Elden Ring

Elden Ring

Ik vond Elden ring wat te makkelijk. Desondanks het enige spel dat ik ooit 10/10 zou geven. Eens je die 2 sentinels gepasseerd bent voor de poort van leyendel heb k elke baas in 1 try verslaan met een bleed build en rivers of blood. Ik miste ook een beetje de adrenaline van andere soulsbournes waarin je soms echt hard moest kiezen tussen verder verkennen en een shortcut openen en al je souls riskeren of terug richting bonfire wandelen. De constante druk was er niet. Langs de andere kant heeft mij dat wel een stresslozere game ervaring gegeven met genoeg ruimte om te experimenten met dingen.
Tja zo kan ik het ook.... Eerst alle OP wapens opzoeken en dan zeggen dat het te makkelijk is :D

Tja zo kan ik het ook.... Eerst alle OP wapens opzoeken en dan zeggen dat het te makkelijk is :D
Tegen dat je river of blood vind ben je al 80% door het spel…. En al 40 andere broken wapens tegengekomen. Dat is het ding met Elden ring, alles is OP. Het is moeilijker een shitty build/ wapen te vinden dan een goed. Dat is geweldig vanuit een gameplay standpunt hè. Want ik heb mij niet moeten vast klikken op 1 build en een handjevol spells.

Alleen vanuit het perspectief van een soulsborne dan zie je dat dit spel duidelijk gecaterd is naar een groter publiek en casuals. Het is gewoon easy. Dark souls 3 en sekiro zijn 10 keer zo moeilijk. Zelf bloodborne en demon souls die poepsimpel zijjn in vergelijking met de ander games zijn moeilijker dan Elden ring.

Sekiro heb ik bijvoorbeeld nooit kunnen uitspelen. Bij Elden ring heb ik 90% van de bazen geoneshot.

De dungeons zelf hebben ook 0 uitdaging want ze strooien met checkpoints dat het geen naam heeft . Elke 5 meter een save point bij wijze van spreken.

Van mij mogen ze bij Elden ring 2 terug dezelfde variatie aan wapens houden, maar gooi de moeilijkheid gerust maar op x2 of x3.

Bloodborne poepsimpel? Straf...ok Sekiro was moeilijker, maar nu ook nie zo overdreven veel moeilijker.
Over Elden Ring kan ik je wel volgen, die typische druk die je ervaart bij andere Souls, had ik hier ook niet, was veel ontspannender.

Ik vond Elden ring wat te makkelijk. Desondanks het enige spel dat ik ooit 10/10 zou geven. Eens je die 2 sentinels gepasseerd bent voor de poort van leyendel heb k elke baas in 1 try verslaan met een bleed build en rivers of blood. Ik miste ook een beetje de adrenaline van andere soulsbournes waarin je soms echt hard moest kiezen tussen verder verkennen en een shortcut openen en al je souls riskeren of terug richting bonfire wandelen. De constante druk was er niet. Langs de andere kant heeft mij dat wel een stresslozere game ervaring gegeven met genoeg ruimte om te experimenten met dingen.
Alles behalve 10/10
Rinse repeat wel 10/10

Elke keer ik een post van zaj lees denk ik, moet wel een ollander zijn. Ik lees zijn gelul gewoon luid. Fuckin hell.

Bloodborne poepsimpel? Straf...ok Sekiro was moeilijker, maar nu ook nie zo overdreven veel moeilijker.
Over Elden Ring kan ik je wel volgen, die typische druk die je ervaart bij andere Souls, had ik hier ook niet, was veel ontspannender.
Het moeilijkste aan bloodborne was de klik maken van altijd agressief te moeten spelen en dat je niet meer achter een schild kon turtlen zoals in de andere games . Maar eens je dat doorhad cava toch ? Was de eerste souls game die ik uitspeelde. Het allermoeilijkste Vond ik eerste gebied en dan werd het makkelijker. Of je neemt de axe en spin to win de hele game. De dlc was wel wat moeilijker tot je door had dat je heel de dlc kon cheesen met parry.

Bij sekiro heeft het nooit geklikt bij mij . Ik suck in die parry minigames en in tegenstelling tot andere from soft games kan je jezelf niet overlevelen om alles makkelijk(er) te maken. Nooit voorbij genishiro geraakt in zijn 2de vorm. Enige SP game die ik nooit heb kunnen uitspelen omwille van de moeilijkheid.

Sekiro heeft mijn ego gekrenkt :rofl: . In praktisch elke mp game die ik aanraak speel ik in de hoogste rankings en daar stuck op de 2de boss haha 😂

Het moeilijkste aan bloodborne was de klik maken van altijd agressief te moeten spelen en dat je niet meer achter een schild kon turtlen zoals in de andere games . Maar eens je dat doorhad cava toch ? Was de eerste souls game die ik uitspeelde. Het allermoeilijkste Vond ik eerste gebied en dan werd het makkelijker. Of je neemt de axe en spin to win de hele game. De dlc was wel wat moeilijker tot je door had dat je heel de dlc kon cheesen met parry.

Bij sekiro heeft het nooit geklikt bij mij . Ik suck in die parry minigames en in tegenstelling tot andere from soft games kan je jezelf niet overlevelen om alles makkelijk(er) te maken. Nooit voorbij genishiro geraakt in zijn 2de vorm. Enige SP game die ik nooit heb kunnen uitspelen omwille van de moeilijkheid.

Sekiro heeft mijn ego gekrenkt :rofl: . In praktisch elke mp game die ik aanraak speel ik in de hoogste rankings en daar stuck op de 2de boss haha 😂
Die Genichiro heb ik letterlijk een week op liggen sterven, bijna opgegeven :/ maar uiteindelijk klikte het dan toch.
Bloodborne heb ik toch ook ferm afgezien eerlijk gezegd.

Elden Ring gaat per definitie gewoon makkelijker zijn omdat je je gewoon zo kan over-levelen omwille van het open-world design. Als je ergens vastzit, ga je gewoon ergens anders heen en wordt je daar wat sterker om dan later terug te komen.
Het lijkt me de enigste game van de soulsborne games van Fromsoft waar er nooit een skill check is. Er zijn enkel power checks, waar de game zeker maakt dat je een minimum van health hebt (anders wordt je ge-oneshot) en waar je een zeker niveau van schade aanricht. Skill hoeft er niet bij komen te kijken, hoewel dit natuurlijk helpt.

Misschien offtopic, maar dit is exact mijn sentiment over Sekiro. Tot bij Genichiro geraakt en dan opgegeven.

Sekiro is een game dat sporadisch om de zoveel tijd in mijn gedachten opduikt en dan denk ik bij mezelf

Godver, ik ben net zo een fucking casual gelijk diene Zaj :(

Nee, in alle serieusheid: op random momenten: "ge hebt Sekiro niet uitgespeeld he maat"... (ongetwijfeld mijn ego natuurlijk) Ik vind het echt jammer, want zoveel aan deze game is zo cool. De combat, de stijl, de bosses en hun arena's.... allemaal top (behalve die corrupted monk, ellendige nest)

Waarschijnlijk herinstalleer ik het voor de zoveelste keer eens k men nieuwe tv heb, dan heb k nog een excuus. :p

Sekiro is de enige echt moeilijke imo omdat je, zoals al gezegd, in de rest een hoop opties krijgt om zelf je moeilijkheid te bepalen. Lukt er iets niet? Gewoon beetje levelen, of coop summonen, of magic gebruiken of de juiste consumables. Is het te makkelijk? Stop met vit te levelen. Het idee dat dark souls extreem moeilijk zou zijn is dikke zever. Dat is enkel zo als je de helft van de mogelijkheden die het spel u biedt niet wil benutten.

In sekiro heb je al die opties inderdaad niet. Krijg je de parry timings niet onder de knie? Pech lol sucks to be you. Er is eigenlijk maar 1 goede manier om het te spelen, en als het klikt is sekiro imo het leukste van allemaal want heel het spel is perfect voor die speelstijl gemaakt. Maar als je het niet onder de knie krijgt zit je vast op de eerste echte boss. Is dat dan goed game design, als een groot deel van de spelers uw game niet kan spelen?

Elden ring is dan het andere uiterste. Nog meer en sterkere mogelijkeden dan in de dark souls games om compleet OP te worden, en door de gigantische grootte is het makkelijk om overleveled te geraken. Maar net als in dark souls kan je ook gewoon kiezen om niet OP te worden als het anders te makkelijk is, dus ik zie niet in waarom dat negatief zou zijn.

Bloodborne is imo best of both worlds. Het dwingt een bepaalde (de leukste) speelstijl op, net als Sekiro, maar iets minder hard en het geeft je nog altijd hulpmogelijkheden als je vast zit. Misschien is het recency bias voor mij, want ik heb het nog maar net uitgespeeld, maar Bloodborne is mijn favoriet van de soulsbornes. En tout court 1 van mijn favoriete games ooit.
De moeilijkheid vond ik overal wel meevallen tot aan de laatste boss van de dlc. Letterlijk meer pogingen nodig gehad dan voor alle andere bosses samen lol. Dat gekrijs van die mislukte placenta ga ik nog lang in mijn nachtmerries horen.
Idd een bloodborne met de gameplay loop van Elden ring met wat skill checks en we zijn vertrokken. Na Elden ring is bloodborne ook mijn favoriet omwille van de hoge risk reward gameplay.

Elden ring > bloodborne > ds1 > ds3 > demon souls > sekiro > ds2 voor mij.

er vanuit gaande dat iemand anders dan ik sekiro speel zou het wel ergens top 3 komen.

Convergence mod iemand? Ben er net mee begonnen en al heel grote veranderingen gemerkt tov basisgame. Ik ga geen volledige playthrough doen deze keer, maar gewoon eens in elk gebied gaan kijken wat de verschillen zijn en wat bosses proberen.

Convergence mod iemand? Ben er net mee begonnen en al heel grote veranderingen gemerkt tov basisgame. Ik ga geen volledige playthrough doen deze keer, maar gewoon eens in elk gebied gaan kijken wat de verschillen zijn en wat bosses proberen.
Ja , zalige mod. Ben er voorlopig wel niet mee doorgegaan aangezien ik ook wat andere games de kans wil geven.

De ene spells zijn wel leuker dan de andere. Vond vooral de gravity spells heel tof aangezien er geen 1 of 2 op spells waren waardoor de rest niet gebruikt werd.

Waar zit jij al ? Ik had enkel nog maar Limgrave gedaan.

Ja , zalige mod. Ben er voorlopig wel niet mee doorgegaan aangezien ik ook wat andere games de kans wil geven.

De ene spells zijn wel leuker dan de andere. Vond vooral de gravity spells heel tof aangezien er geen 1 of 2 op spells waren waardoor de rest niet gebruikt werd.

Waar zit jij al ? Ik had enkel nog maar Limgrave gedaan.
Ben toevallig gestart met de Starcaller dus ook direct de gravity spells kunnen proberen. Na verloop van tijd wel wat eentonig. Misschien een paar keer respec om andere builds te proberen. Ik ben al in alle grote gebieden eens gaan piepen en hier en daar een dungeon gedaan. Het levelen gaat veel sneller en verplaatsen naar de gebieden ook omdat er een heel netwerk van portals is toegevoegd. Heel leuke mod om wat mee te prutsen in afwachting van de DLC.

Ben toevallig gestart met de Starcaller dus ook direct de gravity spells kunnen proberen. Na verloop van tijd wel wat eentonig. Misschien een paar keer respec om andere builds te proberen. Ik ben al in alle grote gebieden eens gaan piepen en hier en daar een dungeon gedaan. Het levelen gaat veel sneller en verplaatsen naar de gebieden ook omdat er een heel netwerk van portals is toegevoegd. Heel leuke mod om wat mee te prutsen in afwachting van de DLC.
Zalig, ik zit voorlopig aan een ng+ run met een arcane build maar hierna ga ik toch eens de convergence mod spelen.

Zou dan wel graag heel snel switchen. Kan je makkelijk respeccen in de mod ?

Zalig, ik zit voorlopig aan een ng+ run met een arcane build maar hierna ga ik toch eens de convergence mod spelen.

Zou dan wel graag heel snel switchen. Kan je makkelijk respeccen in de mod ?
Respeccen is nog steeds volgens de oude manier, maar je geraakt daar veel sneller. Ik had vb. eerst Rennala gedaan en dan pas Stormveil Castle. Na korte tijd ook al een bezoekje gaan brengen aan Crumbling Azula en dat lukte zonder enig probleem. Je wordt heel snel heel sterk in deze mod.

Ik heb het spel hier liggen (gratis gekregen bij mijn Xbox x) maar nog nooit gespeeld. Bloodborne vond ik veel te moeilijk. Is Elden Ring ook super moeilijk of?

Ik heb het spel hier liggen (gratis gekregen bij mijn Xbox x) maar nog nooit gespeeld. Bloodborne vond ik veel te moeilijk. Is Elden Ring ook super moeilijk of?
Bloodborne heb ik nooit gespeeld, maar Elden Ring is één van de minder moeilijkere FromSoftware games. Al zijn er enkele bosses die "noob bait" zijn, zoals een zekere boss in het begin van het spel.

Maar ge gaat wel skills nodig hebben, tis geen buttonmashing en bidden dat de boss dood is met enkele mepjes.

Ik ben begonnen met Elden Ring op PS5.

Het eerste wat mij opvalt is dat de graphics totaal niet smooth aanvoelen als je beweegt? Ik bedoel hier dat er toch redelijk wat framedrops zijn. Ik heb daar eventjes wat van opgezocht en blijkbaar was/is dat een veel voorkomend probleem. Is daar niks aan te doen? Stoort mij vooralsnog nogal redelijk.

Mensen raden zelfs aan om de PS4 versie te spelen op de PS5. :wtf:

Ik ben begonnen met Elden Ring op PS5.

Het eerste wat mij opvalt is dat de graphics totaal niet smooth aanvoelen als je beweegt? Ik bedoel hier dat er toch redelijk wat framedrops zijn. Ik heb daar eventjes wat van opgezocht en blijkbaar was/is dat een veel voorkomend probleem. Is daar niks aan te doen? Stoort mij vooralsnog nogal redelijk.

Mensen raden zelfs aan om de PS4 versie te spelen op de PS5. :wtf:
Spel heeft helaas nog steeds last van framedrops op de ps5-versie ja. Van wat ik persoonlijk kan afleiden blijft het in ramp-scenario's nog wel hoger dan 30, maar schijnt zowat te fluctueren tussen de 40 en 60.

Triestig natuurlijk en ik vrees dat het pas echt "deftig" zal zijn eens we het kunnen spelen op de (volgens geruchten) PS5 pro.

PC heb ik getest met een 3700X, 16GB ram en een 6700XT op 1080p. Veel beter dan op ps5 qua framerate, maar je ziet het spel alsnog worstelen met framerate soms. :sad:

Ik ben zeer benieuwd wanneer we eindelijk die DLC gaan zien...

Ben nu toch al enkele uurtjes verder met Elden Ring en moet zeggen dat ik het voorlopig wel een tof spel vind. Die framedrops zijn jammer, maar gelukkig went dat een beetje eenmaal je wat gespeeld hebt.

Het enige waarmee ik een probleem heb is dat je niks van vooruitgang kan zien voor zover ik weet? Er zijn tientallen bosses per area, maar het zou wel handig zijn in dergelijke open wereld games dat je kan zien hoeveel je er nog moet doen per area. Hetzelfde met bv. chests en andere soort collectibles.

Ik explore zelf graag en ik probeer altijd elke area uit te kammen tot op het laatste item, maar het is gewoon irritant om te weten dat je misschien soms aan het zoeken ben naar niks (meer). De wereld daarvoor is veel te groot.

Terug
Bovenaan