Elden Ring

Action PC PS5 PS4 XBOX Elden Ring

Summons gebruik ik niet bij bosses. Ik ga niet zeggen dat het cheese is want het is uiteraard bruikbaar, maar daar haal ik persoonlijk achteraf geen voldoening uit. Je gaat nooit dezelfde ervaring hebben gehad dan als je een boss 1vs1 hebt gedaan. Voor Blasphemous heb ik de build niet en ik wou ook niet per se respeccen. Van wat ik heb gelezen zou dat inderdaad het wapen zijn om Malenia te counteren, maar het wordt dan ook aanzien van één van de beste - zo niet het beste - wapen in de game.

Gisterenavond heb ik ze toch neer gekregen. Veel getest nog tussendoor, maar eigenlijk niet echt iets gevonden waar er bovenuit stak. Bloodhound's Fang was uiteindelijk de gelukkige, hoewel de AOW daarvan niet ideaal is bij Malenia, dus die ik heb zelden gebruikt.Heb wel mijn equipment eens overlopen en wat dingen veranderd, dat ging wel wat beter en uiteindelijk toch ergens de klik gevonden inclusief een frisse mind en voila.

Sowieso de hardste boss die ik al ben tegenkomen in Soulsgames. Al is dat ergens ook moeilijk te vergelijken want in Bloodborne heb je de rally-mechanic. Wissel Malenia met Orphan of Kos en ik denk dat het gewoon andersom is. Die feature is perfect voor Malenia.
 
Elden Beast moet zowat het triestigste design aller tijden zijn voor een final boss. :sarcastic: Is dus echt het type bossfight waar ik dus echt ambetant van kan worden. Constant moeten lopen voor ocharme een paar hits af te leggen en vervolgens rinse en repeat. En vervolgens moet je steeds Radagon opnieuw doen, gelukkig is dat ondertussen een walkover waar ik dus al te veel tijd verlies.

Malenia bv. kon ik zonder problemen constant opnieuw proberen zonder mijn geduld te verliezen, maar bij deze kan ik na 1 of 2 keer beter stoppen en een pauze nemen anders gaat het zeker niet meer lukken. Je zit hier 90% van de tijd gewoon rondjes te lopen en dat in combinatie met het waardeloze camerastand punt van FS bij grote bosses (fix dat eens aub) waardoor je niet deftig kan zien welke aanval er gaat komen.
 
Elden Beast moet zowat het triestigste design aller tijden zijn voor een final boss. :sarcastic: Is dus echt het type bossfight waar ik dus echt ambetant van kan worden. Constant moeten lopen voor ocharme een paar hits af te leggen en vervolgens rinse en repeat. En vervolgens moet je steeds Radagon opnieuw doen, gelukkig is dat ondertussen een walkover waar ik dus al te veel tijd verlies.

Malenia bv. kon ik zonder problemen constant opnieuw proberen zonder mijn geduld te verliezen, maar bij deze kan ik na 1 of 2 keer beter stoppen en een pauze nemen anders gaat het zeker niet meer lukken. Je zit hier 90% van de tijd gewoon rondjes te lopen en dat in combinatie met het waardeloze camerastand punt van FS bij grote bosses (fix dat eens aub) waardoor je niet deftig kan zien welke aanval er gaat komen.

Hetzelfde gevoel hier recent opnieuw ervaren. Ongeacht hoeveel ik genoten heb van men replay. De draak najagen, de belachelijke AoE-aanvallen en guided missiles... Absolute drek. In het begin zijt ge even onder de indruk van de arena, maar daarna is het constante frustratie.
 
Allez, toch gelukt uiteindelijk. 1e verse poging vandaag was al bijna raak. 1 hit te kort en dan daarna wel raak. Frisse kop doet toch heel veel in dergelijke bossfights. :evil: Ondertussen wel Radagon compleet gemasterd want daar verloor ik zelfs al geen flasks meer. Elden Beast toch wel (voor mij persoonlijk) een serieuze anti-climax als final boss op een verder geweldige game. Ik had daar ook echt totaal iets anders verwacht (en dus ook gehoopt) als 2nd phase.

Uiteindelijk gestrand op zo'n ~140 uur en lvl 150ish. Geweldige game, zeker een aanrader, maar ook met zijn gebreken. Ik ben niet overtuigd dat FromSoftware en Open World een ideale match is. De wereld an sich is fantastisch, maar toch te veel (enemies) van hetzelfde. De zoveelste draak/tree sprit/avatar/godskin/... werd op den duur wel afgezaagd.

Bosses waren in het eerste deel van het spel ook erg makkelijk had ik de indruk. Gelukkig werden deze naar het einde toe wat uitdagender. Uiteraard een mix tussen irritante fights (Elden Beast, Hoarah Loux - god wat heb ik hier in het begin gevloekt zeg met zijn vervelende grabs) en geweldige fights (Placidusax :love:, Malenia, Radagon, Godfrey, ...)

Ondertussen ineens alles afgewerkt en Platinum gehaald. Daarna een paar dingen uitgetest zoals o.a. Blasphemous Blade & Sacred Relic Sword. Wat zijn dat voor zotte dingen zeg. Kan wel begrijpen dat het hele spel easy mode is als je die gebruikt in combinatie met de juiste builds.
 
"A new Elden Ring DLC package has just been added to Elden Ring within the files for the first time since launch"

Eén dezer dagen release date, of zelfs gewoon release, From kennende. 🤞
 
"A new Elden Ring DLC package has just been added to Elden Ring within the files for the first time since launch"

Eén dezer dagen release date, of zelfs gewoon release, From kennende. 🤞

Bandai heeft ook een nieuwe gehide video in hun playlist toegevoegd op youtube. Zit er dus zeker aan te komen maar over een datum wil ik me niet uitspreken. Ik hoop op volgende maand gezien ER dan 2 jaar uit is.
 
Bandai heeft ook een nieuwe gehide video in hun playlist toegevoegd op youtube. Zit er dus zeker aan te komen maar over een datum wil ik me niet uitspreken. Ik hoop op volgende maand gezien ER dan 2 jaar uit is.
Yup, denk ik ook, waarschijnlijk in de volgende dagen nog iets meer info qua release, en dan februari release denk ik (25ste ofzo)
 
Hopelijk komt hij binnenkort ook effectief uit, heb destijds ER nooit echt afgewerkt wegens burnout op het spel en nooit meer opgepikt. Ik ben nu eigenlijk een beetje aan het wachten op deze DLC om weer mee te gaan in de hype en hem af te werken en als 100ste plat registreren.
 
Hopelijk komt hij binnenkort ook effectief uit, heb destijds ER nooit echt afgewerkt wegens burnout op het spel en nooit meer opgepikt. Ik ben nu eigenlijk een beetje aan het wachten op deze DLC om weer mee te gaan in de hype en hem af te werken en als 100ste plat registreren.
Verbaasd mij dat jij deze nog niet uit hebt. :D
Snap de burnout wel... was ook moe op het einde en blij toen het effectief gedaan was.
 
2 jaar is een lange tijd. Vraag me eigenlijk af of ze met (zeer) beperkte capaciteit die DLC maken. Armored Core 6 was voor mij een leuke afwisseling, maar lijkt me ook niets waar al hun mankracht zou heengaan. Speculatie natuurlijk, maar ik zou denken dat we tegen de zomer toch een aankondiging of tease van hun volgende game te zien krijgen.

Fromsoft heeft nog geen slechte DLC gemaakt voor eendert welke Souls-achtige game, dus ben zeer benieuwd naar de (DLC)trailer!

Zou het wel geinig vinden als er een nieuwe area is met vijanden die (quasi) imuun zijn tegen bleed-damage zodat alle RoB-builds worden gefilterd. :D
 
Hier wacht ik enorm hard op, denk dat het ook massief groot zal zijn (alé hoop ik toch).
25ste zoals ik dacht zal waarschijnlijk wel al niemeer lukken.

Burnout heb ik nooit gehad, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet het gevoel had als bij andere Souls toen het uit was, desalniettemin, fantastisch spel uiteraard, laat maar komen!
 
Hier wacht ik enorm hard op, denk dat het ook massief groot zal zijn (alé hoop ik toch).
25ste zoals ik dacht zal waarschijnlijk wel al niemeer lukken.

Burnout heb ik nooit gehad, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat ik niet het gevoel had als bij andere Souls toen het uit was, desalniettemin, fantastisch spel uiteraard, laat maar komen!
Komt dat niet omdat de eindbaas een beetje "meh" was? Ik vond het spel waanzinnig goed, tot ik aan die laatste boss kwam en toen had ik zoiets van: "Echt? Dit als afsluiter?".

Ik kijk alleszins ook enorm uit naar nieuwe DLC. Hoogtijd om Elden Ring nog eens af te stoffen dan!
 
Komt dat niet omdat de eindbaas een beetje "meh" was? Ik vond het spel waanzinnig goed, tot ik aan die laatste boss kwam en toen had ik zoiets van: "Echt? Dit als afsluiter?".

Ik kijk alleszins ook enorm uit naar nieuwe DLC. Hoogtijd om Elden Ring nog eens af te stoffen dan!
Het einde was een beetje een fumble, alhoewel ik na 5 playthroughs nu wel echt Radagon en Elden Beast apprecieer. Het probleem ligt een beetje in de eindes; ongeveer allemaal dezelfde video met minieme verschillen, maar vooral een teleurstellend beeld op de troon die denk ik toch epischer kon zijn. De difficulty spike na Leyndell helpt niet.
 
Laatst bewerkt:
Komt dat niet omdat de eindbaas een beetje "meh" was? Ik vond het spel waanzinnig goed, tot ik aan die laatste boss kwam en toen had ik zoiets van: "Echt? Dit als afsluiter?".

Ik kijk alleszins ook enorm uit naar nieuwe DLC. Hoogtijd om Elden Ring nog eens af te stoffen dan!
Mja op zich vond ik dat geen slechte endbaas, kan er niet echt een reden voor geven, was gewoon een gevoel.
Maar de DLC gaat da goed maken
 
Verbaasd mij dat jij deze nog niet uit hebt. :D
Snap de burnout wel... was ook moe op het einde en blij toen het effectief gedaan was.
Ik zat na 120 uur spelen halverwege het spel en ik had het toen even gehad 😅
Was nooit het plan dit een jaar te laten liggen, maar soms gebeuren dingen nu éénmaal.

Moet wel zeggen ER, vond het super, maar is wel een game dat ik niet snel zal herspelen in tegenstelling tot een klassieke DS, gewoon vanwege de scope van het spel.
 
Terug
Bovenaan