Elden Ring

Elden Ring

Wel ik had een overschot aan runes en materials, dus ik dacht, waarom niet. Ik speel tanky shield build, met Rykard is die build niet echt handig, dus investeerde ik zoveel mogelijk om het gevecht wat makkelijker te maken. Té gemakkelijk, zo blijkt. :D

En ja ik speel met toetsenbord+muis, ik zie niet in waarom dat zo onpopulair is? Enigste last dat ik heb is de camera als ik op mijn paard zit maar da's minor detail imo. In elk gevecht autolock ik uiteraard wel (standaardkey is A).

Ook voor sommige wapens zoals Death's Poker met de L2+R2 combinatie is makkelijk na te bootsen. Shift+rechtermuisknop, dan direct enkel linkermuisknop om die zwarte vlam in een rechte lijn te sturen.

Wel ik had een overschot aan runes en materials, dus ik dacht, waarom niet. Ik speel tanky shield build, met Rykard is die build niet echt handig, dus investeerde ik zoveel mogelijk om het gevecht wat makkelijker te maken. Té gemakkelijk, zo blijkt. :D

En ja ik speel met toetsenbord+muis, ik zie niet in waarom dat zo onpopulair is? Enigste last dat ik heb is de camera als ik op mijn paard zit maar da's minor detail imo. In elk gevecht autolock ik uiteraard wel (standaardkey is A).

Ook voor sommige wapens zoals Death's Poker met de L2+R2 combinatie is makkelijk na te bootsen. Shift+rechtermuisknop, dan direct enkel linkermuisknop om die zwarte vlam in een rechte lijn te sturen.
Is niks mis mee dat je zo speelt hoor, je ziet het gewoon niet veel mensen doen. Ik lock vaak, maar ik speel ook heel vaak unlocked en dat lijkt me zeer frustrerend. Speedrunners gebruik wel nog een muis soms, gewoon om sneller in het menu te navigeren, maar weet niet of ze dit in ER doen, in DS3 wel dacht ik.

De difficulty spike in dat giants gebied is wel pittig ja

Wacht tot ge in Crumbling Farum Azula belandt, of Haligtree. :p Beide zones vond ik moeilijker dan Mountaintop of Giants.

Over Azula gesproken... In The Four Belfries is er een Waygate die naar Azula leidt, maar het lijkt een afgesloten deel van Azula te zijn? Al wat er is waren een paar items en 2 gargoyle-like mobs, maar geen weggetje die me dieper in Azula brengt. Wat ik raar vind, in een youtube vid van een speedrunner gebruikte die ook dezelfde waygate, maar kwam in een ander deel van Azula terecht dan ik.

Rykard neer op try 2! Voor een God-Devouring Serpent verwachtte ik meer moeilijkheden. De eerste try was een verkenning + oppikken van Serpent Hunter wapen, dat was vorige week. Vanavond dan die Serpent-Hunter geupgraded naar +7 (de bell bearings in Crumbling Farum moet ik nog verzamelen). Samen met een +10 Mimic Tear Ash heb ik Rykard dan vrij snel neergehaald. Nu Deeproot Depths aan het verkennen.
Hmm, goed om te lezen. Zit er nu ook, misschien moet ik ook maar zo iets gaan doen. Ik ben nu sorc lvl 75 ofzo, 20 vigor, ik overleef gewoon geen enkele aanval en mijn magic deed jack shit ertegen. Vind het ook moeilijk in te schatten of qua lvl. het wel zou moeten kunnen (voor een niet speed runner).

Ik was rond de 80 bij Rykard, is zeker te doen, maar niet alleen (heb co-op gebruikt als aggro).
Daarvoor heb je een te laag level denk ik.

Wacht tot ge in Crumbling Farum Azula belandt, of Haligtree. :p Beide zones vond ik moeilijker dan Mountaintop of Giants.

Over Azula gesproken... In The Four Belfries is er een Waygate die naar Azula leidt, maar het lijkt een afgesloten deel van Azula te zijn? Al wat er is waren een paar items en 2 gargoyle-like mobs, maar geen weggetje die me dieper in Azula brengt. Wat ik raar vind, in een youtube vid van een speedrunner gebruikte die ook dezelfde waygate, maar kwam in een ander deel van Azula terecht dan ik.
Wrs wrongwarp.

Bah...

NG+ bezig en trophies aan het uitklaren. Legendary arms is bugged omdat ik de laatste die ik nodig had in NG+ heb gevonden. Geprobeerd alles in een chest te steken, alles te droppen en terug op te rapen en ze allemaal naar +1 te upgraden

:sop: benieuwd of volgende patch dit rechtzet

Edit: nevermind, toch gelukt met chest-sort trucje, maar trophy-prompt was precies niet op scherm gekomen. hoezee

Ik heb die mimic Spirit pas sinds vorige week ontdekt (ik had die in mijn bezit, nooit gebruikt). Moet wel eerlijk zeggen dat die serieus OP is. Maja, zit in de game, dus ik gebruik die. De ontwikkelaar heeft die er in gestoken om effectief te gebruiken. Ik bedoel, ik kan ook naakt met een katana rond lopen. Maar doe ik niet, maar die optie is er altijd uiteraard. Maar toch, die mimic doet toch wel veel in boss battles. Dan was Sekiro toch een paar graden moeilijker 😜.

Bah...

NG+ bezig en trophies aan het uitklaren. Legendary arms is bugged omdat ik de laatste die ik nodig had in NG+ heb gevonden. Geprobeerd alles in een chest te steken, alles te droppen en terug op te rapen en ze allemaal naar +1 te upgraden

Edit: nevermind, toch gelukt met chest-sort trucje, maar trophy-prompt was precies niet op scherm gekomen. hoezee
Same mijne was ook bugged, bij mij werkte de wapens op de grond smijten en terug oprapen.

Bah...

Ik wil ook zo graag ng+ starten. Maar is het dan niet plots TE hard ? Of valt het mee ? Heb ook nog twee arms nodig voor de trophie die ik niet had :(

Wat een beetje ervaring kan doen. Eerste keer Margit met samurai zeker een stuk of 8 keer dood gegaan. Nu met confessor met shield en greatsword (ongeveer zelfde level) van de eerste keer neer.

Zou imo liever wat meer overleveled zijn als noob om het toch iets makkelijker te maken.
Wat in Stormveil Castle aan het rondlopen geweest. Ging me zeker beter af dan met samurai.
Tot ik aan die vogels een pad naar beneden ontdekte en één of andere zotte knight tegen kwam :angry: ALT - F4

Aan het twijfelen eens een weekje een break te nemen voor iets anders.
Ik snap het wel. Maar ik heb net andersom. De game is ondertussen al even uit en ik blijf maar gewoon rond tjollen. Het blijft gewoon super om in de wereld van elden ring te vertoeven. Sterk aan het nadenken om voor de plat te gaan 🙈🙈🙈

Ik snap het wel. Maar ik heb net andersom. De game is ondertussen al even uit en ik blijf maar gewoon rond tjollen. Het blijft gewoon super om in de wereld van elden ring te vertoeven. Sterk aan het nadenken om voor de plat te gaan
Ja, dat was mijn plan van het begin uit al. Meteen voor een all in 100% playtrough met platinum.

Ga efkes liggen, die gedachte verdwijnt na een tijdje. Morgen zijt ge terug normaal en speel je verder met ER.
Kheb twee dagen niet gespeeld en waren wat drukken dagen, ergens zo wat het gevoel om eens een weekje iets te spelen dak niet over moe na denken. En dan friskes verder te doen nadien.

Terug
Bovenaan