Elden Ring

Elden Ring

niet meer gespeeld sinds vorige donderdag, had precies toch even pauze nodig na horizon forbidden west te bingen.
wil natuurlijk niet zeggen dat ik deze niet meer ga spelen. Die 2 uurtjes waren al magisch.
om de een of andere reden ben ik nu wel van plan eerste op mijn gemak de platinum van horizon te gaan halen.
daarna, nog meer op mijn gemak, deze wereld te ontdekken.

Ben jij confessor dan ? Ik in ieder geval wel. Met mijn fire spells doe ik bij gewone vijanden wel redelijk wat dmg. Bij de bosses niet veel eigenlijk en hang ik vast aan meelee. Niet evident idd
Confessor idd. Bosses zijn lastig met Fire spells alleen, daar gebruik ik nu vaak bvb Ash of Wars als Blood Slash.
Ondertussen 20 uur erop zitten, ben level 30 en zo lang geleden dat ik nog zo onder de indruk was van een game. :drool:

Ben nog aan’t wennen aan de speelstijl met mijn samurai, schild gebruik ik totaal niet meer en het is vooral terug leren het rollen te timen en de unsheathe ability goed te gebruiken. Mispakte me vaak door de sterke aanval met R2 te gebruiken terwijl de gewone met R1 niet zoveel minder dmg doet en veel sneller en nauwkeuriger is.

Wel vandaag weer goed opgeschoten. Een vijftal mini-bosses verslagen, de meeste relatief makkelijk.
Had enkel moeite met de Erdtree avatar, die heb ik toch een keer of zes moeten proberen.

Enige kleine opmerking tot nu toe: ik wou dat je makkelijker dingen op de map kon aanduiden. Ik heb zodanig veel locaties ontdekt dat het nu een beetje onoverzichtelijk is waar ik al geweest ben en waar niet.

Ik begin meer en meer fan te zijn van mijn prisoner class.
Combinatie tussen magic en melee is wel heel tof.

Confessor idd. Bosses zijn lastig met Fire spells alleen, daar gebruik ik nu vaak bvb Ash of Wars als Blood Slash.
Ondertussen 20 uur erop zitten, ben level 30 en zo lang geleden dat ik nog zo onder de indruk was van een game. :drool:
Ja ik ga vanavond eens wat tijd steken in die asches of war ook.
Heb gisteren ook ontdekt dat mijn loadout veel te zwaar was waardoor ik weel te traag aan het rollen was.
Nu op medium weight en gaat al een pak beter. :)

Ik ben tot nu toe redelijk hard gegaan op vooral strength, vigor en endurance. Heavy armor met een dik zwaard. Maar ik heb nu een fantastisch zwaard gevonden dat wel 25 int en faith nodig heeft ook. Dus ofwel doe ik verder op mijne strength, ofwel ga ik wel toch een goeie 40 levels moeten investeren in int en faith 😩

Platinum is haalbaar in 1 playtrough als ge er niet mee in zit op het einde keer backup te nemen voor de 3 eindes. Voor de rest is alle legendary stuf te vinden in één playtrough ( Spells, Talismans, Arnaments, ...) Kzie het terug zitten om voor de platinum te gaan! Maar 2 missable bosses ook en 1 echt missable legendary arnament, maar als ge weet welk kunt ge da makkelijk pakken.

Ik ben tot nu toe redelijk hard gegaan op vooral strength, vigor en endurance. Heavy armor met een dik zwaard. Maar ik heb nu een fantastisch zwaard gevonden dat wel 25 int en faith nodig heeft ook. Dus ofwel doe ik verder op mijne strength, ofwel ga ik wel toch een goeie 40 levels moeten investeren in int en faith 😩
Mag ik een kleine spoiler geven? Valt mee qua spoilers.

Ongeveer 1/4 a 1/3 in de game kan je heel je build herdoen (zo veel je wil) dus doe misschien tot dat punt verder met wat je nu doet en respec eens je daar bent ;)

Mag ik een kleine spoiler geven? Valt mee qua spoilers.

Ongeveer 1/4 a 1/3 in de game kan je heel je build herdoen (zo veel je wil) dus doe misschien tot dat punt verder met wat je nu doet en respec eens je daar bent ;)
Geen zorgen, is geen spoiler voor mij :D

dat is idd een optie, maar ik zou liefst van twee walletjes eten :p dat ik met mijn heavy armor en strength sword kan verder doen, maar ook dat legendary zwaard kan gebruiken. Anderzijds mss geen goed idee om te veel stats te gaan spreiden

Geen zorgen, is geen spoiler voor mij :D

dat is idd een optie, maar ik zou liefst van twee walletjes eten :p dat ik met mijn heavy armor en strength sword kan verder doen, maar ook dat legendary zwaard kan gebruiken. Anderzijds mss geen goed idee om te veel stats te gaan spreiden
Depends, zag al mensen die lvl 150 waren end game, niemand houd u tegen ;)

In andere Souls games is lvl 70 echt al hoog end game, hier is 120 echt vrij normaal, als je wilt kan je ook gewoon wat grinden naar 130_140 en dan zal je wel van alle walletjes wat kunnen eten, is natuurlijk wel meer end game gericht...

Zelf ga ik ook zo iets doen, ik ben heel tijd default knight aant spelen en twijfel heel hard over een bleed build, maar dat is arcane scaling en ik zit met allemaal STR, dus ik ga denk ik nu efkes door tot het respect punt en dan ga ik swappen naar Arcane met bleed. De build die ik zag had ook veel fait, maar die speelde veel met spells en ik denk dat ik dat tot een minumum ga houden, ik hou gewoon van de close range combat en dans met de bosses. Dus de stats die hij in Faith pompte ga ik meer in END en DEX steken om zo toch wat zwaarder armor te hanteren en een leuke dual blade met veel hits.

Fingers crossed dat ze bleed niet gaan nerfen :p

Heb het gevoel dat levellen hier echt wel heel vlot gaat als je veel side-stuff doet. Ik heb niet specifiek zitten grinden maar ben na nog geen 9u al level 30 ofzo en ben nog niet eens in de buurt van Margit gekomen. Gewoon door de wereld te verkennen en 12-15 mini-bosses te doden.

Ik ook, zalige class. Welke attributes geef je de meeste punten tot nu?
Eerst alles op vigor gezet, om dat op 20 te krijgen. Daarna hetzelfde voor intelligence gedaan.
Nu ben ik dexterity naar 17 aan't brengen.

Ik volg een beetje de build van fextralife.

Welke spells heb je?

Terug
Bovenaan