Elden Ring

Elden Ring

Hopelijk vind ik nu wel makkelijker smithing stones 3, vind nu al voortdurend 4 en 5.
gisteren eindelijk wat smithing stones 3 gevonden, van 4 tem 8 heb ik er al giga veel.
dus brass shield is van +8 naar +18 gegaan gisteren :)

nu weer een paar bosses verder, ik weet eigenlijk niet goed wat ik als volgende moet doen.
Het Atlus Plateau of Caelid?

Ik ben tempted om niet te patchen tbh en gewoon offline te gaan. De merchant update is wel nice, anderzijds die quest patch is een bugfix, niet echt een uitbreiding. Gewoon incomplete quests op release die nu gefixt zijn en toegevoegd.
Ja ik had beter niet gepatched, tis terug volledig learn2play geworden voor mij hahaha. Content dat ik gisteren Malenia nog had gedaan..

gisteren eindelijk wat smithing stones 3 gevonden, van 4 tem 8 heb ik er al giga veel.
dus brass shield is van +8 naar +18 gegaan gisteren :)

nu weer een paar bosses verder, ik weet eigenlijk niet goed wat ik als volgende moet doen.
Het Atlus Plateau of Caelid?
Waarom upgrade je je shield ?

Ja ik had beter niet gepatched, tis terug volledig learn2play geworden voor mij hahaha. Content dat ik gisteren Malenia nog had gedaan..
Tis echt een zware damage nerf eh? lees hier dat het maar 1/3 van de damage meer doet. Bleed is dan weer totaal niet generfed, buiten bloody slash zelf. Kweet het efkes niet, frost stomp is idd veel te sterk, maar ik gebruikte het ook wel niet echt super veel... dus was meer iets voor als ik het kon gebruiken tegen een groep ratten of veel kleine mobs. Maar was ook een goeie backup voor end game tho.

Waarom upgrade je je shield ?

had er niet meteen bij nagedacht, maar stamina depletion is best laag bij een hit van bijvoorbeeld de erdtree avatar in Caelid gisteren.
het heeft dus wel wat nut, al is het misschien niet helemaal nodig.

Mimic tear ook, maar die heb ik zelfs nog nie, dus zou 't verschil niet weten 🤷
Mimic tear is nog altijd enorm nuttig als tank. Een boss die zich focust op hem terwijl jij de hits kan uitdelen is een zaligheid.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat ze in de toekomst nog zijn healthpool ook gaan nerfen.

Gisteren eindelijk onze roodharige vriendin uit de trailer neergehaald. Geprobeerd een paar keer summons te gebruiken, maar uiteindelijk moet zelfs uw co-op partner echt zo goed op zijn doppen letten of hij wordt ge1shot door haar weapon art.

Uiteindelijk is mimic tear nog betrouwbaarder omdat hij aggro kan trekken. Nog een paar secret/optional bosses opzoeken en dan ga ik eens kijken hoeveel moeite de platinum me zou kosten als ik NG+ doe voor de ontbrekende spells/legendaries/etc

Niemand last van performantie sinds die laatste patch?
Al 2x een freeze gehad waarbij ik zelf mijn task manager niet in focus krijg voor dat frozen screen.
Kan dan wel logout kiezen en na terug aanloggen kan ik het spel wel herstarten. Maar voordien geen enkele freeze, en nu al 2x sinds die patch.

Nog eens gezien of er geen update is van nvidia drivers, maar is nog steeds die van 14/02 die ik al staan had en geen issues mee had voordien.

Tis echt een zware damage nerf eh? lees hier dat het maar 1/3 van de damage meer doet. Bleed is dan weer totaal niet generfed, buiten bloody slash zelf. Kweet het efkes niet, frost stomp is idd veel te sterk, maar ik gebruikte het ook wel niet echt super veel... dus was meer iets voor als ik het kon gebruiken tegen een groep ratten of veel kleine mobs. Maar was ook een goeie backup voor end game tho.
Niet zozeer de dmg ma vooral de casttime die ze langer hebben gemaakt.. Zat aan een boss gisterenavond, phase 1 was met vingers in de neus, deze ochtend was het effe een wtf momentje 🙃

Niet zozeer de dmg ma vooral de casttime die ze langer hebben gemaakt.. Zat aan een boss gisterenavond, phase 1 was met vingers in de neus, deze ochtend was het effe een wtf momentje 🙃
Ja de combo van damage en cast nerf maakt de spell basicly useless in boss fights nu. Is nog altijd een zeer goeie tool in de open world tho.

en dan ga ik eens kijken hoeveel moeite de platinum me zou kosten als ik NG+ doe voor de ontbrekende spells/legendaries/etc
Voor zo ver ik weet is er maar 1 iets missable en kan je al de rest gewoon in je NG nog doen voor je naar NG+ gaat tenzij je die missable zou hebben.

Ik heb ook echt het gevoel meer en meer dat ik echt als een slak speel. Zo veel man hier dat echt na mij begonnen is zit al 2 keer zo ver als ik, had beter gewoon doorgespeeld voor alle nerfs en patches etc. Ach ja we zien wel zeker wet het geeft.

Wauw best wel grote patch. Herinner ik me dit verkeerd of is dit bij de voorgaande games nooit gebeurd tot de release van DLC's?

Ik heb ook echt het gevoel meer en meer dat ik echt als een slak speel. Zo veel man hier dat echt na mij begonnen is zit al 2 keer zo ver als ik, had beter gewoon doorgespeeld voor alle nerfs en patches etc. Ach ja we zien wel zeker wet het geeft.
This is simply the way. Waarom zou je rushen? Ik speel elke dag nog met de angst dat het al voorbij gaat zijn en ik niets meer te verkennen heb. En dan elke keer hop, 3 tot 4 gebieden erbij. Gisteren na bijna 30u spelen ook eindelijk een eerste "secret wall" ontdekt. Al die mongolen met hun troll messages, dat systeem kan toch ook wel een tweak gebruiken ze :p

Introductie van markers voor merchants is een toffe toevoeging.
En gasten, Bloody Slash was wel echt OP, bijna easy mode....

Eerlijk, dit is een zeer goede balance patch.

Voor zo ver ik weet is er maar 1 iets missable en kan je al de rest gewoon in je NG nog doen voor je naar NG+ gaat tenzij je die missable zou hebben.

Ge gaat er uiteindelijk meer plezier uit halen, het spel begon behoorlijk saai te worden met die OP tear en hoarfrost stomp :D

Weet er iemand een goeie Gearset voor een confessor.
Ben nu lvl 54 en heb nog maar 1 keer gewisseld van gearset. Maar ziet er ten eerste niet echt cool uit en ik denk dat er wel betere zijn.

Wauw best wel grote patch. Herinner ik me dit verkeerd of is dit bij de voorgaande games nooit gebeurd tot de release van DLC's?

This is simply the way. Waarom zou je rushen? Ik speel elke dag nog met de angst dat het al voorbij gaat zijn en ik niets meer te verkennen heb. En dan elke keer hop, 3 tot 4 gebieden erbij. Gisteren na bijna 30u spelen ook eindelijk een eerste "secret wall" ontdekt. Al die mongolen met hun troll messages, dat systeem kan toch ook wel een tweak gebruiken ze :p
Ik heb nu 73 uur played en ben nog niet halfweg de game, sommige hebben het spel geplat in minder dan deze tijd. Als ik zeg dat ik als een slak speel, dan meen ik het ook xD. Heb wel net besloten dat ik deze avond mijn internet ga uit zetten op mijn PS5, ga pas patchen als ik het uit heb. Ik speel niet online (zowel niet PVP als co-op) en ik vind het best lame dat midden in mijn game iets van mijn build kapot generfd wordt. Moest ik het nog niet gebruiken, maar wel van plan zijn geweest had het me minder geboeid, nu ben ik er mee bezig en wil ik gewoon verder doen.

Zoals ik al zei, op bosses gebruik ik die weapon art zelf niet zo vaak. Kvind het gewoon leuke aoe clear in de open world en in caves enzo en ja als ik ooit tegen die godskin duo moet spelen ben ik wel blij dat ik die ash of war als backup heb. Kga er door heen de dag nog wat over na denken, maar momenteel staat mijn mindset op niet patchen.

This is simply the way. Waarom zou je rushen? Ik speel elke dag nog met de angst dat het al voorbij gaat zijn en ik niets meer te verkennen heb.
Dit dus. Ik snap heel dat rushen totaal niet, ik heb hier jaren naar uitgekeken dus ik wil er ook alles uithalen. Hoe ver de rest zit kan me gestolen worden

Ik heb nu 73 uur played en ben nog niet halfweg de game, sommige hebben het spel geplat in minder dan deze tijd. Als ik zeg dat ik als een slak speel, dan meen ik het ook xD. Heb wel net besloten dat ik deze avond mijn internet ga uit zetten op mijn PS5, ga pas patchen als ik het uit heb. Ik speel niet online (zowel niet PVP als co-op) en ik vind het best lame dat midden in mijn game iets van mijn build kapot generfd wordt. Moest ik het nog niet gebruiken, maar wel van plan zijn geweest had het me minder geboeid, nu ben ik er mee bezig en wil ik gewoon verder doen.

Zoals ik al zei, op bosses gebruik ik die weapon art zelf niet zo vaak. Kvind het gewoon leuke aoe clear in de open world en in caves enzo en ja als ik ooit tegen die godskin duo moet spelen ben ik wel blij dat ik die ash of war als backup heb. Kga er door heen de dag nog wat over na denken, maar momenteel staat mijn mindset op niet patchen.
Trek het u niet aan man. Ik zit ook over de 60 uur, day one purchase en momenteel zelfs Radahn nog niet gekilled.
In de plaats daarvan heb ik bijna alle optionele caves, dungeons en bosses gedaan in Limgrave / Caelid / Liurnia, en ook al een paar draken.

Mij boeit het echt niet dat anderen al verder zitten. Good for them.
Het spel is een fantastische ervaring en ik wil die ervaring zo lang mogelijk rekken.

Terug
Bovenaan