Elden Ring

Elden Ring

Malenia is duidelijk de moeilijkste boss vant spel imo, vandaag heb ik Placidusax neer in 10 tries, Maliketh was al neer van de 3de try. Dan naar endgame zone gegaan, Gideon en Godfrey waren van de eerste keer neer. Elden Beast daarentegen, daar ben ik nog efkes zoet mee.

Was wel verbaasd hoe gemakkelijk Gideon neerging, ik mepte erop met scythe + Phantom Slash, en voor Godfrey gebruikte ik opnieuw m'n Blasphemous Blade, was neer in ne wip. Radagon is easy, Elden Beast is nog lastig omdat de camera niet altijd goed kan tonen wat em gaat doen (zeker de barrage van holy light spear dingetjes).

Elden Beast eindelijk neer, denk zo'n 30 tries. Spelduur is 300 uur - 50-60 uur idle-time = 240 uur in totaal gespeeld. En nog niet eens alle bosses neergehaald maar wel zeker meer dan de helft. Fantastisch avontuur was het, veel locaties te verkennen. Iedere keer dat ik in een nieuwe zone zat, zag ik de imposante gebouwen in de verte en had ik maar 1 gedachte: "damn ik wil die verkennen!".

De bossfights waren soms poepsimpel, anderen extreem uitdagend. Het arsenaal aan wapens, skills, armor, talismans, etc. is enorm en maken plaats voor veel mogelijke builds.

Elden Ring geëindigd met een good ending (Age of the Stars), that was it. :)

En nu New Game Plus. :unsure: (maar eerst nog enkele bosses neermeppen voor hun loot)

Elden Beast eindelijk neer, denk zo'n 30 tries. Spelduur is 300 uur - 50-60 uur idle-time = 240 uur in totaal gespeeld. En nog niet eens alle bosses neergehaald maar wel zeker meer dan de helft. Fantastisch avontuur was het, veel locaties te verkennen. Iedere keer dat ik in een nieuwe zone zat, zag ik de imposante gebouwen in de verte en had ik maar 1 gedachte: "damn ik wil die verkennen!".

De bossfights waren soms poepsimpel, anderen extreem uitdagend. Het arsenaal aan wapens, skills, armor, talismans, etc. is enorm en maken plaats voor veel mogelijke builds.

En nu New Game Plus. :unsure: (maar eerst nog enkele bosses neermeppen voor hun loot)
Ga je onmiddellijk opnieuw beginnen? Kunt ook een ander spel van from software spelen eerst. Of demon souls remake ofzo...

Geen idee eigenlijk, komende 2 maanden ga ik wat minder vrije tijd hebben dan nu, en sinds vandaag heeft Anno 1800 een nieuwe DLC die ik ga uitproberen van zodra alle addons die ik gebruik voor dit spel een update gekregen hebben. Dernaast kriebelt het weer om Company of Heroes 2 te herspelen in afwachting van CoH3.

Maar ik vind het nog altijd enorm plezant, dus wie weet.

Uitgespeeld, 65 uur op de teller en Age of Fracture ending. Tijd voor een tweede playthrough en platinum run. Schitterende open world game, wel niet de beste souls :) (Bloodborne en Sekiro :love2: )

Uitgespeeld, 65 uur op de teller en Age of Fracture ending. Tijd voor een tweede playthrough en platinum run. Schitterende open world game, wel niet de beste souls :) (Bloodborne en Sekiro :love2: )
Vraag me nog steeds af waarom mensen Sekiro mee rekenen bij de Souls games :p

Ik zit daar nu zelf te sukkelen :) 10tal tries achter de rug.

Ik zit daar nu zelf te sukkelen :) 10tal tries achter de rug.
Nadat ge Malekith hebt verslagen kunt ge in roundtable hold normaal een miracle kopen dat een forse boost geeft in holy protection, maar dan heb je wel 27 faith nodig. Er zijn ook enkele talismans die holy protection buffen.

Zeer irritante bos ja :D

Nadat ge Malekith hebt verslagen kunt ge in roundtable hold normaal een miracle kopen dat een forse boost geeft in holy protection, maar dan heb je wel 27 faith nodig. Er zijn ook enkele talismans die holy protection buffen.

Zeer irritante bos ja :D

Van die buff heb ik gretig gebruik gemaakt. :D Helpt als je al een Faith-based build speelt. Heb daarbovenop ook nog een Haligdrake Talsman+2 (holy damage negation) en de talsman voor snellere stamina regeneration. Maar het bleef ambetant.

Het irritantste was dat ie kilometers ver wegloopt van u en die holy arrows niet altijd ziet afkomen. Panic rolls tot en met.

platinum is binnen. Uiteindelijk de Haligdrake talisman+2 gaan opzoeken en die equipped. Ik had geen faith build, dus zat maar met 7 faith, die incantation was dus geen optie. Het heeft wel geholpen dat mijn summon deze keer overleefde tot het einde :) Was nog ferm zweten, moest die Elden Beast nog 2x raken, maar geraakte er dus nooit meer bij. Alle flasks er nog door moeten jagen om toch in leven te kunnen blijven.

Uiteindelijk nog bijna meer gestorven om het Lord of Frenzied flame einde te halen...

Als ik 1 minpunt moet zeggen zijn het de introfilmpjes van de bosses . Iedere "grote boss " mocht er wel 1 hebben , enkele waren echt kippevel maar de meerderheid was een mmeehh

Na de platinum kriebelde het hier om eens een faith build op DS3 te proberen. Vijftal jaar geleden uitgespeeld met saaie quality build met schild en zwaard. Is toch serieus andere koek ik vergelijking met Elden Ring. Geen summons, niet kunnen springen… dat wordt weer een tijdje wennen.

Terug
Bovenaan