Elden Ring

Elden Ring

Ik wil ook zo graag ng+ starten. Maar is het dan niet plots TE hard ? Of valt het mee ? Heb ook nog twee arms nodig voor de trophie die ik niet had :(

Valt eerlijk gezegd goed mee, maar ik ga wel uitwijzen dat ik op de gekende groene heuvel gefarmed heb met sacred relic sword trucje voor ik naar NG+ ging.

Reden is dat ik na 100+ uur spelen wel genoeg heb en gewoon zonder teveel tegenstribbelen de Plat kan halen.

De combinatie van uw mimic + bleed is nog altijd zo sterk dat de meeste vijanden kansloos zijn. Ondertussen heb ik Morgott verslaan in NG+ en het koste me geen enkele moeite. Zelfs de mimic bleek niet nodig te zijn. Nog een paar keer respec gedaan om te zien of faith builds het nog goed doen (absoluut). Feit is dat ge rond dit punt zoveel vigor en stamina kunt hebben dat zelfs dual colossal swords met heavy armor zonder fatrolling makkelijk te bereiken is

Gisterenavond en deze voormiddag wat doorgespeeld en ik heb eindelijk de Moonveil katana gevonden. Kan ‘m alleen niet gebruiken omdat ik nog niks in intelligence gestoken heb 🥲. Is die moonveil al bij lage INT en zonder veel upgrades de moeite?

Nokron is echt een zalige locatie.

Ondertussen de mimic tear gevonden en meteen kunnen upgraden naar maximum level. Me and me boi tearing things up rn.
Da maakt zoveel wel wat gemakkelijker.
Bloodhound Fang nu ook maximum level, er valt dus niets meer echt te upgraden.
Is er een shield of dual wield wapen dat goed past bij de bloodhound fang?

Ondertussen de mimic tear gevonden en meteen kunnen upgraden naar maximum level. Me and me boi tearing things up rn.
Da maakt zoveel wel wat gemakkelijker.
Bloodhound Fang nu ook maximum level, er valt dus niets meer echt te upgraden.
Is er een shield of dual wield wapen dat goed past bij de bloodhound fang?
Bloodhound fang is bleed, dus ik zou voor een agressieve speelstijl misschien combineren met nog een curved greatsword zodat je kan powerstancen. De meeste curved greatswords komen niet standaard met bleed, dus dit kan je enkel bekomen via een bleed weapon art(Seppuku enkel late-game te vinden of Bloody slash is relatief vroeg beschikbaar) erop te zetten. Enkel Bloodhound Fang en Morgott's cursed sword hebben standaard bleed

Relatief vroeg te vinden, niet echt een spoiler in mijn ogen

Enkel te vinden als drop:

Spoiler: late-game boss wapen

MONK'S FLAMEBLADE -> late-game area

BEASTMAN'S CLEAVER -> enkel te vinden in NOG latere-game area of zeldzame drop

Ik ben als Confessor lvl 136 nu nog steeds aan het spelen met men Halo Scyth. Deze heeft een geweldige lightning ash of war erop.
Wel wil ik graag terug met een zwaard beginnen spelen.
Heeft er iemand een goeie tip van welk zwaard ik zou kunnen gebruiken ? Voorkeur voor Holy of lightning.

Ik ben als Confessor lvl 136 nu nog steeds aan het spelen met men Halo Scyth. Deze heeft een geweldige lightning ash of war erop.
Wel wil ik graag terug met een zwaard beginnen spelen.
Heeft er iemand een goeie tip van welk zwaard ik zou kunnen gebruiken ? Voorkeur voor Holy of lightning.
Confessor level 120 hier, ik gebruik Blasphemous blade, die L2 is gewoon zalig. Heb ook even Halo Scythe gebruikt, maar deze is toch beter.
Godslayers's greatsword is ook een goeie optie.

Confessor level 120 hier, ik gebruik Blasphemous blade, die L2 is gewoon zalig. Heb ook even Halo Scythe gebruikt, maar deze is toch beter.
Godslayers's greatsword is ook een goeie optie.
Ok, dan gaan we die eens zoeken en gebruiken. Een zien of ik hem mss al heb zonder dat ik het weet :) Merci

Ok, dan gaan we die eens zoeken en gebruiken. Een zien of ik hem mss al heb zonder dat ik het weet :) Merci
Blasphemous krijg je door remembrance van Rykard (Volcano manor) in te leveren, Godslayers in die divine tower in Caelid
Waarschijnlijk heb je die al :-)

Blasphemous krijg je door remembrance van Rykard (Volcano manor) in te leveren, Godslayers in die divine tower in Caelid
Waarschijnlijk heb je die al :)
Man, ik weet nog dat ik

totaal langs het gimmickwapen/serpentslayer-ding heb gekeken en hem gewoon met men eigen wapens bevocht en dacht "tjee, moeilijke fight wel, zoveel HP :D

gigachad.jpg

@dopey_92 irl

Lol mijn eerste runs probeer ik altijd 2 handed te doen in soulgames
Gewoon het berserk gevoel gewoon in die enge wereld met een badass grote zwaard rond lopen en monsters en dergelijke killen.

Lol mijn eerste runs probeer ik altijd 2 handed te doen in soulgames
Gewoon het berserk gevoel gewoon in die enge wereld met een badass grote zwaard rond lopen en monsters en dergelijke killen.
Chuunibyou detected. :unsure:

Andere builds die ik momenteel onderzoek is een build met Blasphemous Blade (de lifesteal!), misschien gepaard met God-Serpent Curved Sword, en een andere build met Winged Scythe. Benieuwd wat dat zal geven.

EDIT: Net een build gevonden waarmee ge basically Kratos zijt van God of War. :love: Build met Magma Blade, ziet er cool uit!

Laatst bewerkt:
Vandaag mij eens aan Margit gewaagd, ging best wel gemakkelijk met die summon (level 26). Niet super veel pogingen nodig gehad. Vandaag ook Bloodhound Knight Darriwil tegengekomen, dat was precies heel andere koek :unsure:

Nu aan het twijfelen of ik met mijn basis Uchigatana ga blijven verder spelen of met die Bloodhound's Fang ga spelen. Morgen weer meer, heb niet veel tijd om te spelen, maar ik kan elke keer niet wachten om te starten :p

Besloten toch wat verder te spelen gisteren. Nog eens wat verder underground gedaan en Lichdragon verslagen. Denk dat ik wel zwaar overleveld ga zijn eens ik bovengronds weer ga verder gaan. Maar ik wou eerste Fia's en Ranni's quest afwerken zodat ik niks mis in mijn playtrough. Achja dan zullen de volgende regio's gelijk een heet mes door boter gaan en gaat het misschien wat sneller :p

Besloten toch wat verder te spelen gisteren. Nog eens wat verder underground gedaan en Lichdragon verslagen. Denk dat ik wel zwaar overleveld ga zijn eens ik bovengronds weer ga verder gaan. Maar ik wou eerste Fia's en Ranni's quest afwerken zodat ik niks mis in mijn playtrough. Achja dan zullen de volgende regio's gelijk een heet mes door boter gaan en gaat het misschien wat sneller :p
De underworld is tot hier toe het mooiste van het spel wat mij betreft.
Fia's en Ranni's quest waren enorm leuk ook. Over dat overleveld zijn zou ik u geen zorgen maken hoor. Bovengronds kunnen de enemys ook redelijk badass zijn :) .
Op Elden Ring Wiki kan je een lijst vinden van alle beschikbare quests in de game. Heb deze mooi afgeprint en ligt nu naast mij als ik aan het spelen ben. :) . Het zijn er echt heel wat hoor.

Terug
Bovenaan