Elden Ring

Elden Ring

Net zoals @Koonut ben ik ook van het spel aan't genieten met degustatieve sipjes in plaats van grote slokken. Ik speel gemiddeld een uur per dag, na drie weken heb ik er ongeveer 25u in gestoken en ik kijk elke dag weer uit naar dat uur 's avonds. Nog volop bezig met alles in Liurnia te zien en te doen.

Ik schat dat ik minstens twee, waarschijnlijk drie maanden nodig ga hebben om het helemaal uit te spelen. Lijkt me leuker dan op een week er door te rushen maar ieder z'n ding!

Ik zit ook over de 60 uur, day one purchase en momenteel zelfs Radahn nog niet gekilled.
73 uur hier en ik ben nog bezig aan Caria Manor... ik ben zelf nog niet in Caelid geweest, laat staan Radahn gekilled xD
Ik speel gemiddeld een uur per dag, na drie weken heb ik er ongeveer 25u in gestoken en ik kijk elke dag weer uit naar dat uur 's avonds. Nog volop bezig met alles in Liurnia te zien en te doen.
Het gaat me niet zo zeer over het aantal dagen dat ik speel, maar het aantal uren vs de progress in game. Je bent mss ook al 3 weken bezig, maar progress wise in uren played en hoe ver je zet ge je veel sneller dan mij. Ik ben pas Liurnia binnen gekomen rond 35-40 uur spelen en na 70 uur zit ik er nog altijd. Vind ik het heel erg, gho neen dat nu ook niet, maar heb wel schrik dat als ik dit tempo hou ik een burn out ga krijgen van het spel.

Lol, had gisteren net die froststomp ontdekt en gebruikt bij Draconic tree sentinel. Hij was net niet gestorven. Vanaf vandaag zal het dus gewoon op skills aankomen :D

Ben redelijk sterk tegen gewone mobs maar zo squishy tegen magic, jullie ook?

Ik ben blij met de patch btw, als iets OP is, mag dat gerust een nerf krijgen. Ik zou graag nog een optie hebben om markers te kunnen filteren op de map. Zoiets als bij The Witcher 3.

Laatst bewerkt:
Trek het u niet aan man. Ik zit ook over de 60 uur, day one purchase en momenteel zelfs Radahn nog niet gekilled.
In de plaats daarvan heb ik bijna alle optionele caves, dungeons en bosses gedaan in Limgrave / Caelid / Liurnia, en ook al een paar draken.

Mij boeit het echt niet dat anderen al verder zitten. Good for them.
Het spel is een fantastische ervaring en ik wil die ervaring zo lang mogelijk rekken.
Bij mij is het ook zo. Ik wil niet te snel door de main story gaan maar eerder elke keer de regio's ontdekken en de caves doen enzo. En pas als ik de meeste dingen heb gedaan ga ik naar de bosses. Dat is het leuke aan deze game en aan de open wereld.

Kan er iemand omschrijven waarom deze game zo goed is?

Zitten er voorbeeld tussenfilmpjes in en een verhaal? Of puur gameplay?

Kan er iemand omschrijven waarom deze game zo goed is?

Zitten er voorbeeld tussenfilmpjes in en een verhaal? Of puur gameplay?
Nee, cutscenes zitten er niet.
Ik ben zelf een beginner in de serie dus kan mss wel een goed advies geven.
Voor mij is de game goed om volgende redenen:
1) Open world met heel veel detail en zeer veel variatie
2) De combat is moeilijk maar is wel enorm leuk en veelzijdig
3) Het donkere concept van de game sprak me zeker aan
4) het is een game waar je je uren mee kan amuseren toch wordt het niet saai
5) Je kan doen wat je wil in de game en op de manier die jij wil.
Je moet soms echt out of the box denken
6) Grafisch is het een zeer mooie game

Ik wou wachten met die spel te kopen tot ik een PS5 heb, maar ziet er naar uit dat dat nog niet voor direct gaat zijn.

Is het de moeite om dit nog op PS4 te kopen? Je kan het wel gratis 'upgraden' als je een PS5 koopt zeker?

Ik wou wachten met die spel te kopen tot ik een PS5 heb, maar ziet er naar uit dat dat nog niet voor direct gaat zijn.

Is het de moeite om dit nog op PS4 te kopen? Je kan het wel gratis 'upgraden' als je een PS5 koopt zeker?
Goh, Het zal vooral een verschil zijn in laadtijden uiteraard.
Als je het grafisch verschil niet zo erg vind zou ik hem wel op de PS4 kopen als je nog te lang moet wachten op de PS5.

Ik dacht dat de PS5 onlangs in de Game Mania terug voorradig was ?

Beetje bij beetje verder komen die ridder te paard boss dood en dus nu 3sisters toegang en ook academy boss neer dus kan nu respec doen als ik wil. Progressie richting is wel niet altijd duidelijk

Kijk echt via streams maar vind die game zo grafisch ondermaats als je vergelijkt met een horizon ofz.
Verschil tussen een PS first party game waar ze de focus op het grafische (filmische) en verhaal zeer hoog zetten. Terwijl Fromsoft daar minder naar kijkt, focus is world building, combat, ervaring van alles. Niet dat ik Horizon slecht vind op al die vlakken, maar het komt anders over.

Nee, cutscenes zitten er niet.
Ik ben zelf een beginner in de serie dus kan mss wel een goed advies geven.
Voor mij is de game goed om volgende redenen:
1) Open world met heel veel detail en zeer veel variatie
2) De combat is moeilijk maar is wel enorm leuk en veelzijdig
3) Het donkere concept van de game sprak me zeker aan
4) het is een game waar je je uren mee kan amuseren toch wordt het niet saai
5) Je kan doen wat je wil in de game en op de manier die jij wil.
Je moet soms echt out of the box denken
6) Grafisch is het een zeer mooie game
Ga er binnenkort ook aan beginnen als beginner in het genre. Welke class raad je zelf aan als beginner

Ga er binnenkort ook aan beginnen als beginner in het genre. Welke class raad je zelf aan als beginner
Moeilijk vraag
Ik heb ook heel lang getwijfeld maar uiteindelijk heb ik voor Confessor gekozen.
Ik vind dit redelijk in balans.
Je begin met een schild en zwaar wat goed is om de melee in het spel te leren en je kan redelijk snel aan de slag met spells enzo.
Maar de keuze van class is zo persoonlijk dat ik je toch wat opzoekwerk op youtube zou aanbevelen :)

Kijk echt via streams maar vind die game zo grafisch ondermaats als je vergelijkt met een horizon ofz.
De wereld moet je natuurlijk aanspreken. Horizon oogt hier nogal erg klinisch. Straalt niet echt veel persoonlijkheid uit. Het lijkt me een geweldig visuele rollercoaster met weinig diepgang. Een beetje zoals een Disney attractie. Als speler moet je niet echt veel denken of doen om spectaculaire dingen te zien, wat toch wel in serieus contrast staat met een game als Elden Ring.

Wat mij ook in het origineel stoorde is die constant tegenstrijdige toon die best typisch is voor veel big budget producties van Westerse makelij. I mean, "stealth" is een core gameplay aspect in deze hypermoderne biomecha wereld die de mensheid domineert? Ok dan. Ik zal me dan wel verstoppen in die 2 sprieten gras tegenover Terminator Rex.
Het zal wel ergens in de geweldige lore worden uitgelegd maar na een handvol uurtjes had ik het wel gehad met die eerste game.

Elden Ring mist misschien wat ruwe textures en vooral "setpieces" tov zo'n big budget Sony titel, sure. Maar de combat is alvast pakken dieper.
Verhaal moet je er niet van verwachten tenzij je er voor werkt. Het is een cryptische wereld die het vertrouwen legt in de speler en de gemeenschap. Als je engels voldoende is en je afstraffende gameplay weet te appreciëren heb je bang 4 buck met deze game mogelijk 100en uren om te investeren. Heb je het spel uit krijg je nadien new game + om naar hartelust te gaan roleplayen in welk deel van de wereld je het meest aanspreekt.

Verwacht vooral niet snel snel door deze game te gaan. Ik zeg altijd deze games zijn hard, niet moeilijk. Je moet er voor willen werken om meer te ontdekken. Zowel qua gameplay als verhaal.

ik weet eigenlijk nog altijd niet hoe te summonnen, wat een tear is en wat hoarfrost stomp is. Is dat iets dat een melee build kan gebruiken?
Hoarfrost stomp is een bepaalde weapon art waarbij je op de grond stompt en dan komt er een driehoek van ijs op de grond die nog eens ontploft. Was zeer OP en je kon zo makkelijk bosses kapotkrijgen. Dat is nu generfed.

Ik zet uitleg over summonen en tear in spoilers voor de mensen die echt niks willen lezen.

Mimic tear is een bepaalde summon. Je hebt vele summons in de game en de mimic tear is er eentje van. Ik ga daar mss niet te veel over vertellen.
Summonen is een actie die je kan doen in bepaalde delen van het spel zoals bij de meeste bossfights. Je kan enerzijds echte mensen summonen met die multiplayer voorwerpen, of je kan npc mensen of beesten summonen. Je unlockt die summons door met Roderika te gaan babbelen in Stormhill en daarna terug te gaan naar de eerste kerk die je vindt als je de game start, waar de kerstman merchant zit. Nadat je voor het eerst met Roderika hebt gebabbeld, zal er in die kerk iemand zijn die jou een soort belletje geeft waarmee je dus effectief npc's kan summonen

Terug
Bovenaan