Elden Ring

Elden Ring

De underworld is tot hier toe het mooiste van het spel wat mij betreft.
Fia's en Ranni's quest waren enorm leuk ook. Over dat overleveld zijn zou ik u geen zorgen maken hoor. Bovengronds kunnen de enemys ook redelijk badass zijn :) .
Op Elden Ring Wiki kan je een lijst vinden van alle beschikbare quests in de game. Heb deze mooi afgeprint en ligt nu naast mij als ik aan het spelen ben. :) . Het zijn er echt heel wat hoor.
Deeproot Depths was ik iets minder fan van, de vijanden hier vind ik zeer goed meevallen, buiten die mierencave, djeeezes. Maar zelf de Basilisks vond ik vrij cv, geen enkele keer death curse gekregen. Wel ben ik tot 3 keer toe van zo ne mottige boomstam gevallen hahaha. Ga wel redelijk overleveld zijn ze, ik moet nog naar Altus Plateau, die regio zou makkelijker zijn dan Caelid en daar smelte alles al gelijk boter.

Vraagje over Elden ring vermits ik nu helemaal verslaafd ben aan Bloodborne en me wat heb verdiept in de hele souls serie.

Kan je Elden Ring spelen zoals bloodborne? Redelijk actie gericht? Of is het meer zoals demon/dark souls waar de meeste strategieën redelijk defensief zijn en met een shield.

Vraagje over Elden ring vermits ik nu helemaal verslaafd ben aan Bloodborne en me wat heb verdiept in de hele souls serie.

Kan je Elden Ring spelen zoals bloodborne? Redelijk actie gericht? Of is het meer zoals demon/dark souls waar de meeste strategieën redelijk defensief zijn en met een shield.
Beide kunnen, de Souls serie is op zich ook niet altijd zo defensief hoor. Wel meer dan Bloodborne, maar dat hoef niet niet heel traag te zijn.

Op 35u heb ik nog nooit een shield gebruikt. Ik speel al heel het spel met één of twee katana's vast, blokken deed ik amper. Enkel aanvallen en ontwijken.

Sinds dark souls 3 (demons souls remake niet meegeteld) is het algemene tempo redelijk omhoog gegaan -> vijanden bewegen sneller, aanvallen zelf is sneller.

Bloodborne is nog een niveau hoger qua snelheid, maar ik kom zelden iemand tegen die in elden ring nog een shield gebruikt. De meeste opteren voor dualwields of houden liever een catalyst of dergelijke in hun tweede hand.

Deeproot Depths was ik iets minder fan van, de vijanden hier vind ik zeer goed meevallen, buiten die mierencave, djeeezes. Maar zelf de Basilisks vond ik vrij cv, geen enkele keer death curse gekregen. Wel ben ik tot 3 keer toe van zo ne mottige boomstam gevallen hahaha. Ga wel redelijk overleveld zijn ze, ik moet nog naar Altus Plateau, die regio zou makkelijker zijn dan Caelid en daar smelte alles al gelijk boter.
Ja tot hier toe heb ik ook het gevoel dat Altus Plateau gemakkelijker is dan Caelid. ik vind het Castle concept ook gewoon iets leuker om in te spelen. Is wel een doolhof in die castle tot hier toe :) . Ben mss ook wat overleveld waardoor de regio wat gemakkelijker lijkt.
Deeprooth depths vond ik idd ook de minste. Was een beetje leeg vond ik. Van de boomstammen zelf maar 1 keer afgevallen dus dat viel nog goed mee =-)

Bloodborne is nog een niveau hoger qua snelheid, maar ik kom zelden iemand tegen die in elden ring nog een shield gebruikt.
Ik speel nochtans liever met shield. Zeker als noob is het niet zo eenvoudig om efficiënt te dodgen en rollen.
Met shield kan je al gemakkelijker wat rondcirculeren en backstabben.

Wat een spel net platinum gehaald beste spel ooit voor mij ( vorige was Bloodborne )

Als er iemand ergens hulp mee nodig heeft let me know ;)
Amai proper. Hoeveel uren heb je erin gestoken.
Ik denk dat dit voor mij ook samen met de Metal Gear Solid games het beste spel ooit is.
Ik heb er al 125 uur opzitten momenteel en ben het verre van beu. Het blijft mij telkens boeien tot hier toe.

Amai proper. Hoeveel uren heb je erin gestoken.
Ik denk dat dit voor mij ook samen met de Metal Gear Solid games het beste spel ooit is.
Ik heb er al 125 uur opzitten momenteel en ben het verre van beu. Het blijft mij telkens boeien tot hier toe.
Iets meer dan 77u.

Had al wel 40u op de Xbox achter de kiezen dus wist al waaraan ik toe was 😊

Het enige spel dat ik op gelijke hoogte kan zetten is waarschijnlijk Portal 2, maar da's zo moeilijk te vergelijken. 77u ver en lvl 121 hier trouwens. Bezig aan Leyndell nu.

Ondertussen 184 uur in het spel, waarvan toch 24 uur ongeveer zitten idlen. Denk dat ik bijna de helft van alle bosses neergehaald heb, spijtig dat je dit nergens kan bijhouden aan de hand van ne achievement ofzo.

Blasphemous Blade build zitten uitproberen en Astel, Naturalborn of the Void neer bij de 2de poging. Of derde, mijn allereerste was nog met shield+spear en ik deed nauwelijks damage. Zeer nice build dat erg goed is voor fights waar mijn shield minder bij helpt, voornamelijk bosses met magic attacks zoals wijlen Astel.

Next ne Magma Blade farmen om te zien wat dat geeft in bossfights en ook eens een respec doen aangezien ik wat teveel points in endurance/strength heb nadat ik mijn Fingerprint Stone Shield afgedankt hebt. Als ik ooit op een level zit om voldoende points terug te steken in endurance en strength pak ik die shield weer op, zooo tanky dat ie is.

Lvl 35 en aan 't strugglen met Godrick.. Vond Margit dan net wat makkelijker. Ik zit ook precies vast? Buiten grinden kan ik precies niks doen.

Terug
Bovenaan