Elden Ring

Elden Ring

Ik heb gewoon Ranni haar quest gevolgd. In Liurnia ga je op een bepaald punt wel eens to Caria Manor gaan en tot bij Ranni om met haar te praten. Als je hun dan volgt sturen ze je de eerste keer naar de underground en zo via Blaidd naar Caelid en Redahn en vervolgens weer naar de underground. Dit loopt compleet parallel met wat je moet doen voor Fia ( Na Redahn en de underground en het item dat je voor haar moet vinden via Ranni ) Dus als je dat mooi volgt ga je gans de underground door tot je weer eindigt in Ranni's rise uiteindelijk. Het is pas dan dat je zo iets hebt van "Ok, zal nu maar eens verder de wereld in gaan" en dan ga je van daar mooi naar Altus via de cave die naar boven gaat. ( Compleet overleveld xD )
Maar Volcano Manor (en de questline) niet voltooid? Dan zou ik die toch voor nemen.

Ik ben aan het denken om met men lightning build over te schakelen naar een fire build terug.
De Halo Scythe zit een beetje op zijn max bij mij heb ik de indruk en ben de scythe ook een beetje beu gezien.
Graag wil ik terug naar een sword en shield build afwisselend met fire incantations .
Ik ga vanavond de Blasphemous Blade halen se :-) .
Iemand nog hints voor een goeie Fire build te maken. Op Youtube staan honderden filmpjes maar er hier wat over babbelen is leuker he :)

Maar Volcano Manor (en de questline) niet voltooid? Dan zou ik die toch voor nemen.
Eh? Jawel eh. Tis door die questline te doend at ik overleveld ben, mijn route was:

- Limgrave (compleet)
- Liurnia (Compleet) eindigend met Caria Manor en start van Ranni Quest
- Underground ( door Ranni quest )
- Caelid tot Redmane castle en Redahn ( ook door en via Ranni quest )
- Verder in de underground voor Ranni en Fia Quest line
- Uiteindelijk terug in Ranni's rise en dan verder naar laatste deel underground ( terug vanwege Ranni )
- Ranni quest eindigt dan terug in Liurnia ( heel int int zuiden ) en dan laaste stop nog eens aan Ranni's rise.

En op dit punt zijn die quests gedaan en zit ge terug op een punt van ok, ik ben terug "vrij" ( LVL 100 ondertussen xD ) en dan gaat ge naar Altus want uw uiteindelijk doel is naar de capital te gaan en van uit Ranni's kunt ge makkelijk naar Altus. Dus de route die ik volg is vrij logische ( lore wise ) want alles van quest klopt op deze manier, net zoals Millicent die start ook in Caelid en dan gaat die verder in Altus. Maar als je die route volgt en gewoon levelt on the go ( ik heb me zelf vaak ingehouden ) dan ben je compleet overleveld tegen dat je in Altus bent.

Het grote probleem is de underground denk ik. Want de logische volgorde is sowieso Limgrave -> Liurnia -> Caelid -> Altus omwille van het feit dat alle quest starten of eerst via Caelid gaan en dan pas naar Altus. En volgens mij als je dat doet, maar zonder die underground valt dat overleveld gevoel best wel mee want ik ben vooral enorm veel gestegen in die underground zones. Maar het voelt raar deze te skippen op dit punt omdat er 2/3 quest lines zijn die u na Caelid verder in de underground sturen. Ik heb in die underground nooit echt een difficulty gevoelt die zei "Ow ge zijt hier te vroeg" dus ik ben gewoon door gegaan tot het einde maar met als reslutaat dat ik compleet overleveld ben voor de volgende zones. Altus voelt als Spiderman spelen op normal en denk dat die Mt Gelmir hetzelfde gaat zijn. En dat vind ik ergens wel jammer.

Laatst bewerkt:
Ik ben aan het denken om met men lightning build over te schakelen naar een fire build terug.
De Halo Scythe zit een beetje op zijn max bij mij heb ik de indruk en ben de scythe ook een beetje beu gezien.
Graag wil ik terug naar een sword en shield build afwisselend met fire incantations .
Ik ga vanavond de Blasphemous Blade halen se :) .
Iemand nog hints voor een goeie Fire build te maken. Op Youtube staan honderden filmpjes maar er hier wat over babbelen is leuker he :)

Blasphemous, flame grant me strength, fire scorpion talisman, Godrey icon, en ge vindt er nog één als ge de quest volgt van Iron fist Alexander, ge gaat er geen spijt v hebben :-)

Had uw zin mislezen, ja Vulcano Manor ga ik nu doen eh na Altus, maar dat gaat ook al veel te simpel zijn.

Wat bedoel je eigenlijk met voor nemen? Voor nemen op wat? je gaat toch van Altus naar Volcano Manor? Omgekeerd kan ook, maar dat lijkt me nog raarder niet? (Ook hier omwillen van quest lines)

Eh? Jawel eh. Tis door die questline te doend at ik overleveld ben, mijn route was:

- Limgrave (compleet)
- Liurnia (Compleet) eindigend met Caria Manor en start van Ranni Quest
- Underground ( door Ranni quest )
- Caelid tot Redmane castle en Redahn ( ook door en via Ranni quest )
- Verder in de underground voor Ranni en Fia Quest line
- Uiteindelijk terug in Ranni's rise en dan verder naar laatste deel underground ( terug vanwege Ranni )
- Ranni quest eindigt dan terug in Liurnia ( heel int int zuiden ) en dan laaste stop nog eens aan Ranni's rise.

En op dit punt zijn die quests gedaan en zit ge terug op een punt van ok, ik ben terug "vrij" ( LVL 100 ondertussen xD ) en dan gaat ge naar Altus want uw uiteindelijk doel is naar de capital te gaan en van uit Ranni's kunt ge makkelijk naar Altus. Dus de route die ik volg is vrij logische ( lore wise ) want alles van quest klopt op deze manier, net zoals Millicent die start ook in Caelid en dan gaat die verder in Altus. Maar als je die route volgt en gewoon levelt on the go ( ik heb me zelf vaak ingehouden ) dan ben je compleet overleveld tegen dat je in Altus bent.

Het grote probleem is de underground denk ik. Want de logische volgorde is sowieso Limgrave -> Liurnia -> Caelid -> Altus omwille van het feit dat alle quest starten of eerst via Caelid gaan en dan pas naar Altus. En volgens mij als je dat doet, maar zonder die underground valt dat overleveld gevoel best wel mee want ik ben vooral enorm veel gestegen in die underground zones. Maar het voelt raar deze te skippen op dit punt omdat er 2/3 quest lines zijn die u na Caelid verder in de underground sturen. Ik heb in die underground nooit echt een difficulty gevoelt die zei "Ow ge zijt hier te vroeg" dus ik ben gewoon door gegaan tot het einde maar met als reslutaat dat ik compleet overleveld ben voor de volgende zones. Altus voelt als Spiderman spelen op normal en denk dat die Mt Gelmir hetzelfde gaat zijn. En dat vind ik ergens wel jammer.
Wat zijn uw stats/build als ik mag vragen? Ik heb alleszins dat gevoel niet aan Lvl 105, vooral de underground bij Capital is geen lachertje.

Had uw zin mislezen, ja Vulcano Manor ga ik nu doen eh na Altus, maar dat gaat ook al veel te simpel zijn.

Wat bedoel je eigenlijk met voor nemen? Voor nemen op wat? je gaat toch van Altus naar Volcano Manor? Omgekeerd kan ook, maar dat lijkt me nog raarder niet? (Ook hier omwillen van quest lines)
Ik dacht al dat je mijn zin had mislezen. Volcano Manor heeft gewoon leuke quests die (mij althans) naar gebieden loodsten waar ik nog niet was geweest. Boss is ook niet te onderschatten als Str builder.

Wat zijn uw stats/build als ik mag vragen? Ik heb alleszins dat gevoel niet aan Lvl 105, vooral de underground bij Capital is geen lachertje.
Ik ben op LVL 100 gestart in Altus, dat is makkelijk 30 levels te hoog. Hoe verder ik ga gaan gaat alles terug wat moeilijker worden uiteraard, maar ik denk dat Altus, Volcano Manor en de Capital City wel te simpel gaan zijn. Ik verwacht dat difficulty gaat toe nemen eens ik naar die mountain of giants etc ga beginnen gaan en verder. Mijn stats ( van wat ik ongeveer uit men hoofd weet ) zijn Vigor 40, Dex 40, Int 9, Faith 15, Arc 10, Mind 20 ish, End 25 ish ben nu lvl 107 ongeveer. Mijn build zelf is niks speciaals, gewoon Keen Unchigatana met default bleed build up en ik buff met fire/bleed incantation voor de rest gewoon bras shieldje voor af en toe eens te gebruiken. Echt niks speciaals, super casual Board and Sword met beetje occasionele kleine incantations.

Gho handig, ik heb die link al eens bekeken eerder. Ik wil een spel gewoon niet spelen door te gaan kijken waar moet ik nu naartoe op dit lvl. Als ik een quest krijg en die stuurt mij van A naar B naar C dan ga ik die quest line volgen ipv na B te zeggen "oei, ik ga stoppen met deze quest want ik ben te sterk aant worden voor de rest van het spel". Als ik naar die volgorde kijk in levels per regio dan zie ik nu al meteen dat je letterlijk quests moet stoppen om eerst ergens ander heen te gaan en dan terug te komen, terwijl je gewoon kan verder doen zonder dat je underleveld bent. Dus ik vind die volgorde van die lijst echt vrij bad, misschien wel aan te raden voor mensen die wat meer moeite hebben dat wel, maar als je graag de quest lines een beetje logisch volgt, dat is die lijst niet zo super qua volgorde. Het zou iets anders zijn moest je ergens op een bepaald punt in je quest tegen een muur lopen omdat het in eens veel te moeilijk is. Dan kan je zelf beseffen van ah ok, ik ga beter eerst even terug en kom later verder werken aan deze quest. Maar dat is nergens het geval.

Dit is de route die ik gevolgd heb (vanwege quest lines) nergens in deze route kom je op een punt waar je zegt oei het is in eens te moeilijk. Deze zones volgen elkaar perfect op en het verhaal loopt ook letterlijk zo, dus waarom zou iemand in eens in het midden stoppen om naar Altus te gaan. Ik ben pas na Lake of Rot naar Altus gegaan omdat daar die quest eindigd.

Ainsel River50-60+4-8 (+2-3)

Siofra River50-60+8-12 (+3-4)

Caelid South60-70+10-14 (+4-5)

Nokron, Eternal City70-80+15-20 (+6-8)

Siofra Aqueduct70-80+15-20 (+6-8)

Deeproot Depths80-90+15-20 (+6-8)

Lake of Rot80-100+15-20 (+6-8)

Altus Plateau60-80+10-14 (+4-5)

Mt Gelmir80-100+15-20 (+6-8)

( Ik ben maar aan het muggenziften op details trouwens, maar ik vind het gewoon een beetje jammer, want dit is het issue dat ik in veel open world games heb en nu in Elden Ring ook wat ervaar. Ik geniet echt van het spel en het is een joy om zo lang met een nieuwe FromSoft game bezig te kunnen zijn, maar heb het al vaak gezegd, Bloodborne blijft mijn NR1 game. Heb uiteindelijk voor dit soort games liever een Semi-Open world dan een full open world. Qua balancing en alles perfect te fine tunen blijft Sekiro heer een meester. De ervaring die dat spel gaf kan in een open world setting verloren gaan. Zoals ik het nu dus ervaar door overleveld te zijn zonder dat ik het wou.

Laatst bewerkt:
Ik ging net zeggen: je bent echt aan het muggenziften :p
Elden Ring is open-wereld, het is met een reden dat niet elk gebied per see lastiger is dan het vorige. Iedereen zal ook een andere weg nemen, dat is net het mooie eraan.

En Sekiro is en was een van de moeilijkste FS-games. Los daarvan ook de slechts verkochte FS-titel ooit.

Edit: ik zie mij trouwens niet meer terugkeren nu naar een Demon's Souls waar je bij verlies bij een boss weer gans dat fucking traject mag afleggen om dan weer eens tegen uw kloten te krijgen en weeeeeral gans die weg af te leggen. Geef mij dan maar al die graces en fast travel mogelijkheden vlak voor een boss. Een easy-modus hoeft niet, maar dit is voor mij (en velen) echt wel een pluspunt.

Ik ging net zeggen: je bent echt aan het muggenziften :p
I know, tis een persoonlijke frustratie. Ik speel deze games super graag en ik hou van de uitdaging die ze geven. Dus ja ik vind het op dit moment een beetje saai omdat het allemaal veel te simpel is en de reden waarom is omdat ik gewoon gespeeld heb... voor mij persoonlijk is dit een min punt. En ik haal dan ook zelf al aan dat ik net om deze reden minder fan ben van open world games, dit gebeurt heel vaak.

Hoe strakker ze het spel houden hoe beter ze de uitdaging kunnen min maxen met Sekiro als hoogtepunt op dat vlak. Is dit echt het slechts verkopende game van hun tho? Sekiro heeft meer games verkocht de eerste maand dan bloodborne in het eerste jaar. ( I know BB is exclusief ) Sekiro heeft wel 5 mil units verkocht het eerste jaar wat echt niet bad is voor een "niche" game.

Edit: ik zie mij trouwens niet meer terugkeren nu naar een Demon's Souls waar je bij verlies bij een boss weer gans dat fucking traject mag afleggen om dan weer eens tegen uw kloten te krijgen en weeeeeral gans die weg af te leggen
Bij Demon’s Souls had je wel vaak shortcuts die je kon openen waardoor de weg tussen summoning stone en boss wel een heel stuk korter werd. Maar ik snap wat je bedoelt: zonder het gespeeld te hebben, lijkt deze mij minder punishing te zijn op progressie. Als iets niet gaat, ga je naar ergens anders.

Edit: ik zie mij trouwens niet meer terugkeren nu naar een Demon's Souls waar je bij verlies bij een boss weer gans dat fucking traject mag afleggen om dan weer eens tegen uw kloten te krijgen en weeeeeral gans die weg af te leggen. Geef mij dan maar al die graces en fast travel mogelijkheden vlak voor een boss. Een easy-modus hoeft niet, maar dit is voor mij (en velen) echt wel een pluspunt.
Elden Ring is op dat vlak een enorm goed spel, de open world en het fast travelen, etc, ... zorgen er inderdaad voor dat het spel veel toegankelijker is voor velen die de andere games "te punishing" vonden. Ik zelf merk dan weer dat ondanks dat ik ER enorm goed vind. Ik veel sneller nog eens DS3, Des of BB zal opnieuw spelen dan ER. Ik vind op veel vlakken die games sterker dan ER, maar op andere vlakken is ER dan weer sterker of leuker.

Op zich is dit goed voor mij, als ervaren en grote fan van de games heb ik hier zeker mijn plezier in en ben niet teleurgesteld, ookal had ik mss liever een ervaring gehad die meer was zoals de vorige games... Maar voor nieuwe spelers is deze game dan weer perfect dus heel veel mensen zijn blij en dat is wat telt.

Dit is voor mij de grootste reden waarom ik Elden Ring wel speel en andere FS games niet.

Kleine update, 85u ver en lvl 133. Mountaintop of The Giants gedaan en nu bezig aan Crumbling Farum Azula.

Het was al een hele tijd geleden dat ik nog eens dood was gegaan bij een boss maar dat is dan toch eens gebeurd bij die eerste draak in Crumbling .. Ik zit nu ongeveer waar Killerke een 2e keer had verkondigd het spel uitgespeeld te hebben zeker ? :D

Mijn next run zal wel eentje worden zonder ashes en/of met een colossal of greatsword.

Nu volg ik die build met Gargoyle blade + incantations + flame of the redmanes. Een hele sterke build maar ik werk niet zo graag met incantations, dat buffen ligt me niet echt, ik ga gewoon liever meteen in een gevecht met wat ik heb dus ofwel met wat sorceries voor lange afstand of gewoon zonder magic.

Oh ja, nog een reden waarom ik bij mijn volgende run zonder ashes zal spelen is omdat ik van sommige bosses nu gewoon niet heb kunnen genieten, die Fire Giant bijvoorbeeld was geniaal maar veel te rap voorbij en te makkelijk.

Volgens mij geld het voor elke build dat 80 te veel is hoor. Ik zeg niet dat hij naar 60 moet gaan, maar dat 60 een grote cap is waarna bij STR en DEX meer levels niet nuttig meer zijn. Dus snap uw opmerking niet van hangt af van welke build... Stoppen op 55 of 60 sowieso.
1h wapen + shield gaan ze meestal tot 80 in str :) daarmee...

Persoonlijk hoop ik dat hun volgend spel terug a la Sekiro is. Echt genoten van dat spel, ook qua verhaal. Blijft mij goed bij. Uiteraard wil ik ook wel een Elden ring 2 ofzo, maar er mag gerust 1 of 2 spellen tussen zitten...

Geef mij dan maar al die graces en fast travel mogelijkheden vlak voor een boss. Een easy-modus hoeft niet, maar dit is voor mij (en velen) echt wel een pluspunt.
Persoonlijk minder fan van. Had echt gehoopt dat ze een "eigen bonfire" systeem gingen pushen :p Voel maar aan waar en wanneer je graag een save spot neerploegt. Geeft potentieel zoveel meer uniek verhaal aan je eigen weg. Nu is het de wel erg typische "videogame formula". En met DS3 en Sekiro hebben we al wel genoeg "bossfight gericht" level design gehad. Maakt het geheel wel erg voorspelbaar, ondanks de kwaliteit.

Persoonlijk hoop ik dat hun volgend spel terug a la Sekiro is. Echt genoten van dat spel, ook qua verhaal. Blijft mij goed bij. Uiteraard wil ik ook wel een Elden ring 2 ofzo, maar er mag gerust 1 of 2 spellen tussen zitten...
Idem, ik ga geen neen zeggen tegen nog een 2de game zoals dit ooit, maar hoop dat ze toch eerst nog eens iets anders gaan doen en dat mag zeker opnieuw terug wat compacter zijn. Ik kan van beide stijlen genieten wel, maar ja een voorkeur ga je altijd hebben en voor mij is dat toch de semi-open worlds zoals voordien.

Persoonlijk minder fan van. Had echt gehoopt dat ze een "eigen bonfire" systeem gingen pushen :p Voel maar aan waar en wanneer je graag een save spot neerploegt. Geeft potentieel zoveel meer uniek verhaal aan je eigen weg. Nu is het de wel erg typische "videogame formula". En met DS3 en Sekiro hebben we al wel genoeg "bossfight gericht" level design gehad. Maakt het geheel wel erg voorspelbaar, ondanks de kwaliteit.
Das heel old scool, doet me denken aan de oude Tomb Raider 3 op PS1, hier zijn een paar cristallen en beslis zelf maar wanneer je een checkpoint wil. Volgens mij doet Valfaris ( indie game ) het ook zo. Daar moet je denk ik zelf kiezen of je het item gebruikt voor een weapon upgrade of voor een extra checkpoint. Elden Ring heeft zeker wel zijn flaws ook, daar mogen we echt wel eerlijk in zijn.

Terug
Bovenaan