een andere einde zorgde.
Nu weekje verlof dus wordt even afkicken want zal de PS maar thuis laten deze keer :)

Op level 150 ga je vlot door elk gebied denk ik. Haggetree is wss het moeilijkste stukje, gok ik. Ik heb het spel uiteindelijk gefinisht op level 150.

Op level 150 ga je vlot door elk gebied denk ik. Haggetree is wss het moeilijkste stukje, gok ik. Ik heb het spel uiteindelijk gefinisht op level 150.
Je heb op een gegeven moment al die kleine kampjes en caves aan het doen geweest en ben daarom wat overleveld geraakt denk ik.

Toch serieus overleveld dan toch. Heb het ook wel voor maar ik ben 110, geen 150 :p
Ja denk het ook :-) . En daar gaan toch nog zeker nog een 20-tal lvl's bijkomen vooraleer ik het spel uit heb denk ik. Voordeel is wel dat ik het iets gemakkelijker heb dan tegen de bosses :) .

Na 90u en 140 levels is het zover , Elden Ring en daarbij ook mijn eerste soulslike spel uitgespeeld. Gaat meteen naar plaats 1 op mijn favorite games of all time samen met Portal Franchise.

De laatste paar gebieden heb ik wel wat doorgerushed om het momentum niet te verliezen. Nu zou ik graag al die awesome weapons dat ik heb eens uitproberen maar ... hoe ? Ik heb maar 3 larval tears over en er zijn een stuk of 20 wapens die er cool uitzien. Kan ik met die 150 levels misschien best gaan voor een build die volledig gespreid is over alle stats heen ? Als ik dan toch een kritiekpuntje moet geven dan is het wel dat het spel u toch wat leidt naar het dragen van een wapen voor een lange tijd, in de 90u heb ik maar 3 wapens gebruikt en dat vind ik wel wat weinig. Je kan altijd switchen natuurlijk maar niet zonder kwaliteitsverlies.

Dat gezegd zijnde, het zal niet lang duren vooraleer ik een 2e run doe :D

Na 90u en 140 levels is het zover , Elden Ring en daarbij ook mijn eerste soulslike spel uitgespeeld. Gaat meteen naar plaats 1 op mijn favorite games of all time samen met Portal Franchise.

De laatste paar gebieden heb ik wel wat doorgerushed om het momentum niet te verliezen. Nu zou ik graag al die awesome weapons dat ik heb eens uitproberen maar ... hoe ? Ik heb maar 3 larval tears over en er zijn een stuk of 20 wapens die er cool uitzien. Kan ik met die 150 levels misschien best gaan voor een build die volledig gespreid is over alle stats heen ? Als ik dan toch een kritiekpuntje moet geven dan is het wel dat het spel u toch wat leidt naar het dragen van een wapen voor een lange tijd, in de 90u heb ik maar 3 wapens gebruikt en dat vind ik wel wat weinig. Je kan altijd switchen natuurlijk maar niet zonder kwaliteitsverlies.

Dat gezegd zijnde, het zal niet lang duren vooraleer ik een 2e run doe :D

Ik vind dit net één van de sterkere punten van de Souls series, als ge in een Souls spel een wapen vindt dat u aanstaat is dat echt euforie, en maakt echt enorm verschil, merk je direct. In sommige spellen hebt ge om de 5 minuten iets anders vast, zonder veel verschil te merken. Ik herinner mij nog dat ik uuuuuren online aan het zoeken was welk wapen ik best zou upgraden in Dark Souls 1, om toch maar nie het 'verkeerde' te upgraden ;)

Ja denk het ook :) . En daar gaan toch nog zeker nog een 20-tal lvl's bijkomen vooraleer ik het spel uit heb denk ik. Voordeel is wel dat ik het iets gemakkelijker heb dan tegen de bosses :) .
Is dan ook niks mis mee eh, als da game voor jou op deze manier leuk speelt en je het tof vind das het enige dat telt!

Terug
Bovenaan