Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
From Software, moest je dit toevallig lezen luister hier alstublieft niet naar. Laten we a.u.b. de checklist openwerelden overlaten aan de Ubisofts van deze wereld. Het maakt het nu net 1 van de beste open werelden dat dit soort functionaliteiten er bewust niet inzitten.Ben nu toch al enkele uurtjes verder met Elden Ring en moet zeggen dat ik het voorlopig wel een tof spel vind. Die framedrops zijn jammer, maar gelukkig went dat een beetje eenmaal je wat gespeeld hebt.
Het enige waarmee ik een probleem heb is dat je niks van vooruitgang kan zien voor zover ik weet? Er zijn tientallen bosses per area, maar het zou wel handig zijn in dergelijke open wereld games dat je kan zien hoeveel je er nog moet doen per area. Hetzelfde met bv. chests en andere soort collectibles.
Ik explore zelf graag en ik probeer altijd elke area uit te kammen tot op het laatste item, maar het is gewoon irritant om te weten dat je misschien soms aan het zoeken ben naar niks (meer). De wereld daarvoor is veel te groot.
Waarom maakt dat het beter dan? Ik zie het probleem niet? Ik hoef geen guideline of zo hè mocht je dat denken.From Software, moest je dit toevallig lezen luister hier alstublieft niet naar. Laten we a.u.b. de checklist openwerelden overlaten aan de Ubisofts van deze wereld. Het maakt het nu net 1 van de beste open werelden dat dit soort functionaliteiten er bewust niet inzitten.
Over de framerate loste bij mij het veel op om VRR te forceren op de PS5. ER heeft geen officiële VRR ondersteuning maar het helpt wel als je het forceert via een optie in het PS5 menu.
Het spel heeft zo veel content dat je je daar niks van moet aantrekken.Ik haat het om pedant hierover te doen, maar als je alles naderhand opzoekt en dan teruggaat om alles 100% te hebben verpest je naar mijn mening de game-ervaring (en opvolgende playthroughs). De fun zit er net in om zelf te checken of er iets onder die muur zit. Voor mij doet zo een checklist wel af aan de ervaring. Open world games voelen tegenwoordig altijd aan als gigantische checklists van punt A naar B lopen. Bij Elden Ring voelt verkenning natuurlijker aan omdat je niet weet waar je naar op zoek bent. Ieder zijn ding natuurlijk. Completionism, trophies en by extension checklists verpesten voor mij de ervaring van veel games. Het is de reden waarom ik totaal uitgebrand geraakt ben bij de Horizon spellen, Ghosts of Tshushima, Hogwarts Legacy, ... . Less is more.Het gaat toch ook niet om de checklist? Het is toch gewoon logisch of je ergens kan checken of je de belangrijkste zaken achter de rug hebt? Dat doet niks af aan de ervaring die erbij komt kijken imo. Ik ga niet op voorhand opzoeken wat mij te wachten staat.
Ideaal voorbeeld daarnet trouwens: Net Stormveil & Godrick achter de rug. Ik check even na en blijkbaar had ik een boss gemist: Crucible Knight. Nog eens wat rondjes door dat kasteel gelopen en ik kon hem niet vinden. Ik ga uiteraard geen rondjes blijven lopen dus ik vraag 't ff na bij een kameraad: Blijkbaar moet je op een bepaald punt van een muur springen. Ik ben er zeker van dat veel mensen die gewoon missen. Is namelijk totaal geen obvious pad dat je moest nemen.

Ik zeg niet dat je zelf niet de moeite doet om verborgen content te vinden, maar ik denk dat je de gevolgen van een ingame checklist op de game-ervaring onderschat. Dan zit je gewoon continu de checklist te bekijken in plaats van je tijd en energie te steken in de wereld zelf. Gewoon het feit dat zo een lijst in het spel zelf zit, haalt mij uit de immersie omdat ik continu zit te kijken of ik iets gemist heb. In de game design van Elden Ring zoals het nu is, heb ik dat niet. Zelfs als je kan kijken heeft het een impact. Ik heb liever dat de spelmakers mij dit mogelijkheid gewoon ontnemen. Dat ligt misschien gewoon aan het feit dat ik mij anders niet kan inhouden om me bezig te houden met vinkjes zetten op een checklist. Andere spellen zetten in op die dopamine, ik ben blij dat Elden Ring die op een andere manier aanmaakt.Ik denk dat sommige nog altijd niet helemaal snappen wat ik bedoel. Ik zou gewoon een checklist of zoals hierboven iemand anders zei een percentage willen zien zodat je kan kijken of je niks gemist. Heb je niet alles? Teruggaan en verder zoeken.
Ik zit in eerste instantie zelf gewoon overal te zoeken hè, dus ik mis niks van de 'ervaring' zoals je suggereert. Ik vind dat zelf gewoon tof. Ik hoef op voorhand niks te weten waar wat zit en dergelijke zoals je hier zegt. Ik heb al meerdere Souls-games om te weten hoe FromSoftware in elkaar zit. Ik zit zelf regelmatig op bepaalde muren te kloppen voor mogelijke hidden walls, ik kijk heel vaak over randen voor hidden areas en dergelijke. Gravity heeft mij trouwens al vaker gekilld dan de enemies zelfs volgens mij.
Het is trouwens voor mij geen groot issue voor alle duidelijkheid, ik had het enkel een handige toevoeging gevonden. Je hoeft het daarom nog niet eens te gebruiken.
). Ik snap wel wat Pinkman bedoelt. Bij een eerste playthrough van om het even welk game ga ik er ook gewoon blind in om vanalles zelf te ontdekken. De vraag is dan vooral wat je doet bij een 2de playthrough. Gaat de game zelf je ondersteunen om te weten wat je nog gemist hebt, of ga je zelf online gaan zoeken ? Dat laatste vind ik eerlijk gezegd 'gevaarlijker' omdat het vaak lastig is die info te vinden zonder direct serieuze spoilers tegen te komen. Dan toch liever een game dat wat progress statistics heeft in de aard van "in deze regio heb je x van de y verschillende monsters tegengekomen", of heb je "x van de y secrets", enz...Hier heb je wel een goed punt gemaakt inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Echter heb ik hier wel direct een oplossing voor klaar: Mogelijkheid om dit in of uit te schakelen bij het begin van je eerste (blind) playthrough en dan als je NG+ begint kan je dit opnieuw kiezen.Ik zeg niet dat je zelf niet de moeite doet om verborgen content te vinden, maar ik denk dat je de gevolgen van een ingame checklist op de game-ervaring onderschat. Dan zit je gewoon continu de checklist te bekijken in plaats van je tijd en energie te steken in de wereld zelf. Gewoon het feit dat zo een lijst in het spel zelf zit, haalt mij uit de immersie omdat ik continu zit te kijken of ik iets gemist heb. In de game design van Elden Ring zoals het nu is, heb ik dat niet. Zelfs als je kan kijken heeft het een impact. Ik heb liever dat de spelmakers mij dit mogelijkheid gewoon ontnemen. Dat ligt misschien gewoon aan het feit dat ik mij anders niet kan inhouden om me bezig te houden met vinkjes zetten op een checklist. Andere spellen zetten in op die dopamine, ik ben blij dat Elden Ring die op een andere manier aanmaakt.
Het gevolg is dat meerdere playthroughs interessant zijn omdat je nog stééds dingen vindt. Ik heb nu 400 uur op dit spel, en ik heb een volledig nieuw gebied ontdekt dat ik nog niet kende. Als ik een ingame checklist had dan had ik het gewoon in mijn eerste playthrough gezien. Fromsoftware heeft gewoon door dat er een markt is voor spellen waar het niet gaat om boxen aftikken (ook al is dat soms frustrerend zoals bij hun questsysteem).
Ik vind je oplossing wel mooi. Persoonlijk zou ik meer dictator zijn en het enkel bij NG+ bieden of als je endgame hebt behaald! Sommige games doen dit door kaarten of lijsten in een winkel te koop aan te bieden tegen hoge prijs, waardoor het endgame content is.Het hoeft op zich ook niets bombastisch te zijn hé. Gewoon iets vrij simpel idd. Bosses: x van de y, chests x van de y. Hoeft geen verdere informatie bij te staan waar of wat exact.
Hier heb je wel een goed punt gemaakt inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Echter heb ik hier wel direct een oplossing voor klaar: Mogelijkheid om dit in of uit te schakelen bij het begin van je eerste (blind) playthrough en dan als je NG+ begint kan je dit opnieuw kiezen.![]()

Das gewoon weglopen en dan 2x rechts stappen en je wordt helemaal niet gehit. Tenzij... je net natuurlijk zelf aanvalt dan ben je praktisch gezien.'t is gewoon veruit de moeilijkste. Black Knife Tiche countert Malenia dus ik heb ze zo kunnen verslaan maar heb het nog nooit volledig solo geprobeerd.Zit bij Malenia. Kan wellicht nu al zeggen dat dit handsdown de sterkste boss is die ik ooit ben tegenkomen. What the fuck.
Ik heb hem nu een paar keer gedaan en ik heb nog altijd niet door wat de ideale strat is? Agressief wordt kei hard gepunished (en ja, dat is mijn speelstijl...), shield is useless want ze healt constant dus dodge is the way, maar welke kant ik ook dodge bij veel aanvallen word ik nog steeds geraakt. Lijkt wel alsof ze haar aanvallen aanpast aan je manier van dodgen. Dodge je naar links, volgt er een extra paar swings naar links en vice versa.
Gek genoeg is haar skillmove voor mij nog het makkelijkst om consistent te dodgenDas gewoon weglopen en dan 2x rechts stappen en je wordt helemaal niet gehit. Tenzij... je net natuurlijk zelf aanvalt dan ben je praktisch gezien.
Probleem is dat ik geen juiste balans kan vinden tussen aanval/verdediging. Ik heb het gevoel dat ik iets onnozels over het hoofd zie, maar zie 't momenteel niet. Mensen die deze boss gedaan hebben zonder 'cheese'?