Elden Ring

Elden Ring

Haha herkenbaar! Dikke 80u op de teller hier en normaal zou ik het spel al beu zijn maar als ik er even genoeg van heb kom ik er later nog steeds naar terug.
Fantastische wereld om te verkennen!

Denk dat ik nu wel bijna op het einde zit, afhankelijk hoe moeilijk de komende bazen gaan worden...

Later ook eens wat andere builds proberen.

Int build was plezant maar zeker ook benieuwd om een faith of dex build te testen.

Same here.
Raar gevoel, al een paar keer een rage quit gedaan maar het spel blijft me roepen.

EN IK WEET NIET WAAROM!

Wretch blijkt in ieder geval tot nu toe één van de slechste levenskeuzes in dit decennium te zijn. :)

WTF maat, ik wist dat deze games populair maken maar zoooo onintuitief die controls op mouse/KB en let's be honest ik suck gewoon bij alles wat ietwat lijkt op een boss. :)

Geen goeie log ook niet trouwens, wel een dikke fout.

Troost u, ik had hetzelfde. Mijn eerste uren was ik compleet aan het sucken en had ik zelfs met kleine mobs de grootste moeite. En ondertussen heb ik 300 uur (idle time erbij gerekend) op de teller en NG+ begonnen na ongeveer 90-100 bosses neergemept te hebben.

Wat voor mij hielp, misschien voor u ook: zoek eens beginner builds op. Die builds zijn gefocust op het verkrijgen van gear/wapens terwijl je nog laag level ben, en moet je geen of weinig bosses voor killen. Deze website https://eldenring.wiki.fextralife.com/Builds heeft 9 beginner builds, als er 1 van u bevalt kunt ge ervoor gaan. Ge zult merken dat het dan opeens wat makkelijker begint te gaan.

Na 55u en bijna twee maanden na release ben ik eindelijk in de Capital aangekomen, rond level 90. Ik heb mijn geld er toch al uit gehaald! Ik hoop dat ik nu toch over de helft zit want ik blijf overal maar gebieden vinden :unsure: Ik merk dat de lange duur wel een beetje z’n tol aan’t eisen is. Ik skip nu al eens een dungeon of rush er gewoon door en gebruik wat vaker de mimic ashes om vlotter door de bazen die een herhaling zijn te gaan.

Quests van Ranni en Fia zijn af, ik was er nog een paar begonnen maar ik heb geen idee meer waar ik daar telkens zat.

Ben eindelijk deftig begonnen aan Elden Ring, Samoerai lvl 20, heb ook een 2de uchigata gevonden maar ik vind dat die weinig damage doet met 2 uchigata's...?
Waardoor ik aan het denken ben om een Vagabond of hero te maken die kunnen zwaardere wapens gebruiken.

Gerespecced naar DEX/STR build en zonder shield spelen is toch wat wennen, vooral bij bosses. Ben echt aan 't struggelen bij Godfrey (de eerste, de spectre), terwijl dat in se niet zo een moeilijke boss is. Hatelijk!

Ben eindelijk deftig begonnen aan Elden Ring, Samoerai lvl 20, heb ook een 2de uchigata gevonden maar ik vind dat die weinig damage doet met 2 uchigata's...?
Waardoor ik aan het denken ben om een Vagabond of hero te maken die kunnen zwaardere wapens gebruiken.
Als je uw uchi levelt doe die veel meer damage. Toen ik dat eenmaal doorhad veranderde er toch wel wat voor mij, ervoor was ik op een gegeven moment ook echt niet meer content van dat wapen.

Ben ondertussen ene 4-5 dagen geleden gestopt ( tijdelijk ). Mijn manier van spelen begon zijn tol te eisen en na 120 uur nog maar net voorbij halfweg te zijn begon een enorme burn out te geven. Op zich speelde ik het nog graag, maar moest me er echt aan zetten alsof ik naar men werk ging xD. Heb dan maar besloten eens even iets totaal anders te doen. Als je me zoekt ik zit in het GT7 subforum haha.

Ben ondertussen ene 4-5 dagen geleden gestopt ( tijdelijk ). Mijn manier van spelen begon zijn tol te eisen en na 120 uur nog maar net voorbij halfweg te zijn begon een enorme burn out te geven. Op zich speelde ik het nog graag, maar moest me er echt aan zetten alsof ik naar men werk ging xD. Heb dan maar besloten eens even iets totaal anders te doen. Als je me zoekt ik zit in het GT7 subforum haha.
Ik heb/had ook even een pauze genomen, deed wel deugd, werd te veel opgezogen in het spel :tongue: Nu ik terug begonnen ben kan ik weer niet meer wachten om verder te doen :unsure:

Nieuw character beginnen is niet altijd nodig. Je kan als samurai even goed al uw punten in STR stoppen en met colossal weapons rondlopen.
En later in het spel zal je kunnen respeccen ook, stel dat je nu bv te veel in DEX gestoken hebt volgens uw goesting

Ik heb heel het spel met dual uchi's gespeeld, heb eigenlijk geen klagen gehad. Niet vergeten van je wapens te upgraden en powerstance attack te gebruiken, crouch attack van uchi's doen ook leuke schade. Er zijn uiteraard betere/OP opties maar vond het wel fun, bleed werd ook snel genoeg getriggerd bij de bosses.

de echte boss van de game is dat het eindeloos is, had beter ook een pauze ingelast want de goesting zit er nu terug in om een ng+ te doen voor een ander einde te triggeren. mss eerst een paar andere games nog spelen :unsure:

Als je uw uchi levelt doe die veel meer damage. Toen ik dat eenmaal doorhad veranderde er toch wel wat voor mij, ervoor was ik op een gegeven moment ook echt niet meer content van dat wapen.
Hmmm ben die nog niet tegengekomen de smith

Final boss toch 'eenvoudiger' dan enkele mid-game. Level 134 (stats all over the place, maar vooral Str, Vigor en Endurance). Nu Malenia nog en wat zoeken naar missende legendary stuff zodat de Platinum binnen is.

Terug
Bovenaan